Kako povećati prodaju električnih vozila? Fokus mora biti na ovim stvarima

Analitička kompanija JD Power objavila je izvještaj u kojem su naglasili izazove na tržištu električnih vozila, kao i kako ih savladati.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 04.12.2023. / 08:01 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Hoće li se ispuniti ambiciozni planovi elektrifikacije brojnih država, kao i proizvođača automobila koji ulažu milijarde u razvoj tehnologija i novih vozila s električnim motorima. Iako udio e-automobila raste, čini se kako je potražnja ipak manja u odnosu na neka ranija predviđanja jer se tržište i dalje suočava sa sličnim izazovima kao i posljednjih godina.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora" Neobičan bljesak na Saturnu Znanstvenici se nadaju FOTO Je li djelatnik NASA-e i astronom amater prvi put dosad zabilježio neuhvatljivi događaj na Saturnu?

Slika nije dostupna Europski proizvođači traže nove poticaje za kupovinu električnih automobila

Ono što bi moglo značajno utjecati na povećanje potražnje, objavili su u posljednjim izvještaju analitičke tvrtke JD Power, jest razvoj manjih i jeftinijih električnih automobila. U analizi ovog tržišta u SAD-u, njihov izvještaj kaže da će skoro 30 posto ispitanih, prilikom kupovine sljedećeg vozila, “vrlo vjerojatno” kupiti električni automobil. Samo tijekom prošlog mjeseca ta je brojka porasla 3 posto u odnosu na mjesec ranije, što je pozitivan znak za ovo tržište.

Sljedeće godine električni automobili u SAD-u trebali bi zauzeti 13 posto tržišta, dok bi ta brojka do 2026. trebala doseći 24 posto, što je skoro četvrtina tržišta. Kako bi se tranzicija s vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem na električne motore bila što učinkovitija, kompanije trebaju promijeniti strategiju i veći naglasak staviti na manje i jeftinije automobile, prema JD Poweru.

U ovoj su kompaniji poseban naglasak stavili na tržište kompaktnih crossovera. Od svih novih prodanih vozila u SAD-u, ova kategorija zauzima 16,5 posto tržišta, no pri tome je udio električni kompaktnih crossovera samo 6 posto. Razlog za takvu razliku, odnosnu mali udio električnih automobila u toj popularnoj kategoriji je - cijena. Naime, takvo električno vozilo u odnosu na benzinca ili dizelaša skuplje je prosječno čak 18 tisuća dolara.

Cybertruck Cijena znatno veća od očekivane: Počele isporuke Teslina Cybertrucka

S druge strane, kada su u pitanju premium kompaktni SUV-ovi, oni zauzimaju samo 6,5 posto, pri čemu skoro polovica njih ima električne motore. Iz JD Powera naglašavaju kako je razlika u cijeni između takvog vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem i s električnim motorom u prosjeku oko 4 tisuće dolara.

Osim cijene, još jedan izazov koji usporava elektrifikaciju jest infrastruktura za punjenje koja je i dalje neadekvatna, a iz ove kompanije upozoravaju i na smanjenu učinkovitost baterija po hladnom vremenu. Rješenje za masovnu prihvaćenost električnih vozila je u edukaciji korisnika, ali i značajnim investicijama u infrastrukturu za punjenje, zaključuju u JD Poweru.

Izvor: Ars Tehnica
 

Vezane vijesti