Bez potrebe za punionicama baterija: Toyota testira solarni Prius

Solarni Prius može "izvući" 56 kilometara zahvaljujući energiji generiranoj isključivo solarnim panelima.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 12.09.2019. / 16:37 komentari
Solarne ćelije na automobilu (Foto: AFP)

Za veliki broj (potencijalnih) kupaca električnih vozila najvažnije pitanje prije kupovine odnosi se na bateriju, odnosno njen doseg s jednim punjenjem. U Toyoti taj problem pokušavaju riješiti na zanimljiv način – korištenjem solarnih ćelija putem kojih bi se baterija punila dok je vozilo parkirano ili čak u vožnji. U sklopu projekta solarnog Priusa, koji je financirala japanska vlada, dijelovi automobila (krov, stražnje staklo, dio karoserije) pokriveni su tankim solarnim ćelijama debljine samo 0,03 mm.

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? Južni pol Sunca Terra incognita Solar Orbiter snimio ono što nitko dosad nije vidio i otkrio pravi kaos na Suncu Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija

Slika nije dostupna Znanstvenici uspjeli iz zraka izvući pitku vodu uz pomoć sunčeve energije

Cilj projekta je vidjeti koliko takve solarne ćelije mogu proizvesti energije i koliki doseg imaju automobili pogonjeni samo "besplatnom" sunčevom energijom. Rezultati mogu biti ohrabrujući jer se pokazalo da su solarni paneli sasvim dovoljni za dnevne potrebe prosječnog Amerikanaca. Naime, dnevno se Amerikanci u automobilu prosječno voze manje od 50 kilometara, dok solarni Prius može "izvući" 56 kilometara zahvaljujući energiji generiranoj solarnim panelima tijekom vožnje ili dok je parkiran.

U slučaju da se automobil puni samo kada je parkiran doseg je nešto manji, a na punjenje utječu i vremenski uvjeti pa ako je oblačno pa čak i ako je prevruće, doseg će biti puno manji, napominju na Reutersu.

Solarna elektrana (Foto: Thinkstock) Nizozemci planiraju izgraditi veliku solarnu elektranu na moru

Satoshi Shizuka, glavni Toyotin inženjer koji vodi projekt solarnog Priusa kao glavne izazove za tehnologiju solarnog punjenja naglasio je težinu baterija, ali i iznimno visoke troškove razvoja tehnologije te će proći još godine do komercijalizacije te tehnologije. Ako inženjeri uspiju povećati doseg i smanjiti troškove, skoro da nam više i neće trebati punionice, osim u slučajevima duljih putovanja, dok bi nam za gradsku vožnju bilo dovoljna samo sunčeva energija.
 

Vezane vijesti

Još vijesti