Sigurnost ispred trendova: Hyundai u automobilima ne namjerava zamijeniti fizičke tipke s virtualnim

Ruke trebaju biti na volanu, a pogled na cesti, smatraju u Hyundaiju i ne žele da vozači njihovih automobila previše tipkaju po ekranima osjetljivim na dodir kako bi upravljali različitim opcijama u vozilima.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 23.03.2023. / 13:48 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Većina novijih modela automobila dolazi s različitim naprednim tehnološkim rješenjima, a sve su češći i veliki ekrani osjetljivi na dodir koji djelomično, a u nekim modelima i gotovo u potpunosti zamjenjuju klasične fizičke tipke.
Umjesto okretanja kotačića za pojačavanje i stišavanje glazbe, odnosno namještanje jačine klime, na nekim je vozilima tako potrebno dodirnuti opciju na ekranu osjetljivom na dodir.

tri vijesti o kojima se priča Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Samsung Galaxy S25 serija - 11 Nakon Britanaca, pozvali i Amerikance Iz Samsunga pozvali korisnike na aktivaciju važne opcije na telefonima

Za upravljanje nekim drugim opcijama, potrebno je malo više dodira po ekranu što znači da vozač mora prebaciti pogled i pažnju s ceste na ekran kako bi vidio što tipka po ekranu, odnosno kako ne bi dodirnuo na pogrešno mjesto ekrana.

Slika nije dostupna Hyundai u suradnji s Rimac Automobilima predstavio konceptni hibridni automobil na vodik

Npr. Mercedes-Benz EQS SUV dolazi s ekranom dijagonale čak 56 inča koji prekriva gotovo cijelu kontrolnu ploču ispred vozača i suvozača te se na njemu nalaze sve potrebne informacije o automobilu, kao i infotainment sustav i sa svim tim opcijama upravlja se upravo putem ekrana.

No nisu sve kompanije fokusirane na praćenje takvih trendova i uvođenje najmodernije tehnologije s velikim ekranima putem kojih se upravlja većinom opcija automobila, a razlog je jednostavan - sigurnost. Kako je to objasnio prilikom predstavljanja novog modela Kone prvi čovjek dizajna u Hyundaiju Sang Yup Lee, korištenje fizičkih tipki u vozilima sigurnije je u odnosu na virtualne tipke. Kada voziš, teško ih je kontrolirati. Zato je fizičke tipke lakše osjetiti i dodirnuti ih, objasnio je opasnost korištenja virtualnih tipki te je naglasio kako će u Hyundaiju i dalje fokus staviti na fizičke tipke.

Na kontrolnoj ploči nove Kone tako se pored ekrana dijagonale 12,3 inča nalazi više tipki i kotačića za kontrolu različitih opcija, od pojačavanja i stišavanja, kontrole medija, upravljanja nekim postavkama infotainment sustava itd.

Slika nije dostupna Hyundaijevi planovi uključuju mali gradski električni automobil cijene oko 20 tisuća eura

Lee kaže kako će i Hyundai jednom zamijeniti fizičke tipke u svojim automobilima virtualnim, no to će biti tek kada krenu s proizvodnjom vozila koje će imati četvrtu razinu autonomije. U takvim vozilima računala mogu u većini slučajeva upravljati vozilom tako da ljudi neće morati obraćati pažnju na vožnju i cestu ispred sebe, već će moći u miru tipkati po zaslonima (ili će upravljati glasom). Ipak do tada, kaže Lee, najsigurnije je “imati pogled na cesti i ruke na volanu”.

Izvor: Cars Guide
 

Vezane vijesti