I dalje se ne vidi kraj krize na tržištu automobila uzrokovane nestašicom čipova i komponenata. U nekim se tvornicama pauzira proizvodnja jer, usprkos velikoj potražnji, nema dovoljno čipova da se automobili sastave do kraja, a vrijeme čekanja od narudžbe do isporuke vozila sve je duže.
Na to su ovaj tjedan upozorili i iz Volkswagena te, svi koji su zainteresirani za kupovinu električnih vozila iz VW Grupe i sada ga naruče, na njegovu će isporuku morati čekati sljedeću godinu. Tvrtka je, kako je nedavno komentirao izvršni direktor VW-a Hervert Deiss, gotovo rasprodala sva električna vozila u Europi i SAD-u za 2022. godinu.
VW je posljednjih godina veliki naglasak stavio na elektrifikaciju te je potražnja za njihovim vozilima s električnim motorima sve veća. U prvom ovogodišnjem kvartalu prodali su skoro 100 tisuća električnih automobila, što su dobre brojke, no i dalje niti približno dobre kao Tesline. Muskova kompanija u prva tri mjeseca ove godine prodala je oko 310 tisuća svojih vozila.
Da nema spomenutih problema, brojke bi sigurno bile još bolje jer se sve više ljudi, pogotovo s obzirom na to da cijena benzina i dizela raste, odlučuje vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem zamijeniti s električnim automobilima. Taj trend nastavit će se i dalje jer gotovo da i nema automobilske kompanije koja nije pokrenula proces elektrifikacije, a kako je potražnja velika, trenutačno najveći problem predstavljaju nestašice čipova na globalnom tržištu.
Prema nekim najavama čini se kako se situacija na tržištu čipova neće poboljšati niti sljedeće godine, a zbog situacije u Ukrajini i lockdowna u Kini čak bi se mogla i pogoršati.
Izvor: The Verge