Galerija

Spoj ljudskih resursa i dinamičnog svijeta digitala na prvu se čini pomalo čudna kombinacija, no Adriatic INNOVATION Island konferencija na kreativan je način spojila upravo ova dva svijeta.

Dok promjenama u svijetu digitala svjedočimo na dnevnoj bazi - od blockchaina, umjetne inteligencije, proširene stvarnosti i strojnog učenja, za industriju HR-a možda i nismo svjesni koliko se rapidno mijenjaju pod utjecajem tehnologije.

Tvrtke sada na raspolaganju imaju nove alate za poboljšanje motivacije svojih zaposlenika, inovativne tehnike za edukaciju, zanimljive načine privlačenja talentiranih pojedinaca ali i nove alate za komunikaciju unutar samih poduzeća. S druge strane, tu su i nove generacije zaposlenika koje imaju sve veće kriterije i zahtjeve pri odabiru poslodavaca i razvoja unutar jedne tvrtke.

Adriatic INNOVATION Island konferencija spojila je stoga regionalne stručnjake iz svijeta HR-a, managere i svjetski ugledne poduzetnike iz područja digitala.

Svaki oblik konferencije je jako dobar za povezivanjem s drugim stručnjacima u području. Osobno, meni je kod konferencija najdraža ta mogućnost da imate priliku testirati neke svoje ideje. I jednostavno prodiskutrati oko njih i vidjeti u kojoj mjeri idete u dobrom smjeru, koje su dobre prakse. Možda je netko iskusniji pa je uspio na neki način rješiti neki problem s kojim se možda neka tvrtka u svojoj fazi razvoja još nije suočila. Općenito, taj spoj različitih eksperata iz više zemalja je jedinstvena prilika da se umrežimo i komuniciramo na takav način, rekao nam je Vladimir Benić, organizator Adriatic INNOVATION konferencije i osnivač CareerCentra, online platforme za edukaciju i povezivanje poslodavaca i kandidata za posao. 

Vladimir Benić, organizator Adriatic INNOVATION konferencije i osnivač CareerCentra (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Treba se znati ozbiljno "igrati" u poslu

Jedan od govornika bio je Tim Ackermann, global head of talent aqusition & experience za Lidl, koji je u više od 20 godina karijere radio za kompanije poput Microsofta, Deutsche Bank, Zalando i Swarovski.

"Taking games serious" bio je naziv njegovog predavanja, a tema je bila - gamification. Ukratko, kako kompanije mogu iskoristiti igre za svladavanje različitih problema i poslovnom svijetu. Principi na kojima se, prema Ackermannu, temelji gamification su: činjenica da ljudi trebaju imati realne izazove, da njihov rad i doprinos moraju biti prepoznati, da se prati njihov napredak i razvoj, da imaju priliku natjecati se (protiv ostalih ili protiv samih sebe), da rade u timovima i pobjeđuju kao tim jer je znanstveno dokazano da tada osjećamo veće zadovoljstvo te je na kraju spomenuo poštenje i iskrenost.

Naglasio je da zaposlenici i članovi tima moraju imati autonomiju da testiraju i da donose odluke, da im poslodavci osiguraju uvjete za razvoj njihovih talenata i da kompanija zaposlenicima jasno predoči koja je njezina svrha, misija i vizija jer to daje jasan smjer u kojem se ide.

Tim Ackermann, global head of talent aqusition & experience za Lidl (Foto: Darija Livaić)

O digitalnim transformacijama unutar svojih kompanija govorile su i Katarzyna Rusek, direktorica HR-a za poljsku multinacionalnu kompaniju SAP te Courtney Abraham, direktorica razvoja talenata u Adecco grupi.

Na jednom od panela tema je bila: "The continued Disruption of the Marketing Technology Landscape", gdje su, između ostalih, sudjelovali Krešimir Končić, CEO Neuralaba, Goran Deak, CEO - TOP Digital Agency i Ivana Galić Baksa, direktorica marketinga, PR-a i korporativnih komunikacija Nove TV.

Naši developeri i dizajneri moraju učiti nove stvari praktički svaki tjedan. U vremenu smo masivnih mogućnosti i mislim da koristimo tek 10 posto svih mogućnosti, rekao je Krešimir Končić, CEO Neurlaba i podsjetio na hrvatsku realnost - Kada ste poduzetnik ili pokretač startupa, u Hrvatskoj vas gledaju praktički kao lopova. U Americi i u zapadnim zemljama vas vole jer znaju da stvarate radna mjesta i doprinosite ukupnom razvoju zemlje.

Panel na konferenciji Adriatic innovation island (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Pozitivan stav, ulaganje u sebe i pogled  prema naprijed

Ivana Galić Baksa, direktorica marketinga, PR-a i korporativnih komunikacija Nove TV, naglasila je kako NovaTV pokušava maksimalno pratiti i implementirati najnovije trendove u tehnologiji.

Stalno se propitkujemo što možemo raditi bolje i pametnije. I nakon svakog odrađenog projekta pitamo se - OK, posao je odrađen super, no jesmo li neki dio mogli još bolje odraditi - to jest pomalo bolno, ali je doista korisno, kazala je Galić Baksa.

Goran Deak, CEO - TOP Digital Agency (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Na pitanje što smatraju tajnom svog uspjeha, Goran Deak, CEO u Top Digital Agency koji je u svojoj karijeri prošao sve stepenice i radio za vodeće hrvatske i svjetske kompanije, poručio je - pozitivan mentalni sklop.

U Hrvatskoj su ljudi dosta negativni i pesimistični. Potrebno je na stvari gledati pozitivno, ulagati u sebe i ići naprijed, poručio je Deak.

Petra Fonjak, learning & development expert u Infobipu, podijelila je zanimljive informacije o tome kako se u toj uspješnoj hrvatskoj i globalnoj kompaniji brinu o svojim ljudima i njihovom razvoju – što je zasigurno jedan od velikih razloga njihovog sjajnog uspjeha.

Petra Fonjak, learning & development expert u Infobipu (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Konferencije poput Adriatic INNOVATION Island sjajno su mjesto za učenje od najboljih i podjelu iskustava, znanja i širenja vlastitih vidika.

Većina učenja se odvija na individualnoj razini. Odlično je prisustvovati konferencijama, upoznavati nove ljude ali zaista ovisi o samoj osobi koliko će se angažirati oko novih informacija i novih saznanja te u kojem smjeru zaista vidi razvoj svoje karijere, rekla nam je Martina Bastašić, Specijalist ljudskih resursa na Novoj TV.

 

Rudradeb Mitra, znanstvenik specijaliziran za polje umjetne inteligencije i strojno učenje (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Slavite čak i one najmanje ciljeve

Na konferenciji su zanimljiva predavanja održali i Rudradeb Mitra, znanstvenik specijaliziran za polje umjetne inteligencije i strojno učenje te poduzetnik koji je pokrenuo šest tvrtki u četiri različite zemlje od kojih jedna ima prihode u milijunima dolara. Rudradeb trenutno radi i kao mentor za Google Launchpad i Founders Institute - poprilično impresivna karijera za mladića koji je odrastao u siromašnoj indijskoj obitelji i u čijem domu često nije bilo električne energije.

 

Cathy O`Dowd, penjačica, autorica i motivacijska govornica (Foto: Adriatic INNOVATION Island)

Prisutne je posebno oduševilo predavanje Cathy O`Dowd, penjačice, autorice i motivacijske govornice koja je prva žena na svijetu koja se popela na Mount Everest s obje strane. O`Dowd je detaljno opisala kako doista izgleda penjanje na vrh Himalaje te pokazala što je potrebno da bi tim bio uspješan.

Znajte koji je vaš veliki cilj, ali na putu do njega si postavljajte manje ciljeve i uvijek slavite sva svoja dostignuća. Slavite čak i onaj svoj najmanji i tako se motivirajte za ići naprijed, samo je jedna od motivirajućih poruka sjajne Cathy O`Dowd.

 Adriatic Innovation Island konferencija prva je ovakva konferencija u Hrvatskoj o inovacijama u sektoru ljudskih potencijala i digitalnih tehnologija i definitivno je zaslužila svoj nastavak. Jer kao što je rekao i Goran Deak, CEO u TOP Digital Agency, treba nam svima pozitivan stav i da uvijek budemo bolji nego jučer.

 

Atmosfera na konferenciji ( (Foto: Adriatic INNOVATION Island)