zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

222 milijuna eura uložena u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini

Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Zimo
Zimo | 04.07.2023. / 11:39 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Cjelokupni rezultati istraživanja HUDI digitalnog AdEx-a koje je drugu godinu zaredom proveo Momentum, austrijska agencija s više od 15 godina iskustva u istraživanju AdEx-a, uz podršku Ipsos Hrvatske, pokazuju da je ukupno utrošeno 222 milijuna eura neto u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini.

tri vijesti o kojima se priča Vojni dronovi, ilustracija Naglasak na djelotvornosti Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja Giht, ilustracija Srušen mit njegova uzroka Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu Djelomična pomrčina Sunca, arhiva Jedinstven događaj Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro

Analizom trendova primjećuje se da je najveći rast zabilježen u "klasičnim" oglašavajućim formatima (display, video, native) u iznosu od 10,1%, dok pretraživačke platforme bilježe skroman rast od samo 3,7%, a društvene mreže čak pad od 6,2%. Ukupno tržište digitalnog oglašavanja je poraslo samo za 1,3%. Iako je tržište digitalnog oglašavanja doživjelo eksplozivan rast u 2021. godini na svim EU tržištima pa tako i u Hrvatskoj, ostala EU tržišta i u 2022. godini rasla su prosječno za 9,6% (Izvor: IAB, 2023.) što sugerira stagnaciju Hrvatske u odnosu na ostala EU tržišta. To se posebno odnosi na segment manjih i srednjih poduzeća koja u svojim promocijskim aktivnostima primarno koriste oglašavanje kroz globalne platforme. Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Od ukupne potrošnje usmjerene prema globalnim platformama, 96 milijuna eura uloženo je putem pretraživačkih platformi, uglavnom Googlea, dok je 62 milijuna eura uloženo putem društvenih mreža, većinom Meta platformi. Globalne tehnološke kompanije Alphabet (Google, YouTube) i Meta (Facebook, Instagram) ukupno čine preko 70% tržišnog udjela digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj tj. uprihođuju preko 160 miliona Eura. Ukoliko bi se tome pridodali i oglašivački prihodi koji prolaze kroz njihove sustave, dok se sami oglasi prikazuju na web stranicama Hrvatskih medija, udjel bi bio i veći.

Istraživanje prikazuje i strukturu potrošnje kroz tehnološke platforme. Od ukupnih 96 milijuna eura uloženih na pretraživačkim platformama, čak 79% ili 76 milijuna eura dolazi od malih i srednjih poduzeća, obrta i stranih e-commerce kompanija. Kod društvenih mreža, taj udio iznosi 42%, odnosno 26 milijuna eura.

 

U strukturi ukupne potrošnje, velike kompanije koje u pravilu uslugu oglašavanja prepuštaju specijaliziranim medijskim agencijama uložile su ukupno 120 milijuna Eura u 2022. godini. U dijelu potrošnje koji se odnosi na SME segment, važno je napomenuti sve brže rastuće oglašivačke aktivnosti stranih e-commerce kompanija.

Iako vidimo stagnaciju rasta tržišta digitalnog oglašavanja, u usporedbi s drugim EU tržištima Hrvatska je po izmjerenom i indeksiranom AdExu (BDP per capita, broj stanovnika), na razini zemalja poput Mađarske i Poljske, a iznad Grčke ili Bugarske. Netransparentnost velikih tehnoloških kompanija i dalje predstavlja izazov u istraživanju, a tako će i ostati do eventualnog uvođenja digitalnog poreza po uzoru na Austriju ili sl. tržišta. Budućnost razvoja digitalnog oglašavanja, kao i ukupnog digitalnog tržišta treba sagledati i u kontekstu promjena koje dolaze iz područja regulative (EU uredbe), novih industrijskih standarda u području praćenja ponašanja korisnika kao i većih strukturalnih promjena u konzumaciji medija, prvenstveno na području različitih TV i video digitalnih platformi, poručio je Petar Pavić, predsjednik HUDI radne skupine za AdEx i suosnivač S.T.A.R. Digital grupe.

 

DVA HUDI ADEX ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je uključivalo prikupljanje prijavljenih iznosa izdavača, većinom članica HUDI-a, i glavnih medijskih agencija kako bi se pružila što objektivnija procjena ukupnog ulaganja u digitalno oglašavanje. Ulaganje društvenih mreža i pretraživačkih platformi utvrđeno je putem njihovih službenih izvještaja kako bi se prikazao cjelokupni iznos potrošen na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj, a ne samo prihodi koji prolaze kroz izdavače i agencije.

Najveća promjena u metodologiji HUDI AdEx-a u ovoj godini je uključivanje ispitivanja kompanija. Ipsos Hrvatska je provela istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku kompanija po veličini i industriji kako bi se dobili odgovori na pitanje o ulaganju u različite digitalne formate, od klasičnih formata na portalima (npr. display, video, native) do ulaganja u tehnološke divove poput Facebooka i Googlea.

Novi HUDI AdEx koji uključuje i ispitivanje kompanija, omogućio nam je prvi put da vidimo strukturu ulaganja po segmentima – od veličina kompanija i njihove industrije, do strukture prihoda globalnih platformi, od društvenih mreža do internetskih tražilica. Metodološki pristup koji koristi više različitih istraživačkih tehnika važan je napredak za cijelo tržište, posebno radi manjka poslovnih podataka globalnih platformi za lokalno tržište, ali i ukupne fermentiranosti digitalnog oglašavanja i digitalne ekonomije – tržišta se i dalje intenzivno mijenja i koje tek treba doći u fazu zrelosti, poručio je Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-ja

 

Projekt istraživanja digitalnog AdEx-a vodila je radna skupina sastavljena od stručnjaka digitalnog oglašavanja različitih izdavača. Skupinu predsjeda Petar Pavić, suosnivač Star Digital grupe, a ostali članovi čine Luka Duspara iz 24sata, Igor Cenić iz Hanza Medije, Edin Preljević iz Index Promocije, Vedran Vereš iz Telegram Media Grupe, Marija Kopljar iz RTL-a Hrvatska, Đuro Vitković iz NoveTV, Toni Janjiš iz Tportala, Matej Sever iz Ipsosa te Dražen Tomić iz Optimus Prime Informatike.

Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, a uz poziciju Predsjednika udruge, svoje je mjesto u Izvršnom odboru zadržao i Ivan Pleše.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Nova godina, nova poskupljenja? Gameri neće biti zadovoljni glasinama o popularnoj konzoli
Sve upućuje na to…
Nova godina, nova poskupljenja? Gameri neće biti zadovoljni glasinama o popularnoj konzoli
Kakva su vaša iskustva? Evo koliko vremena AI uštedi na radnom mjestu
Novo istraživanje
Kakva su vaša iskustva? Evo koliko vremena AI uštedi na radnom mjestu
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Privremena odluka
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Taman za blagdane: Iz WhatsAppa objavili koji sve noviteti stižu na platformu
Odlične vijesti za korisnike
Taman za blagdane: Iz WhatsAppa objavili koji sve noviteti stižu na platformu
Tražite novi Android? Uskoro stiže jedan od best buy modela
Neke su stvari već poznate
Tražite novi Android? Uskoro stiže jedan od best buy modela
Napreduje gradnja gaming centra i studentskog kampusa u Novskoj
Centar gaming industrije
Napreduje gradnja gaming centra i studentskog kampusa u Novskoj
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
Jedinstven događaj
Otkriće NASA-e: Zemlja ovo u 100 godina nije doživjela, dogodit će se uskoro
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Privremena odluka
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Nova nada za pacijente
Terapija koja je donedavno bila znanstvena fantastika sada spašava živote od dosad neizlječivog oblika raka
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina
Misteriozno zračenje
Astronomi su možda riješili najveću zagonetku planeta Urana nakon gotovo 40 godina

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Evo kolike će božićnice dobiti zaposleni u državnim firmama: Neki se vesele, neki hvataju za glavu
HO! HO! HO!
Evo kolike će božićnice dobiti zaposleni u državnim tvrtkama: Neki se vesele, neki hvataju za glavu
Katastrofa tijekom kontrolirane eksplozije zaostale bombe: Neki će morati Božić slaviti negdje drugdje
Kriva procjena
Katastrofa tijekom kontrolirane eksplozije zaostale bombe: "Neki će morati Božić slaviti negdje drugdje"
FOTO Ubojica Charlie Kirka se prvi put pojavio na sudu: Udovica Erika imala poseban zahtjev, sudac ga uvažio
slučaj koji je potresao SAD
FOTO Ubojica Charlieja Kirka prvi se put pojavio na sudu: Udovica Erika imala poseban zahtjev, sudac ga uvažio
show
Kako izgleda stan Joška Gvardiola u Zagrebu?
u zagrebu
Kako izgleda stan Joška Gvardiola? Nećete vjerovati kakav luksuz skriva ovih 160 kvadrata
Severina čestitala rođendan dobrom prijatelju Borisu Ružiću
''Ako itko zaslužuje...''
Seve ne skriva emocije prema posebnom muškarcu u njezinu životu: ''Voljeno moje biće...''
Nemo, pobjednik Eurosonga 2024., vratio je trofej EBU-u
sve je objasnio!
Prošlogodišnji predstavnik Eurosonga vratio trofej organizaciji: "Živite ono što tvrdite..."
zdravlje
Ovaj neobičan simptom može predvidjeti srčani udar – provjerite ga na vrijeme!
Alarmantni rezultati nove studije
Ovaj neobičan simptom može predvidjeti srčani udar – provjerite ga na vrijeme!
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
Piše liječnik
Gripa i korona zajedno: Ovo su prvi znakovi da imate oba virusa odjednom
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
Među 10 je najčešćih uzroka smrti
KOPB simptomi: 8 upozorenja koja nikako ne smijete zanemariti
zabava
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
Zanimljivo rješenje
Ovo je balkanski radar! Urnebesni način prijevoza inspirirao odličnu foru
Znanje nije Google – ovaj kviz pokazuje tko zaista zna
Pokažite što znate!
Znanje nije Google – ovaj kviz pokazuje tko zaista zna
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
Pronađite uljeza
Neobičan posjetitelj zgrozio kupce trgovine! Pogledajte tko se sakrio među peciva
tech
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
Naglasak na djelotvornosti
Jedan vojnik, čitav roj dronova: Ukrajina ponovno ispisuje nova pravila modernog ratovanja
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Privremena odluka
EU uvodi carinu na male pakete naručene s Temua i Sheina
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
Srušen mit njegova uzroka
Jedno istraživanje mijenja sve što znamo o gihtu
sport
Slovenci kritizirali Alberta Rieru zbog izjave nakon utakmice Rijeka - Celje
Svašta
Izgubio 3:0 na Rujevici, a onda zapanjio izjavom: Čak su mu i Slovenci očitali bukvicu
Dinamo sredinom siječnja dobiva dva velika "pojačanja": Taj dan Kovačević željno iščekuje
uskoro
Dinamo sredinom siječnja dobiva dva velika "pojačanja": Taj dan Kovačević željno iščekuje
Madridska Marca brutalna prema Dinamovoj zvijezdi: Nije zaslužio ni da ga ocijene
BIO TOLIKO LOŠ?
Madridska Marca brutalna prema Dinamovoj zvijezdi: Nije zaslužio ni da ga ocijene
tv
MasterChef: Crveni tim dobio jezikovu juhu! "Jeste li svjesni svojih problema?!"
IZGUBILI
Crveni tim dobio jezikovu juhu! "Jeste li svjesni svojih problema?!"
Kumovi: Cijelu je krivicu svalila na njega – hoće li ih ovo spasiti?
KUMOVI
Cijelu je krivicu svalila na njega – hoće li ih ovo spasiti?
MasterChef: Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
TEŠKO!
Potreseni Mark izjavio: "Pukli su mi snovi!" Hoće li nastaviti do kraja?!
putovanja
Qspace modularni stanovi u Nizozemskoj
Pametna rješenja iz Europe
Pogledajte kako izgledaju državni stanovi za mlade od 21 kvadrata, a koštaju samo 45 tisuća eura
Bijeli umak od tri sastojka recept
Najbrži kuhani ručak
Ovaj bijeli umak savršen je izbor uz kuhanu tjesteninu, a radi se od samo 3 sastojka u manje od 10 minuta
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut
15 pitanja
Kviz općeg znanja: Za one koji se ne daju stjerati u kut
novac
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Slovenac hakirao ruter i putem YouTubea dobio gotovo milijun eura
uspjeh iz susjedstva
Slovenac hakirao ruter i putem YouTubea dobio gotovo milijun eura
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
Slatki imperij
Ovo su milijarderi koji stoje iza carstva izgrađenog na jednostavnom, ali revolucionarnom izumu – šlagu bez mlijeka
lifestyle
Ulična moda Zagreb sako s puf predimenzioniranim ramenima 2025.
Dašak visoke mode
Crnka sa zagrebačke špice nosi fantastične čizme, ali teško je skrenuti pogled s njezinih ramena
Recept za vjenčiće s malinama
Odličan recept!
Nikad dosta ideja za božićne kolače! Pogledajte ove vjenčiće, jednostavno ih je pripremiti
12. 12.: Datum ogledala koji šalje važnu poruku
Datum ogledala
Najvažniji datum u godini, koji nam šalje važnu životnu poruku
sve
Ulična moda Zagreb sako s puf predimenzioniranim ramenima 2025.
Dašak visoke mode
Crnka sa zagrebačke špice nosi fantastične čizme, ali teško je skrenuti pogled s njezinih ramena
Slovenci kritizirali Alberta Rieru zbog izjave nakon utakmice Rijeka - Celje
Svašta
Izgubio 3:0 na Rujevici, a onda zapanjio izjavom: Čak su mu i Slovenci očitali bukvicu
Recept za vjenčiće s malinama
Odličan recept!
Nikad dosta ideja za božićne kolače! Pogledajte ove vjenčiće, jednostavno ih je pripremiti
 

Nastavi čitati

Business
SAD i EU, ilustracija
Stav je jasan

Velika pravila, velike kazne: EU tjera američki Big Tech da se pokori europskom tržištu, a pritisak iz SAD-a sve je manje bitan

piše Branimir Vorša
Business
Volkswagen
Fokus na Njemačku i Europu

VW signalizira skromnija ulaganja do 2030.

piše Hina
Business
Ivona Poljak
Startaj Hrvatska 2025.

Spoj emocija i okusa: Keksići koji podižu raspoloženje i nude predah od rutine

piše Zimo
Business
Fintech, ilustracija
Balint Fischer, Dorsum

Intervju sa stručnjakom za fintech: "AI i fintech neće uništiti banke. Pretvorit će ih u nešto bolje"

piše Martina Čizmić
Business
Amazonov paket, ilustracija
I nije jedini

Amazon platio 180 milijuna eura zbog talijanske istrage o mogućoj poreznoj prijevari

piše Hina
Business
Mark Zuckerberg
Gube novac

Meta mijenja strategiju: Metaverse više nije bitan?

piše Branimir Vorša
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima