zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

222 milijuna eura uložena u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini

Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Zimo
Zimo | 04.07.2023. / 11:39 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Cjelokupni rezultati istraživanja HUDI digitalnog AdEx-a koje je drugu godinu zaredom proveo Momentum, austrijska agencija s više od 15 godina iskustva u istraživanju AdEx-a, uz podršku Ipsos Hrvatske, pokazuju da je ukupno utrošeno 222 milijuna eura neto u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj u 2022. godini.

tri vijesti o kojima se priča Materijal od karbonskih vlakana, ilustracija Iskoristili nanotehnologiju Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice Bubrežni kamenci, ilustracija Jedan potez, svi fragmenti Kraj beskonačnim bolnim zahvatima? Osmišljena nova, vrlo temeljita metoda vađenja bubrežnih kamenaca Digitalni svijet, ilustracija Nije sve samo u algoritmu Fizičari srušili popularnu teoriju da je svemir - samo simulacija

Analizom trendova primjećuje se da je najveći rast zabilježen u "klasičnim" oglašavajućim formatima (display, video, native) u iznosu od 10,1%, dok pretraživačke platforme bilježe skroman rast od samo 3,7%, a društvene mreže čak pad od 6,2%. Ukupno tržište digitalnog oglašavanja je poraslo samo za 1,3%. Iako je tržište digitalnog oglašavanja doživjelo eksplozivan rast u 2021. godini na svim EU tržištima pa tako i u Hrvatskoj, ostala EU tržišta i u 2022. godini rasla su prosječno za 9,6% (Izvor: IAB, 2023.) što sugerira stagnaciju Hrvatske u odnosu na ostala EU tržišta. To se posebno odnosi na segment manjih i srednjih poduzeća koja u svojim promocijskim aktivnostima primarno koriste oglašavanje kroz globalne platforme. Prema procjenama ispitanih tvrtki u sklopu istraživanja, u 2023. ipak se predviđa rast od 10,7% u odnosu na prošlu godinu.

Od ukupne potrošnje usmjerene prema globalnim platformama, 96 milijuna eura uloženo je putem pretraživačkih platformi, uglavnom Googlea, dok je 62 milijuna eura uloženo putem društvenih mreža, većinom Meta platformi. Globalne tehnološke kompanije Alphabet (Google, YouTube) i Meta (Facebook, Instagram) ukupno čine preko 70% tržišnog udjela digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj tj. uprihođuju preko 160 miliona Eura. Ukoliko bi se tome pridodali i oglašivački prihodi koji prolaze kroz njihove sustave, dok se sami oglasi prikazuju na web stranicama Hrvatskih medija, udjel bi bio i veći.

Istraživanje prikazuje i strukturu potrošnje kroz tehnološke platforme. Od ukupnih 96 milijuna eura uloženih na pretraživačkim platformama, čak 79% ili 76 milijuna eura dolazi od malih i srednjih poduzeća, obrta i stranih e-commerce kompanija. Kod društvenih mreža, taj udio iznosi 42%, odnosno 26 milijuna eura.

 

U strukturi ukupne potrošnje, velike kompanije koje u pravilu uslugu oglašavanja prepuštaju specijaliziranim medijskim agencijama uložile su ukupno 120 milijuna Eura u 2022. godini. U dijelu potrošnje koji se odnosi na SME segment, važno je napomenuti sve brže rastuće oglašivačke aktivnosti stranih e-commerce kompanija.

Iako vidimo stagnaciju rasta tržišta digitalnog oglašavanja, u usporedbi s drugim EU tržištima Hrvatska je po izmjerenom i indeksiranom AdExu (BDP per capita, broj stanovnika), na razini zemalja poput Mađarske i Poljske, a iznad Grčke ili Bugarske. Netransparentnost velikih tehnoloških kompanija i dalje predstavlja izazov u istraživanju, a tako će i ostati do eventualnog uvođenja digitalnog poreza po uzoru na Austriju ili sl. tržišta. Budućnost razvoja digitalnog oglašavanja, kao i ukupnog digitalnog tržišta treba sagledati i u kontekstu promjena koje dolaze iz područja regulative (EU uredbe), novih industrijskih standarda u području praćenja ponašanja korisnika kao i većih strukturalnih promjena u konzumaciji medija, prvenstveno na području različitih TV i video digitalnih platformi, poručio je Petar Pavić, predsjednik HUDI radne skupine za AdEx i suosnivač S.T.A.R. Digital grupe.

 

DVA HUDI ADEX ISTRAŽIVANJA

Istraživanje je uključivalo prikupljanje prijavljenih iznosa izdavača, većinom članica HUDI-a, i glavnih medijskih agencija kako bi se pružila što objektivnija procjena ukupnog ulaganja u digitalno oglašavanje. Ulaganje društvenih mreža i pretraživačkih platformi utvrđeno je putem njihovih službenih izvještaja kako bi se prikazao cjelokupni iznos potrošen na digitalno oglašavanje u Hrvatskoj, a ne samo prihodi koji prolaze kroz izdavače i agencije.

Najveća promjena u metodologiji HUDI AdEx-a u ovoj godini je uključivanje ispitivanja kompanija. Ipsos Hrvatska je provela istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku kompanija po veličini i industriji kako bi se dobili odgovori na pitanje o ulaganju u različite digitalne formate, od klasičnih formata na portalima (npr. display, video, native) do ulaganja u tehnološke divove poput Facebooka i Googlea.

Novi HUDI AdEx koji uključuje i ispitivanje kompanija, omogućio nam je prvi put da vidimo strukturu ulaganja po segmentima – od veličina kompanija i njihove industrije, do strukture prihoda globalnih platformi, od društvenih mreža do internetskih tražilica. Metodološki pristup koji koristi više različitih istraživačkih tehnika važan je napredak za cijelo tržište, posebno radi manjka poslovnih podataka globalnih platformi za lokalno tržište, ali i ukupne fermentiranosti digitalnog oglašavanja i digitalne ekonomije – tržišta se i dalje intenzivno mijenja i koje tek treba doći u fazu zrelosti, poručio je Ozren Kronja, izvršni direktor HUDI-ja

 

Projekt istraživanja digitalnog AdEx-a vodila je radna skupina sastavljena od stručnjaka digitalnog oglašavanja različitih izdavača. Skupinu predsjeda Petar Pavić, suosnivač Star Digital grupe, a ostali članovi čine Luka Duspara iz 24sata, Igor Cenić iz Hanza Medije, Edin Preljević iz Index Promocije, Vedran Vereš iz Telegram Media Grupe, Marija Kopljar iz RTL-a Hrvatska, Đuro Vitković iz NoveTV, Toni Janjiš iz Tportala, Matej Sever iz Ipsosa te Dražen Tomić iz Optimus Prime Informatike.

Izvršni odbor udruge čine Stipe Grubišić, direktor digitalnih operacija Hanza Medije, Maja Blumenšajn, direktorica novih medija Nove TV, Tonko Weissmann, izvršni potpredsjednik i član uprave RTL-a Hrvatska, Zoran Turković, izvršni direktor i član uprave u 24sata, te Miran Pavić, osnivač i direktor Telegram Media Grupe, a uz poziciju Predsjednika udruge, svoje je mjesto u Izvršnom odboru zadržao i Ivan Pleše.

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Hoćemo li ovako putovati u budućnosti? Od Japana do SAD-a za samo sat vremena
Zvuči nevjerojatno
Hoćemo li ovako putovati u budućnosti? Od Japana do SAD-a za samo sat vremena
Nisu samo putnici u utrobi: Crijevni mikrobi možda igraju važnu ulogu u oblikovanju naše osobnosti
Zanimljivo istraživanje
Nisu samo putnici u utrobi: Crijevni mikrobi možda igraju važnu ulogu u oblikovanju naše osobnosti
Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali
Malo drugačija konferencija
Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali
Hrvatska tek jedna od 30 zemalja u svijetu u globalnom programu za razvoj jednog od najvažnijih tehnoloških lidera današnjice
Prilika za mlade stručnjake
Hrvatska tek jedna od 30 zemalja u svijetu u globalnom programu za razvoj jednog od najvažnijih tehnoloških lidera današnjice
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Sigurnost prije profita
On može zaustaviti AI: Tko je ovaj čovjek i kakva je njegova moć nad OpenAI-jem?
Koji je vaš favorit? Poznati su kandidati za europski automobil godine
2026 Car of the Year
Koji je vaš favorit? Poznati su kandidati za europski automobil godine
Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice
Iskoristili nanotehnologiju
Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice
Kraj beskonačnim bolnim zahvatima? Osmišljena nova, vrlo temeljita metoda vađenja bubrežnih kamenaca
Jedan potez, svi fragmenti
Kraj beskonačnim bolnim zahvatima? Osmišljena nova, vrlo temeljita metoda vađenja bubrežnih kamenaca
Fizičari srušili popularnu teoriju da je svemir - samo simulacija
Nije sve samo u algoritmu
Fizičari srušili popularnu teoriju da je svemir - samo simulacija
Porsche patentirao patent koji bi mogao redefinirati vožnju kroz tunele
To bi bilo kul
Porsche patentirao patent koji bi mogao redefinirati vožnju kroz tunele
Zaboravite križaljke: Ova mobilna aplikacija doslovce pomlađuje mozak za 10 godina
Eksperiment kanadskih znanstvenika
Zaboravite križaljke: Ova mobilna aplikacija doslovce pomlađuje mozak za 10 godina
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize
Pronađeno rješenje
Zaboravljena tehnologija vraća se jača nego ikad i mogla bi spasiti planet od AI energetske krize

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
Mladi ribolovac izvukao neočekivan ulov ispod Pelješkog mosta, završio je na istraživanju: "Ovo je velika rijetkost"
kao iz ribičke legende
Mladi ribolovac izvukao neočekivan ulov ispod Pelješkog mosta, završio je na istraživanju: "Ovo je velika rijetkost"
Osječka policija isključila BMW iz prometa zbog tehničke neispravnosti
OZBILJNI NEDOSTACI
FOTO Policija na obilaznici zaustavila vozača BMW-a: Pogledajte zašto su mu oduzeli tablice
Nove loše vijesti za vozače: Godišnja cestarina mogla bi poskupjeti do 60 posto
"Nenormalno su otišli gore"
Novi troškovni udar na vozače, prvi put u deset godina: Ovo će poskupjeti čak 60 posto!
show
Životna priča Cass Elliot
razbijala stereotipove
Otišla je prerano, a priča o sendviču zasjenila je njezin nevjerojatan talent
Tko je princeza Delphine od Belgije?
neobična princeza
Godinama joj nitko nije vjerovao, a onda je DNK test razotkrio kraljevsku tajnu
Enisa Bešlagića probudio protupožarni alarm
zanimljivo buđenje
Enis Bešlagić evakuiran iz sobe usred zore: "Ako ovo bude neka zezancija..."
zdravlje
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
5 namirnica koje liječnici za rak debelog crijeva izbjegavaju
Izazivaju upalu
5 namirnica koje liječnici za rak debelog crijeva izbjegavaju
Keto dijeta: Jelovnik za 14 dana po preporuci nutricionistice
Za početnike
Keto dijeta: Jelovnik za 14 dana po preporuci nutricionistice
zabava
Muškarac s "najvećim penisom na svijetu" odgovorio je pitanja koje su svi željeli znati
Zanimljivo
Muškarac s "najvećim penisom na svijetu" odgovorio je na pitanja koja su svi željeli čuti
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Novi posjetitelj
Nova turistička atrakcija u Vodicama! Pogledajte tko se šeće rivom
Došao do nevjerojatnog otkrića nakon što je spustio kamera u rupu ispod leda Antarktika
Wow!
Došao do nevjerojatnog otkrića nakon što je spustio kameru u rupu ispod leda Antarktike
tech
Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice
Iskoristili nanotehnologiju
Kinezi napravili neprobojni prsluk jači od Kevlara i debljine obične majice
Porsche patentirao patent koji bi mogao redefinirati vožnju kroz tunele
To bi bilo kul
Porsche patentirao patent koji bi mogao redefinirati vožnju kroz tunele
Fizičari srušili popularnu teoriju da je svemir - samo simulacija
Nije sve samo u algoritmu
Fizičari srušili popularnu teoriju da je svemir - samo simulacija
sport
Luka Modrić oduševio igrom na utakmici Milan - Roma 1:0
Zanimljiv komentar
Navijač gledao Luku Modrića u derbiju pa ostao u šoku: "Ovo boli..."
Joško Jeličić: "Mora manje mlatarati rukama, a mogao bi se i ošišati. Pogotovo desnu stranu..."
Oštra poruka
Joško Jeličić: "Mora manje mlatarati rukama, a mogao bi se i ošišati"
Aleksandar Zorić oglasio se na društvenim mrežama nakon kontroverznog poraza Ante Delije u UFC-u
TKO JE PREKRŠIO PRAVILA?
Sudac broj 1 u regiji o skandalu UFC-a s Delijom: Evo tko je u pravu
tv
Supertalent: Audicijski nastup u dvanaestoj sezoni Supertalenta - Laura Samardžija
MAGIJA!
Je li ovo prava Elsa došla u Supertalent?! Što vi mislite o Laurinom nastupu?
U dobru i zlu: Pokušao se igrati sa sudbinom, a sad mu se crno piše
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Pokušao se igrati sa sudbinom, a sad mu se crno piše
Supertalent: Audicijski nastup u dvanaestoj sezoni Supertalenta - Damir Dolić
KAKAV GLAS!
Raspjevani drvosječa raspametio svojim glasom! Pod hitno treba zakazati neki koncert!
putovanja
Mesne okruglice u kremastom umaku recept
Nećete im moći odoljeti
Imamo recept za najbolje mesne okruglice, a poslužuju se u divnom kremastom umaku
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
Za 15 minuta
Jednostavna, ukusna i zdrava: Pita od naranče i čokolade koja se ne peče
Zimska idila: odmor u Gorskom Kotaru
Za cijelo društvo
Idilične kuće za odmor u Gorskom kotaru u kojima ćete provesti najzabavnije zimske vikende ili Novu godinu
novac
Galenika preuzima slovensku tvrtku kojoj je Hrvatska važno tržište
Regionalne akvizicije
Galenika preuzima slovensku tvrtku kojoj je Hrvatska važno tržište
Nikolina stvara domaće proizvode u srcu Like: "Najveći izazov je rast cijena sirovine, no sve je lakše uz podršku obitelji"
Cjeloviti proizvodi
Nikolina stvara domaće proizvode u srcu Like: "Najveći izazov je rast cijena sirovine, no sve je lakše uz podršku obitelji"
Otvara se najveći muzej na svijetu, vrijedan više od tri milijarde dolara
Ostavlja bez daha
Otvara se najveći muzej na svijetu, vrijedan više od tri milijarde dolara
lifestyle
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Bojana Gregorić Vejzović u fantastičnoj haljini s dugim rukavima s volanima
TOP TOPOVA
Ne znamo što je bolje - haljina ili štikle Bojane Gregorić Vejzović. Savršena je!
Ulična moda: Zagrebačko izdanje u haljini s čipkom
TOP JE
Kako ljetne komade nositi u jesen? Evo ovako kako je to napravila ljepotica sa zagrebačke špice
sve
Životna priča Cass Elliot
razbijala stereotipove
Otišla je prerano, a priča o sendviču zasjenila je njezin nevjerojatan talent
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Financijska potpora
Tko ima pravo na inkluzivni dodatak, a tko nema?
Luka Modrić oduševio igrom na utakmici Milan - Roma 1:0
Zanimljiv komentar
Navijač gledao Luku Modrića u derbiju pa ostao u šoku: "Ovo boli..."
 

Nastavi čitati

Business
ChalLEANge konferencija
Malo drugačija konferencija

Nemojte da vas zaigrani naslovi panela zavaraju: ChalLEANge 2025 možda ima smisla za humor, ali s poslom se ne šali

piše Zimo
Business
Student, ilustracija
Prilika za mlade stručnjake

Hrvatska tek jedna od 30 zemalja u svijetu u globalnom programu za razvoj jednog od najvažnijih tehnoloških lidera današnjice

piše Martina Čizmić
Business
Mist danas dolazi u nekoliko kombinacija okusa
Četiri okusa

U ''Startaj Hrvatska'' iz Rijeke stiže inovacija u limenci i nova era craft pića

piše Zimo
Business
Organizatori Money Motion i gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević
Širenje i u regiji

Prva akvizicija ove vrste na našem tržištu: Money Motion preuzeo je splitski Automation Summit

piše Martina Čizmić
Business
Sam Altman, CEO OpenAI-a
Novi bilijunaš na tržištu

Priprema se jedan od najvećih IPO-a: Ova bi kompanija mogla vrijediti čak bilijun dolara!

piše Hrvoje Jurman
Business
Satya Nadella, CEO Microsofta
Rizik koji se isplatio

Bill Gates ga je upozorio da će “spaliti milijardu dolara”, no to se na kraju pokazalo kao genijalna Microsoftova investicija

piše Hrvoje Jurman
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima