Pametna autobusna stanica za pametni javni prijevoz premijerno u Rijeci

Putnici će na stanicama imati pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa

Martina Čizmić | 12.10.2017. / 12:59

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

O pametnim autobusnim stanicama koje putnicima nude pregršt informacija o stanju u prometu, ali nude i dodatne usluge, dosad smo mogli samo čitati. No od danas se takve pametne autobusne stanice mogu pronaći i u Hrvatskoj.

Građanima Rijeke i brojnim turistima na raspolaganju su dvije pametne autobusne stanice koje nude niz funkcionalnosti za efikasnije i ugodnije iskustvo korištenja gradskog prijevoza. Stanice predstavljaju svjetski tehnološki iskorak prema povezanim pametnim gradovima budućnosti, a u pozadini cijele priče stoji šestomjesečni pilot projekt Grada Rijeke u partnerstvu s Hrvatskim Telekomom, kompanijom Ericsson Nikola Tesla, Smart RI, Autotrolejom i Rijeka prometom.

Stanice su postavljene na dvije vrlo frekventne lokacije riječkog gradskog prometa – kod Riječkog nebodera u Trpimirovoj ulici i na Žabici te nude niz funkcionalnosti koje su danas potrebne građanima i sve brojnijim turistima u javnom gradskom prijevozu.

Jedinstvenima ih čini kombinacija HT-ova koncepta pametne autobusne stanice i Ericssonove aplikacije Connected Traffic Cloud, koji se nadopunjavaju i zajednički čine potpunu novu uslugu za krajnje korisnike. Putniku je na stanici na raspolaganju pregled voznog reda i mape autobusnih stanica s trenutačnim pozicijama autobusa, što će olakšati čekanje autobusa i snalaženje u gradu. Rješenje se temelji na tehnologiji Interneta stvari, a prikuplja podatke Autotroleja te prikaz s ukupno 12 gradskih kamera Rijeka prometa koji je dostupan putem mobilne aplikacije. Navedena aplikacija omogućava pametan javni prijevoz, a u Rijeci je po prvi put dostupna i na mobilnim uređajima, što ovo rješenje čini jedinstvenim u svijetu.

Budući da je stanica ujedno i u funkciji hotspota, putnici koji čekaju prijevoz imaju mogućnost pristupa internetu putem infrastrukture Hrvatskog Telekoma, a zahvaljujući solarnim panelima koji stanicu opskrbljuju energijom te integriranim rješenjima ostalih partnera, omogućeno im je i bežično punjenje pametnih telefona, prijenosnih računala te ostalih elektroničkih uređaja za osobnu primjenu, tj. gadgeta. Senzor postavljen na pametnim autobusnim stanicama mjeri temperaturu i vlažnost zraka te tako pruža vrijedne informacije o parametrima okoliša, a u narednim fazama projekta očekuje se i dodatna integracija informacija o kulturnim događanjima te promotivnim ponudama, kao i rješenja koja se tiču sigurnosti samih putnika.

Hrvatski Telekom lider je u pružanju naprednih Smart City rješenja u Hrvatskoj te okuplja najširu mrežu partnera s kojima nudi gotove koncepte po principu „ključ u ruke“. Cjelokupni koncept pametne autobusne stanice u Rijeci u potpunosti je osmislio Hrvatski Telekom, a uz spomenutu aplikaciju integrirano je i niz pametnih rješenja renomiranih partnera. Ovim konceptom Hrvatski Telekom i partneri postavljaju novi viši standard u modernizaciji urbane infrastrukture na hrvatskom tržištu, istaknuo je Saša Kramar, član Uprave Hrvatskog Telekoma.

Radi se o prvom ovakvom zajedničkim pilot-projektu u Rijeci, no očekuje se da će se suradnja nastaviti i sa širokom mrežom partnera, lokalnih start-upova te Sveučilištem u Rijeci u trogodišnjem projektu Centra kompetencija (CEKOM) za pametne gradove.

Stručnjaci Ericssona Nikole Tesle globalnu Ericssonovu Connected Traffic Cloud aplikaciju prvi su put u svijetu adaptirali za korištenje na mobilnim uređajima. Izvorna je inačica već dokazana na primjenama u Švedskoj i Nizozemskoj, gdje je omogućila transformaciju urbanog gradskog prijevoza. Sigurna sam da će i građani Rijeke te brojni turisti zahvaljujući upravo ovom rješenju osjetiti poboljšanje kvalitete života u segmentu javnog gradskog prijevoza. Svjesni smo da za značajne pozitivne društvene i gospodarske pomake u Hrvatskoj nužno moramo, vlastitom inovativnošću i partnerskom suradnjom na svim razinama, podržati i učinkovite javne službe te efikasniju upravu. Prostora za kreativnost i nove projekte ima jako puno jer je riječ o digitalnoj transformaciji koja se događa u svim sferama društva, naglasila je Gordana Kovačević, predsjednica Ericssona Nikole Tesle.

Zajedničkom primjenom naprednih ICT tehnologija i umreženih rješenja u segmentu prometa, dvije velike kompanije još jednom potvrđuju tehnološko liderstvo u službi građana, a Rijeka postaje hrvatski predvodnik pametnih rješenja za grad budućnosti.

Grad Rijeka već godinama razvija koncept pametnog grada, što uključuje osmišljavanje različitih rješenja u cilju olakšavanja svakodnevice i poboljšanja kvalitete života građana, poput besplatnog interneta, gradske kartice ili pak pametnih semafora koji reguliraju protočnost prometa u gradu. Koncept Rijeke kao pametnog grada stalno se razvija pa je tako Grad Rijeka nedavno osnovao tvrtku Smart RI kao voditelja Centra kompetencija za pametne gradove koji čini čak 20 partnera, među ostalim i Ericsson Nikola Tesla d. d. i Hrvatski Telekom d. d., i to s ciljem razvijanja novih proizvoda za tržište poput sustava 4D inteligentne infrastrukture, rješenja za upravljanje i planiranje energetske učinkovitosti, sustava upravljanja javnom rasvjetom i slično. Upravo iz tog projekta proizašla je i suradnja oko postavljanja pametnih autobusnih stanica u Hrvatskoj i puštanja u rad danas predstavljene mobilne aplikacije, projekata koji će zasigurno građanima Rijeke olakšati korištenje javnog gradskog prijevoza, pa tako i raspolaganje njihovim vremenom, poručio je riječki gradonačelnik Vojko Obersnel.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti