Dvije su osobe poginule u prometnoj nesreći Teslina Modela S koja se dogodila tijekom vikenda. Ulaskom u zavoj automobil nije skrenuo, već je nastavio voziti ravno i velikom brzinom udario u drvo, nakon čega je izbio požar koji su vatrogasci gasili satima. Tijekom očevida policija je u automobilu pronašla dva tijela - jedno na suvozačkom mjestu, jedno na stražnjem sjedalu, no za volanom, odnosno na mjestu na kojem sjedi vozač nije bilo nikoga.
Mediji upozoravaju kako je riječ o preliminarnim rezultatima istrage te treba pričekati konačne rezultate, no čini se kako bi glavni krivac za prometnu nesreću mogao biti Teslin autopilot. Tome u prilog ide i izjava supruge jednog od poginulih muškaraca koja je policajcima rekla kako se nedugo prije nesreće čula s mužem te je rekao da se ide provozati i spomenuo je autopilot. Još nema potvrde da je automobilom upravljalo računalo, no sve upućuje upravo na to. Kako su iz Muskove kompanije više puta upozorili, prilikom korištenja autopilota i opcije potpune autonomne vožnje (Full Self Driving - FSB) koja je u beti, vozači su i dalje odgovorni za upravljanje automobilom i moraju imati ruke na volanu.
Two men dead after fiery crash in Tesla Model S.
— Matt Dougherty (@MattKHOU) April 18, 2021
“[Investigators] are 100-percent certain that no one was in the driver seat driving that vehicle at the time of impact,” Harris County Precinct 4 Constable Mark Herman said. “They are positive.” #KHOU11 https://t.co/q57qfIXT4f pic.twitter.com/eQMwpSMLt2
Govoreći o FSB-u, Elon Musk rekao je prije nekoliko mjeseci kako ta opcija postaje toliko dobra da, osim ako to ne želite, većinu vremena provedenog u automobilu uopće nećete morati voziti. Samo nekoliko sati prije te prometne nesreće Musk je Twitteru komentirao izvještaj Tesle o nesrećama u prvom kvartalu te je napisao kako automobili njegove kompanije s aktiviranim autopilotom imaju 10 puta manju šansu sudjelovati u prometnim nesrećama.
Brojni vlasnici Tesle do sada su objavljivali videozapise na YouTubeu i društvenim mrežama na kojima su demonstrirali mogućnosti autopilota koji se u većini slučajeva pokazao potpuno dorastao zadatku, a zabilježeni su i slučajevi u kojima su pravodobnom reakcijom računala spriječene prometne nesreće.
No njihovi automobili kojima su upravljala računala sudjelovali su tijekom godina u više prometnih nesreća, uključujući i one sa smrtnim ishodima. Američka Nacionalna uprava za sigurnost u cestovnom prometu prošli je mjesec tako objavila da su otvorili 27 istraga u vezi s prometnim nesrećama u kojima su sudjelovala Teslina vozila, od čega su 23 istrage još aktivne.
Izvor: The Verge