Vremena se mijenjaju: Djeca za džeparac više ne žele pravi, već virtualni novac

Čini se da je mnogim mladima danas važnije kako izgledaju i što nose u virtualnom, umjesto u stvarnom svijetu.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 05.12.2022. / 15:01 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Mnogim roditeljima i dalje je teško shvatiti da je njihovoj djeci virtualni svijet skoro pa jednako važan (a nekima je možda i važniji) u odnosu na stvarni svijet. Za njih je od velike važnosti što rade online, odnosno što objavljuju putem interneta, koliko lajkova i komentara imaju njihove objave, koliko ih ljudi prati, a ono što je starijima također teško shvatiti jest da je mladima iznimno važno kako se odijevaju i što nose u virtualnom svijetu, odnosno videoigrama.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Slika nije dostupna Apple se priprema za budućnost: Planira vlastitu verziju metaversa

Brojni su takvi virtualni svjetovi poput Robloxa, Fortnitea i brojnih drugih besplatni za igranje, no u njima se troše stotine milijuna dolara za različite virtualne dodatke - npr. neko novo oružje u Fortniteu ili čizme u Robloxu mogu stajati 5 do 10 dolara.

Takva virtualna ekonomija za roditelje je novitet i nepoznanica, no činjenica je kako se na nju moraju naviknuti. Prema priči The Wall Street Journala, čiji su novinari razgovarali s nekim obiteljima s mlađom djecom, mnogi maloljetnici više niti ne traže papirnati novac, a često niti klasične igračke i fizičke stvari. Umjesto toga, njima je važnija digitalna odjeća i nekakve stvari u virtualnom svijetu pa od roditelja traže da im kupuju virtualne valute koje onda mogu trošiti u Robloxu, Fortniteu i drugim igrama i virtualnim svjetovima.

A koliki se novac okreće u tom virtualnom svijetu, najbolje možemo vidjeti na primjeru Robloxa koji je prošle godine ostvario prihode od skoro 2 milijarde dolara i to većinom od prodaje svoje virtualne valute Robux.

Prema istraživanju Forrester Researcha, prošle godine djeca starosti između 12 i 17 godina mjesečno su online trošila 92 dolara, dvostruko više nego prije dvije godine, a većinu novca potrošili su na virtualne stvari, a tek nakon toga na odjeću (fizičku, ne virtualnu).

Paralelno s takvim načinom potrošnje u virtualnom svijetu, mijenja se i način oglašavanja, barem onaj usmjeren prema mladima. Naime, oglašavanje se u takvim virtualnim svjetovima više ne svodi samo na prikazivanje reklama u obliku statičnih ili videooglasa, već velike kompanije postaju aktivan dio metaversa, odnosno igara poput Robloxa u kojima nude svoje proizvode.

Slika nije dostupna Kina predstavila akcijski plan za dominaciju tržištem virtualne stvarnosti

Npr. Nike je pokrenuo vlastiti virtualni svijet Nikeland u kojem korisnici za igranje igara dobivaju virtualne novčiće koje također mogu potrošiti u virtualnom svijetu za kupovinu npr. digitalnih tenisica. Čini se, dakle, da je dijelu mladih zaista važniji način na koji se predstavljaju, odnosno što “nose” u virtualnom nego u stvarnom svijetu i zato sve više njih za džeparac, umjesto pravog novca, traži virtualne valute koje mogu trošiti u igrama i drugim online svjetovima.

 

Vezane vijesti