Iako je naslov posta trebao ići nešto drugačije s konkretnim primjerima kako NE treba promovirati restoran na Facebooku zbog jako lošeg iskustva s jednim restoranom i još gorom komunikacijom putem društvenih mreža, konkretno Facebooka, ipak sam odlučio okrenuti priču na pozitivnu stranu i pomoći ljudima koji vode Facebook stranice restorana svojim savjetima kako bi u budućnosti radili ispravno, dobro i kvalitetno.

Dakle, već vrapci na grani znaju da za uspješan marketing na društvenim mrežama trebate znati koja je vaša ciljana publika, te samim time i s kime komunicirate. Isto tako, treba osmisliti i kvalitetnu strategiju nastupa. Kada smišljate strategiju za nastup na društvenoj mreži, razmišljajte kao kupac.

1. Cover fotografija

Cover fotografija je zapravo početni dojam koji posjetitelj dobiva kada posjeti vašu Facebook stranicu. Iskoristite puni potencijal tog slobodnog prostora koji vam Facebook nudi (dimenzije su 851×351 px) i postavite fotografiju, primjerice, nekog specijaliteta kojeg vaš restoran nudi uz nekoliko riječi teksta. Primjer kako iskoristiti prostor za cover fotografiju:

Cover

2. Facebook Tabs

Facebook Tabs ili na hrvatskom Facebook tabovi se nalaze odmah ispod cover fotografije što znači da su na savršenoj poziciji koja svakom posjetitelju “upada u oko” što znači da i tu mogućnost koju daje Facebook treba kvalitetno iskoristiti. Iako nisam naišao na savršen primjer korištenja tabova kod lokalnih restorana, mogu reći da restoran Žganjer (donekle) koristi tabove na dobar način. Naime, imaju kreiran tabove "Events" i "Map" u kojem se nalaze svi kreirani događaji te upute kako doći do restorana.

Izrezak1

3. Pokažite fanovima ono što nudite!

Nema goreg nego kada fanovi ne znaju što nudite :-) Dakle, nije dovoljno samo u opisu stranice napisati da je to stranica vašeg restorana. Pokažite ono što nudite! Vaš glavni chef upravo sprema specijalitet kuće, zašto ne iskoristiti priliku? Uzmite fotoaparat u ruke, uslikajte ga na dijelu, podijelite fotografiju s vašim fanovima! Naravno, opišite što se nalazi na toj fotografiji, ali smisleno. Nemojte napisati nešto poput "Chef sprema vrhunski specijalitet" i 100 dvotočki i zagrada iza. Oblikujte status prije nego što ga objavite.

4. Educirajte fanove

Restorani imaju poneku prednost naspram drugih djelatnosti, jer imaju mnošto mogućnosti kako ponuditi svojih fanovima edukativan sadržaj. Podijelite poneki recept, ili čak snimite svog chefa u "akciji" i postavite snimku na YouTube te je potom podijelite s fanovima na Facebooku.

5. Zabavite fanove

Kao i u svakom poslu, najvažnije je ostvariti dobit, no putem društvenih mreža, konkretno u ovom slučaju Facebooka, ne smijete biti usredotočeni samo na prodaju. Vaši potencijalni posjetitelji, odnosno gosti restorana svakako vole čuti za promotivne ponude koje nudite, informirati se o novostima u restoranu, ali isto tako, ne vole i kada se sve cijelo vrijeme vrti oko "dođite kod nas, imamo akciju, imamo novo jelo na meniju" i sl. Pritom imajte na umu da ne smijete otići predaleko, jer vjerujem kako link na YouTube video o najbržem autu na svijetu neće zanimati fanove koji su tu jer vole hranu i zanima ih vaš restoran. :)

6. Ako koristite Facebook oglase, targetirajte ih!

Targetiranje fanova

Facebook je već omogućio nekim korisnicima da targetiraju svoje oglase na određene gradove ili mjesta tako da je važno da isto i vi učinite. Naravno da ne želite da se oglas prikazuje u Osijeku, a vaš se restoran nalazi u Karlovcu jer je teško povjerovati da će netko potegnuti iz drugog dijela Hrvatske kako bih kušao hranu u vašem restoranu (makar vjerojatno ima i takvih :) ).

Foto Flickr