Audi je napravio prvi veliki korak na tržištu električnih automobila s modelom e-tron, a ovaj tjedan predstavili su dvije nove verzije e-trona koje će sigurno privlačiti poglede gdje god se pojave. e-tron GT pripada klasi coupe limuzina koju krasi pomalo agresivan sportski dizajn te luksuzna unutrašnjost, a već na prvi pogled jasno je kako je ovo automobil samo za one s dubljim džepom.
Tako njegova osnovna verzija (e-tron GT) stoji 100 tisuća eura, a oni koji od električnog Audija žele još bolje performanse i još veću snagu, odlučit će se na model RS e-tron GT i taj će užitak platiti minimalno 138 tisuća eura. Treba naglasiti kako je riječ o početnim cijenama jer, tko želi nekakve dodatne opcije (npr. Matrix LED svjetla, HUD koji prikazuje informacije na vjetrobranskom staklu, zvučnike Bang&Olufsen itd.), trebat će ih dodatno i platiti.
S novom verzijom e-trona Audi napada tržište kojim dominira Teslin Model S i sve popularniji Porsche Taycan te treba naglasiti kako je Audijev novi električni automobil baziran na istoj platformi kao i e-Porsche, zbog čega imaju slične performanse. Sam koncept e-tron GT-a predstavljen je još 2018. i od tada se mijenjao i napredovao do jučerašnjeg službenog predstavljanja, a u prodaji bi se trebao pojaviti već sredinom godine.
Performanse e-trona GT su fantastične. Oba modela pokreću dva motora te imaju pogon na sva četiri kotača. Običan model GT ima snagu od 470 KS, koja ju overboostu može nakratko skočiti na čak 522 KS, dok verzija RS ima nabrijanih 590 KS, odnosno 637 KS u overboostu. Zahvaljujući takvoj snazi, GT može stotku uhvatiti za 4,1 sekundu, dok nabrijanijoj verziji RS do 100 km/h treba još manje vremena, samo 3,3 sekunde.
Oba modela dolaze s 85 kWh baterijom koja podržava brzo punjenje pa je tako samo 5 minuta punjenja dovoljno za doseg od oko 100 km, dok je za punjenje 80 posto kapaciteta potrebno nešto više od dvadeset minuta. Doseg modela e-tron GT, prema standardu WLTP, trebao bi iznositi, tvrde u Audiju, “više od 488 km”, što su odlične brojke za automobil s električnim motorom.
U unutrašnjosti vozila dominiraju dva ekrana dijagonale 10,1 i 12,3 inča (jedan za prikaz osnovnih informacija o automobilu i vožnji, a drugi s klasičnim infotainment informacijama). Automobil, naravno, podržava CarPlay i Android Auto.
Tržište luksuznih električnih vozila do nedavno je bilo manje-više rezervirano za Teslu, no konkurencija na njemu sve je veća te će se za svoj dio kolača u budućnosti boriti i Porsche, Audi, Mercedes, BMW i druge tradicionalne automobilske kompanije koje ulažu desetke milijardi eura u elektrifikaciju.
Izvor: Car and driver