Nestašica čipova koja je utjecala na brojne industrije, mogla bi se pokazati izuzetno skupom za proizvođače automobila. Osim što su morali smanjiti isporuke automobila ili isporučivati automobile bez određenih mogućnosti, proizvođači automobila morali su osmisliti i kako doći do rezervnih dijelova.
Sad su zajedno sjeli na stol ne bi li direktno pregovarali o budućim isporukama čipova. Kako piše Reuters, General Motors, Volkswagen i Ford Motor osnovali su zajednički tim koji će direktno pregovarati s proizvođačima čipova. Istovremeno, Nissan Motor i drugi prihvaćaju dugotrajnije ugovore i naručuju veće zalihe.
Kad se sve to zajedno zbroji, posljedice za automobilsku industriju bit će viši troškovi i veća uključenost u razvoj čipova, ali i neka nova partnerstva koja će promijeniti način na koji posluju. Za proizvođače čipova, partnerstvo s proizvođačima automobila ima samo pozitivne strane. Naime, godinama su upozoravali na nedostatak razumijevanja o tome kako funkcionira cijeli opskrbi lanac u njihovoj proizvodnji. Godinama su upravo proizvođači čipova na sebe preuzimali trošak proizvodnje i izgradnje novih proizvodnih kapaciteta.
Sada, čini se, automobilska industrija napokon prepoznaje da se i oni moraju uključiti u cijeli proces.
Izvršni direktor GlobalFoundries, Thomas Caulfield, istaknuo je kako je automobilska industrija shvatila da više ne može rizik izgradnje više milijardi dolara vrijednih proizvodnih kapaciteta ostaviti samo na leđima proizvođača čipova.
Ne možete imati samo jedan element industrije, koji će na svojim leđima nositi sve ostale. Nećemo širiti kapacitete osim ako se kupac ne obveže i uđe u vlasničku strukturu tih kapaciteta, istaknuo je Caulfield za Reuters.
Ford je objavio da će raditi s Global Foundries kako bi se osigurala stabilna opskrba čipovima, a čini se kako će njegov primjer slijediti i drugi proizvođači.
Ulažemo milijarde dolara svake godine kako bi proširili proizvodnju. Ali nećemo više graditi tvornice u nadi da će netko kupiti naš proizvod, istaknuo je izvršni direktor onsemija, Hassane El-Khoury. Inače, kompanija onsemi je dogovorila s proizvođačima automobila i njihovim dobavljačima dugoročni ugovor vrijedan 4 milijarde dolara za proizvodnju čipova od silikonskog karbida, novog materijala koji je sve traženiji.
Prema Gartnerovom predviđanju, prosječna vrijednost čipova u vozilu bi do 2026. godine mogla premašiti tisuću dolara. Volkswagen je nedavno objavio kako električni Porsche Taycan u sebi sadrži više od osam tisuća čipova. Taj bi se broj mogao udvostručiti ili čak utrostručiti do kraja ovog desetljeća.
Ne iznenađuje stoga, što je Volkswagen odlučio ući u proizvodnju čipova i odrediti ljude koji su zaduženi za strateško upravljanje poluvodičima.
A situacija bi mogla postati još zanimljivija. Analitičari smatraju da bi, zbog sve većeg udjela čipova u automobilima, u budućnosti proizvođači automobila kao glavnu konkurenciju mogli dobiti tehnološke tvrtke poput Amazona, Googlea ili Applea. To bi, u konačnici, moglo dovesti do zanimljivih akvizicija u budućnosti.
Izvor: Reuters