zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

222 milijuna eura uložena u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini

Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Zimo
Zimo | 04.07.2023. / 11:39 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Cjelokupni rezultati istraživanja HUDI digitalnog AdEx-a koje je drugu godinu zaredom proveo Momentum, austrijska agencija s više od 15 godina iskustva u istraživanju AdEx-a, uz podršku Ipsos Hrvatske, pokazuju da je ukupno utrošeno 222 milijuna eura neto u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini.

tri vijesti o kojima se priča Pregled usne šupljine, ilustracija Bez boli i straha Kraj karijesa i plombi? Revolucionarni gel obnavlja zubnu caklinu Aguada Fénix Veliki ritualni kompleks Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira Komet 3I/ATLAS snimljen teleskopom Hubble Komet 3I/Atlas Tajanstveni "svemirski posjetitelj" iznenađuje znanstvenike svojim ponašanjem

Analizom trendova primjećuje se da je najveći rast zabilježen u "klasičnim" oglašavajućim formatima (display, video, native) u iznosu od 10,1%, dok pretraživačke platforme bilježe skroman rast od samo 3,7%, a društvene mreže čak pad od 6,2%. Ukupno tržište digitalnog oglašavanja je poraslo samo za 1,3%. Iako je tržište digitalnog oglašavanja doživjelo eksplozivan rast u 2021. godini na svim EU tržištima pa tako i u Hrvatskoj, ostala EU tržišta i u 2022. godini rasla su prosječno za 9,6% (Izvor: IAB, 2023.) što sugerira stagnaciju Hrvatske u odnosu na ostala EU tržišta. To se posebno odnosi na segment manjih i srednjih poduzeća koja u svojim promocijskim aktivnostima primarno koriste oglašavanje kroz globalne platforme. Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Od ukupne potrošnje usmjerene prema globalnim platformama, 96 milijuna eura uloženo je putem pretraživačkih platformi, uglavnom Googlea, dok je 62 milijuna eura uloženo putem društvenih mreža, većinom Meta platformi. Globalne tehnološke kompanije Alphabet (Google, YouTube) i Meta (Facebook, Instagram) ukupno čine preko 70% tržišnog udjela digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj tj. uprihođuju preko 160 miliona Eura. Ukoliko bi se tome pridodali i oglašivački prihodi koji prolaze kroz njihove sustave, dok se sami oglasi prikazuju na web stranicama Hrvatskih medija, udjel bi bio i veći.

Istraživanje prikazuje i strukturu potrošnje kroz tehnološke platforme. Od ukupnih 96 milijuna eura uloženih na pretraživačkim platformama, čak 79% ili 76 milijuna eura dolazi od malih i srednjih poduzeća, obrta i stranih e-commerce kompanija. Kod društvenih mreža, taj udio iznosi 42%, odnosno 26 milijuna eura.

 

U strukturi ukupne potrošnje, velike kompanije koje u pravilu uslugu oglašavanja prepuštaju specijaliziranim medijskim agencijama uložile su ukupno 120 milijuna Eura u 2022. godini. U dijelu potrošnje koji se odnosi na SME segment, važno je napomenuti sve brže rastuće oglašivačke aktivnosti stranih e-commerce kompanija.

Iako vidimo stagnaciju rasta tržišta digitalnog oglašavanja, u usporedbi s drugim EU tržištima Hrvatska je po izmjerenom i indeksiranom AdExu (BDP per capita, broj stanovnika), na razini zemalja poput Mađarske i Poljske, a iznad Grčke ili Bugarske. Netransparentnost velikih tehnoloških kompanija i dalje predstavlja izazov u istraživanju, a tako će i ostati do eventualnog uvođenja digitalnog poreza po uzoru na Austriju ili sl. tržišta. Budućnost razvoja digitalnog oglašavanja, kao i ukupnog digitalnog tržišta treba sagledati i u kontekstu promjena koje dolaze iz područja regulative (EU uredbe), novih industrijskih standarda u području praćenja ponašanja korisnika kao i većih strukturalnih promjena u konzumaciji medija, prvenstveno na području različitih TV i video digitalnih platformi, poručio je Petar Pavić, predsjednik HUDI radne skupine za AdEx i suosnivač S.T.A.R. Digital grupe.

 

DVA HUDI ADEX ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je uključivalo prikupljanje prijavljenih iznosa izdavača, većinom članica HUDI-a, i glavnih medijskih agencija kako bi se pružila što objektivnija procjena ukupnog ulaganja u digitalno oglašavanje. Ulaganje društvenih mreža i pretraživačkih platformi utvrđeno je putem njihovih službenih izvještaja kako bi se prikazao cjelokupni iznos potrošen na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj, a ne samo prihodi koji prolaze kroz izdavače i agencije.

Najveća promjena u metodologiji HUDI AdEx-a u ovoj godini je uključivanje ispitivanja kompanija. Ipsos Hrvatska je provela istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku kompanija po veličini i industriji kako bi se dobili odgovori na pitanje o ulaganju u različite digitalne formate, od klasičnih formata na portalima (npr. display, video, native) do ulaganja u tehnološke divove poput Facebooka i Googlea.

Novi HUDI AdEx koji uključuje i ispitivanje kompanija, omogućio nam je prvi put da vidimo strukturu ulaganja po segmentima – od veličina kompanija i njihove industrije, do strukture prihoda globalnih platformi, od društvenih mreža do internetskih tražilica. Metodološki pristup koji koristi više različitih istraživačkih tehnika važan je napredak za cijelo tržište, posebno radi manjka poslovnih podataka globalnih platformi za lokalno tržište, ali i ukupne fermentiranosti digitalnog oglašavanja i digitalne ekonomije – tržišta se i dalje intenzivno mijenja i koje tek treba doći u fazu zrelosti, poručio je Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-ja

 

Projekt istraživanja digitalnog AdEx-a vodila je radna skupina sastavljena od stručnjaka digitalnog oglašavanja različitih izdavača. Skupinu predsjeda Petar Pavić, suosnivač Star Digital grupe, a ostali članovi čine Luka Duspara iz 24sata, Igor Cenić iz Hanza Medije, Edin Preljević iz Index Promocije, Vedran Vereš iz Telegram Media Grupe, Marija Kopljar iz RTL-a Hrvatska, Đuro Vitković iz NoveTV, Toni Janjiš iz Tportala, Matej Sever iz Ipsosa te Dražen Tomić iz Optimus Prime Informatike.

Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, a uz poziciju Predsjednika udruge, svoje je mjesto u Izvršnom odboru zadržao i Ivan Pleše.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
DeepMind raspisao natječaj za potpuno novo radno mjesto: Žele saznati kako će AI utjecati na raspodjelu moći i bogatstva
Viši ekonomist za AI
DeepMind raspisao natječaj za potpuno novo radno mjesto: Žele saznati kako će AI utjecati na raspodjelu moći i bogatstva
Pokušao trgovati kriptovalutama pa ostao bez skoro pet tisuća eura
Nova prevara
Pokušao trgovati kriptovalutama pa ostao bez skoro pet tisuća eura
Znanstvenici mapirali razvoj moždanih stanica od embrija do odrasle dobi
Novo istraživanje
Znanstvenici mapirali razvoj moždanih stanica od embrija do odrasle dobi
Muskova vizija budućnosti čovječanstva je raj, no put do njega je prepun traume i disrupcije
Objasnio na što misli
Muskova vizija budućnosti čovječanstva je raj, no put do njega je prepun traume i disrupcije
U Njemačkoj i kamioni za smeće koriste umjetnu inteligenciju
AI svuda i uvijek
U Njemačkoj i kamioni za smeće koriste umjetnu inteligenciju
Bizaran novi trend generacije Z za neke je najgora noćna mora: Nećete vjerovati što rade i snimaju
Neki stručnjaci su to - pohvalili
Bizaran novi trend generacije Z za neke je najgora noćna mora: Nećete vjerovati što rade i snimaju
Tajanstveni "svemirski posjetitelj" iznenađuje znanstvenike svojim ponašanjem
Komet 3I/Atlas
Tajanstveni "svemirski posjetitelj" iznenađuje znanstvenike svojim ponašanjem
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Veliki ritualni kompleks
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Kraj karijesa i plombi? Revolucionarni gel obnavlja zubnu caklinu
Bez boli i straha
Kraj karijesa i plombi? Revolucionarni gel obnavlja zubnu caklinu
Novo otkriće moglo bi radikalno utjecati na naše razumijevanje ljudske evolucije
Tehnologija kao oblik prilagodbe
Novo otkriće moglo bi radikalno utjecati na naše razumijevanje ljudske evolucije
Google je upravo svoje Karte učinio još boljima
Stižu nove opcije
Google je upravo svoje Karte učinio još boljima
Ne brojte svaki korak: Evo što je važnije za zdravlje
Nova studija
Ne brojte svaki korak: Evo što je važnije za zdravlje

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Užas u Velikoj Gorici! Žena oštrim predmetom ubila člana obitelji
Istraga u tijeku
Užas u Velikoj Gorici! Žena oštrim predmetom ubila svog partnera
Torcida prosvjeduje u Splitu, Vlada planira uvesti posebne mjere
Grad pun policije
Torcida iznijela zahtjev, nižu se reakcije: "Skupila se šačica crnokošuljaša"
Slovenija aktivirala članak 37: Vojska će surađivati s policijom u zaštiti državne granice
ZAKON O OBRANI
Susjedi aktivirali članak 37., vojska izlazi na teren: To se dosad dogodilo samo jednom
show
Maja Šuput objavila nove romantične prizore sa Šimom Elezom
prozori kao iz filma
Maja Šuput pokazala kako izgleda romantična večera s njezinim Šimom
Severina pala na koncertu u Areni Zagreb, sve je okrenula na šalu
reakcijom osvojila publiku
Video godine! Seve pala na pozornici Arene Zagreb pa ustala kao kraljica
Hailey Bieber pokazala guzu u tangicama
Guza u prvom planu!
Supruga posrnulog pjevača fotkama u tanga bikiniju raspametila fanove
zdravlje
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
Rezultati su nevjerojatni
Nevjerojatno otkriće: COVID cjepivo pomaže u borbi protiv ove teške bolesti!
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Za očuvanje mišićne i koštane snage
7 namirnica bogatih proteinima koje žene starije od 50 godina trebaju jesti svaki tjedan
Preživjeli ste srčani udar? Ovo su 7 ključnih koraka koji vam mogu spasiti život!
Oporavak nakon infarkta
Preživjeli ste srčani udar? Ovo su 7 ključnih koraka koji vam mogu spasiti život!
zabava
Dalmatinac napravio pravu kolonu, a kad vidite zašto nećete se prestati smijati
Zanimljivo
Dalmatinac napravio pravu kolonu, a kad vidite zašto nećete se prestati smijati
Kviz koji testira jeste li pravi znalac – i bez pomoći suigrača
Pokažite što znate!
Kviz koji testira jeste li pravi znalac – i bez pomoći suigrača
Kad vidite gdje su stavili kadu u ovoj kupaonici, bit ćete zahvalni na svojoj
Urnebesno
Kad vidite gdje su stavili kadu u ovoj kupaonici, bit ćete zahvalni na svojoj
tech
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Veliki ritualni kompleks
Najstariji poznati spomenik drevnih Maja mogao bi biti ogromna karta svemira
Tajanstveni "svemirski posjetitelj" iznenađuje znanstvenike svojim ponašanjem
Komet 3I/Atlas
Tajanstveni "svemirski posjetitelj" iznenađuje znanstvenike svojim ponašanjem
Novo otkriće moglo bi radikalno utjecati na naše razumijevanje ljudske evolucije
Tehnologija kao oblik prilagodbe
Novo otkriće moglo bi radikalno utjecati na naše razumijevanje ljudske evolucije
sport
Poznato koliku bi otpremninu Dinamo morao isplatiti Kovačeviću u slučaju otkaza
cijena smjene
Poznato koliku bi otpremninu Dinamo morao isplatiti Kovačeviću u slučaju otkaza
Boban donio odluku o trenerskoj sudbini Marija Kovačevića
PAD FORME JE OČIT
Boban donio odluku o trenerskoj sudbini Marija Kovačevića
Miljenik Dinamovih navijača odlazi već na zimu, želi ga klub iz susjedstva
izgledan rastanak
Miljenik Dinamovih navijača odlazi već na zimu, želi ga klub iz susjedstva
tv
MasterChef: Renatin i Ivanov uspjeh zasmetao Juricu! "Nemam ništa protiv nikoga, ali..."
BORBA!
Renatin i Ivanov uspjeh zasmetao Juricu! "Nemam ništa protiv nikoga, ali..."
MasterChef: Antonio Detić napustio MasterChef! "Tako se radi, tako guraj i nema ti granica!"
SVAKA ČAST!
Antonio Detić napustio MasterChef! "Tako se radi, tako guraj i nema ti granica!"
U dobru i zlu: Imaju li svi pravo na drugu priliku ne propustite saznati u seriji „U dobru i zlu“
U DOBRU I ZLU
Imaju li svi pravo na drugu priliku ne propustite saznati u seriji „U dobru i zlu“
putovanja
Svijetla točka kaotičnog zagrebačkog kvarta: Pizzerija u kojoj se jedu uzbudljive napoletane
Vrijedi probati
Svijetla točka kaotičnog zagrebačkog kvarta: Pizzerija u kojoj se jedu uzbudljive napoletane
Varivo od crvene leće i cvjetače recept
Recept na žlicu
Fino varivo s lećom i cvjetačom sjajan je izbor za ručak ili večeru, a bit će gotovo za 30-ak minuta
Najtvrđe drvo na svijetu Australija
Pitanje za kviz
Najtvrđe drvo na svijetu raste samo na jednom kontinentu – znate li kojem?
novac
Najveći projekt između Europe i Afrike može krenuti: 10 godina gradnje i ulaganje od 8,5 milijardi eura
davna želja
Najveći projekt između Europe i Afrike može krenuti: 10 godina gradnje i ulaganje od 8,5 milijardi eura
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
Iz Rijeke stiže inovacija u limenci: "Recepturu smo dotjerivali godinu dana. Htjeli smo napraviti nešto što ima okus pravog voća, ali i stav"
CRAFT NAPITAK
Iz Rijeke stiže inovacija u limenci: "Recepturu smo dotjerivali godinu dana. Htjeli smo napraviti nešto što ima okus pravog voća, ali i stav"
lifestyle
Franka Batelić kaput sa šalom 2025.
A tako je šik
Savršen kaput za zimu u kojem vam neće biti hladno, a ima ga i Franka Batelić
Odabrali ste najbolje odjevenu hrvatsku modnu ikonu 60 plus
uvijek besprijekorna
Gotovo 10 tisuća čitateljica odabralo najbolje odjevenu hrvatsku modnu ikonu 60 plus
Severina u vrućim hlačicama i visokim čizmama na probi za koncert u Areni Zagreb
I kožnate hlačice
Severina: Fantastične čizme u boji zbog koje zaboravljamo i na omiljene crne modele
sve
Franka Batelić kaput sa šalom 2025.
A tako je šik
Savršen kaput za zimu u kojem vam neće biti hladno, a ima ga i Franka Batelić
Maja Šuput objavila nove romantične prizore sa Šimom Elezom
prozori kao iz filma
Maja Šuput pokazala kako izgleda romantična večera s njezinim Šimom
Odabrali ste najbolje odjevenu hrvatsku modnu ikonu 60 plus
uvijek besprijekorna
Gotovo 10 tisuća čitateljica odabralo najbolje odjevenu hrvatsku modnu ikonu 60 plus
 

Nastavi čitati

Business
Startaj Hrvatska 9.11.
Startaj Hrvatska 2025.

U ''Startaj Hrvatska'' iz Velike Gorice stižu bućine sjemenke prelivene čokoladom

piše Zimo
Business
Shein, ilustracija
Kreće istraga i saslušanje

Francuska pokrenula postupak suspenzije popularne internetske trgovine: "Dosta je!"

piše Martina Čizmić
Business
Advanced Technology Days
20. Advanced Technology Days

Kako umjetna inteligencija i tehnologija mijenjaju poslovne strategije

piše Martina Čizmić
Business
Proizvodnja čipova, ilustracija
Pogledi upereni u Berlin i Peking

Njemačke tvrtke pokušavaju ublažiti probleme u opskrbi čipovima: Neke skraćuju radno vrijeme, druge traže alternative

piše Hina
Business
ChalLEANge konferencija
Malo drugačija konferencija

Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali

piše Zimo
Business
Student, ilustracija
Prilika za mlade stručnjake

Hrvatska tek jedna od 30 zemalja u svijetu u globalnom programu za razvoj jednog od najvažnijih tehnoloških lidera današnjice

piše Martina Čizmić
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima