Jedna od konstanta svih ovih godina za sve popularne društvene mreže jest da su one besplatne, odnosno bolje rečeno, korisnici ne plaćaju za njihovo korištenje. Barem ne u novcu. Naime, poznata je poslovica kako ništa na svijetu nije besplatno, pa tako korištenje društvenih mreža ne plaćamo novcem, nego svojim podacima i privatnošću, što je kompanijama možda i važnije jer ih mogu jako dobro unovčiti.

Bebo Treba li svijetu još jedna društvena mreža? Bebo tvrdi da će biti drugačiji od Facebooka i Twittera

Zanimljivo je da, ako ne želite dijeliti svoje podatke, odnosno ako želite platiti npr. korištenje Facebooka, Instagrama ili Twittera, ta mogućnost nije dostupna. No čini se da su u Twitteru počeli razmišljati o korištenju te mreže uz plaćanje mjesečne pretplate te se vode interne rasprave o potencijalnim načinima na koji bi je mogli uvesti. Sigurno je kako će trebati još dosta vremena dok se u kompaniji zaista odluče na takav potez, no u nedavnom razgovoru za medije Bruce Falck iz Twittera potvrdio je kako kompanija razmatra opcije dugoročne zarade koja može uključivati i - pretplate.

Trenutačno su u fazi “vrlo ranih razmatranja”, a iako nije spominjao detalje vezane za pretplate i nove načine prihoda, na Bloombergu su nabrojili nekoliko potencijalnih načina novih prihoda. Jedan je naplaćivanje pretplate za korištenje same društvene mreže, pri čemu bi pretplatnici dobili i neke napredne opcije uređivanja profila ili neke dodatne mogućnosti kakve neće biti dostupne u besplatnoj verziji. Druga mogućnost novih prihoda, o kojoj se već i govorilo, jest mjesečna pretplata na Tweetdeck, a spominje se i plaćanje za određeni ekskluzivni sadržaj drugim korisnicima te mreže. Dakle, korisnici Twittera dio sadržaja koji objavljuju mogli bi naplaćivati, pri čemu bi Twitter, naravno, uzeo svoju proviziju.

Društvene mreže (Foto: Getty Images) Stroža pravila za društvene mreže: Moraju otkrivati i blokirati nepoželjne sadržaje ili im prijete visoke kazne

S uvođenjem takvih opcija Twitter bi povećao svoje prihode i više ih ne bi u potpunosti vezao za oglašavanje jer se pretplatnicima više ne bi prikazivali oglasi, što znači da Twitter ne bi koristio njihove privatne podatke i pratio što rade na internetu. No podsjetimo još jednom, o tim se opcijama tek razmatra, a možda Dorseyju i ekipi padnu na pamet i neke nove, inovativne ideje o načinu monetiziranja svoje mreže, bez ovisnosti o podacima i oglasima.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju