Hoće li uskoro opet nebom letjeli nadzvučni putnički zrakoplovi koji će udaljenost između New Yorka i Londona prijeći za manje od tri sata? Nakon što je Donald Trump odobrio NASA-in budžet za razvoj eksperimentalnog zrakoplova koji će letjeti nadzvučnom brzinom, čini se da smo sve bliži tom scenariju te bi tijekom sljedećeg desetljeća trebao poletjeti nasljednik Concordea.
tri vijesti o kojima se priča


Jedan od najvećih problema za komercijalne nadzvučne zrakoplove jest glasan zvuk i probijanje zvučnog zida, kažu na Newsweeku, dok bi tehnologija koju razvija NASA trebala riješiti taj problem, pa možemo očekivati nadzvučni zrakoplov koji će biti puno tiši. Prvi NASA-in Low-Boom Flight Demonstrator zrakoplov, ako se ispune planovi ove kompanije, trebao bi poletjeti već 2021., a ako se projekt pokaže uspješnim, ova svemirska agencija mogla bi tehnologiju licencirati i prodavati proizvođačima zrakoplova, što bi značilo masovnu proizvodnju nadzvučnih zrakoplova koji bi višestruko smanjili vrijeme putovanja na velikim udaljenostima. Inače, NASA već neko vrijeme testira i eksperimentira s ovom tehnologijom namijenjenoj nadzvučnim zrakoplovima, a s odobrenjem budžeta možemo očekivati kako će se ta testiranja intenzivirati.
Privatizira se ISS?
Trumpovi planovi vezani uz NASA-in, odnosno svemirski budžet donose i jednu nepopularnu odluku vezanu uz Međunarodnu svemirsku postaju (ISS) - Amerika planira nakon 2024. prestati s financiranjem ove postaje u koju su do sada uložili oko 100 milijardi dolara te razmišljaju o planu kojim bi postaju predali u ruke privatnom sektoru. Prema internom NASA-inu dokumentu, ISS bi nakon te godine trebala nastaviti djelovati kao komercijalna platforma.
Mnogi se ne slažu s takvom odlukom te, poput Andrew Rusha iz kompanije Made In Space, smatraju kako ISS nije napravljena zbog stvaranja profita, već zbog znanosti i istraživanja, a postavlja se pitanje potpisanih međunarodnih ugovora prema kojima upravljanje postajom zahtjeva ulogu američke vlade.
Izvor: NewsWeek