Njemačka Facebooku pomrsila planove za ujedinjavanje komunikacijskih platformi?

Iako se odluka odnosi samo na područje Njemačke, mogla bi biti prvi korak u donošenju takvih i sličnih presuda na području drugih zemalja članica EU-a.

Martina Čizmić | 24.06.2020. / 09:06 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Njemački vrhovni sud, Bundesgerichshof, donio je odluku koja bi mogla pomrsiti planove najvećoj društvenoj mreži - Facebooku. Naime, u presudi koja je donesena početkom tjedna Facebooku je zabranjeno spajanje i dijeljenje korisničkih podataka na svojim platformama (Facebooku, WhatsAppu i Instagramu) jer na taj način zloupotrebljava svoj dominantan položaj na tržištu. Odluka se primjenjuje odmah, a Facebook se na nju može žaliti. 

tri vijesti o kojima se priča Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini

WhatsApp (Foto: AFP) Zuckerberg planira veliko spajanje? Šef Facebooka mogao bi krenuti u promjenu koju će osjetiti mnogi

Iako se odluka odnosi samo na područje Njemačke, mogla bi biti prvi korak u donošenju takvih i sličnih presuda na području drugih zemalja članica EU-a, ali i diljem svijeta. To bi onda moglo poremetiti Facebookove planove za ujedinjenje svih svojih komunikacijskih platformi kako bi korisnici "lakše komunicirali međusobno, bez obzira na to koju aplikaciju koriste".

Inače, ova odluka njemačkog vrhovnog suda nije neočekivana. Već dulje vrijeme njemačka Savezna agencija za zaštitu tržišnog natjecanja, nastoji onemogućiti Facebooku spajanje podataka iz njegovih aplikacija i stvaranje iscrpnih profila korisnika, koji se potom koriste za ciljano oglašavanje. Takva praksa Facebook stavlja u povoljniji položaj u odnosu na druge igrače na tržištu jer oglašivačima može ponuditi preciznije i time učinkovitije ciljanje.

Izvor: Euractiv

Vezane vijesti