Roboti koji mijenjaju konobare nisu nikakva novost - već postoje u nekim restoranima, a u Japanu je čak otvoren i hotel u kojem su ljude na brojnim pozicijama zamijenili roboti. Dok se hotel nije pokazao pretjerano uspješnim te je dio robota dobio otkaze i zamijenili su ih ljudi, čini se kako bi se roboti koji mijenjaju dio restoranskog osoblja ipak mogli zadržati. Iako će mnogi kritizirati ideju da ih umjesto konobara od krvi i mesa posluži nekakav stroj, u vrijeme novog normalnog, odnosno suživota s koronavirusom, upravo bi roboti mogli sačuvati konobare od nepotrebnog izlaganja ljudima. No isto tako mogli bi im i uzeti posao.
Nakon što su takve robote vidjeli u jednom kineskom restoranu, vlasnici restorana Royal Palace iz nizozemskog grada Renesseja odlučili su nabaviti dva modela koja će im pomoći pri posluživanju gostiju. Roboti dočekuju i pozdravljaju goste, donose im hranu i piće te odnose čaše i posuđe sa stola. Robotski konobari nisu baš oduševili sve goste te vlasnici restorana kažu da je bilo kritika jer ljudima nedostaje razgovor sa “živim” konobarima. Ipak, u doba korone takvi bi se roboti mogli pokazati poželjnim zaposlenicima jer nema straha da će se zaraziti i proširiti zarazu. Restorani u Nizozemskoj tek danas otvaraju svoja vrata gostima nakon više od dva mjeseca blokade te će biti zanimljivo vidjeti kako će ljudi u novonastaloj situaciji prihvatiti robotizirani oblik radne snage.
U razgovoru s novinarima kći vlasnika restorana Leah Hu rekla je da ne želi čuti nikakve pritužbe o tome kako roboti mladim ljudima uzimaju posao. Naime, u njezinoj regiji, u čijoj se blizini ne nalazi niti jedan veći grad, ionako je vrlo teško pronaći radnu snagu i ljude koji bi radili u restoranu, tako da je i to jedan od razloga uvođenja i korištenja robota. Ipak, smatra da robotizacija nije budućnosti ove industrije. Iako im itekako pomažu u svakodnevnom radu restorana, ugostiteljstvo je industrija u kojoj će uvijek biti potrebe za ljudima: Mi ne nestajemo, i dalje smo ovdje, poručila je svima koji misle da bi jednog dana restorane i kafiće u potpunosti ili većinom mogli preuzeti strojevi.
Umjesto robota hrvatski bi ugostitelji u ovo koronavrijeme kao jednu od mjera zaštite osoblja mogli razmisliti o uvođenju nedavno predstavljenog rješenja naručivanja u kafićima skeniranjem QR koda. Nakon skeniranja dovoljno je s nekoliko dodira prstom odabrati narudžbu i ona će biti primljena tako da je brzo, jednostavno i bez dolaska konobara moguće naručiti piće u kafićima koji će implementirati to rješenje.
Izvor: The Verge