Mark Zuckerberg prije nekoliko godina najavio je novi smjer za svoju kompaniju. Fokus je prebacio na virtualne svjetove, odnosno metaverzum, a u skladu s tim promijenio je i ime tvrtke u Metu. Njegova vizija bila je kako će u budućnosti ljudi provoditi puno vremena u takvim virtualnim svjetovima, no osim što se metaverzum pokazao kao financijska vreća bez dna upitne budućnosti, u međuvremenu su se gotovo sve kompanije orijentirale na jednu potpuno drugu tehnologiju - umjetnu inteligenciju.
I Meta ima velike planove s AI, a tijekom gostovanja na konferenciji SIGGRAPH Zuckerberg je pojasnio neke od tih planova. Dakle, dok su se prije fokusirali na tehnologiju koja bi ljudima trebala omogućiti da dio svog života žive u virtualnim svjetovima, sada žele nešto potpuno drukčije - putem umjetne inteligencije razviti digitalne dvojnike koji će komunicirati u vaše ime s drugim osobama putem interneta. Pri tome je posebno naglasio da bi takvi dvojnici mogli biti korisni kreatorima i malim kompanijama koji putem društvenih mreža i drugih kanala dobivaju brojne i različite upite na koje bi trebali odgovarati.
Ono što opisuje čini se kao neka vrsta vaše osobne službe za korisnike, odnosno vaše AI verzije kao neke vrste agenta ili asistenta koji će komunicirati sa zajednicom. Naglasio je kako kreatori često nemaju vremena za omuniciranje sa zajednicama i svojim pratiteljima pa će to umjesto njih moći raditi njihovi digitalni dvojnici.
No pitanje je je li to ono što će pratitelji i fanovi zaista željeti jer ponekad im nisu bitne obične informacije, već da ih njihovi idoli primjete i zaista komuniciraju s njima, a ne da dobivaju nekakve odgovore umjetne inteligencije. Naravno, pitanje je kako napraviti digitalne blizance, odnosno kako trenirati takvu umjetnu inteligenciju kako bi s pratiteljima i fanovima mogla razgovarati na sličan način kao i stvarne osobe.
Zuckerberg, naravno, i za to ima rješenje. Naime, kako više od 3 milijarde osoba koristi njihove platforme i na njima svakodnevno objavljuju različit sadržaj, jasno je kako Meta već ima jako puno podataka na kojima može trenirati AI. Želimo imati mogućnost jednostavno povući sav vaš sadržaj i vrlo brzo pokrenuti agenta za posao koji će moći komunicirati s vašim klijentima, raditi na prodaji i korisničkoj podršci. Također, takvi bi agenti mogli i objavljivati sadržaj na društvenim mrežama kako bi privukli pažnju korisnika.
Što se kreatora tiče, s jedne strane takvi bi im AI agenti mogli olakšati posao, no s druge strane, tisuće influencera mogle bi jednostavno početi objavljivati AI sadržaj, dok bi ova tehnologija u njihovo ime mogla početi komunicirati s njihovim pratiteljima. To bi moglo dovesti do novog vala umjetnog odnosno AI sadržaja, na kojem bi s vremenom Meta mogla trenirati svoju umjetnu inteligenciju, a nedavno smo pisalo što bi se moglo dogoditi u tom slučaju. Naime, nakon nekoliko generacija treniranja umjetne inteligencije na sadržaju koji je ova tehnologija sama stvorila, može doći do - kolapsa AI sustava.
Izvor: Axios