Pandemija koronavirusa uvelike je promijenila naš način života. Odjednom su brojne stvari, koje su bile moguće samo direktnim kontaktom, postale dostupne digitalnim putem. 

Zanimljiva PwC-ova analiza Global Top Health Industry Issues 2021, pokazala je kako su brojnim građanima takvi digitalni načini obavljanja stvari, pogotovo u zdravstvu, puno draži od odlaska u zdravstvene ustanove i direktnog kontakta s liječnicima i zdravstvenim osobljem. 

Preko 10.000 potrošača u 10 zemalja bilo je uključeno u analizu, kako bi se stekao uvid u njihovo iskustvo sa zdravstvenom skrbi tijekom pandemije i njihovu spremnost prilagoditi se promjenama.

Sudionici ankete pokazali su velikg interes za virtualne mogućnosti raznih vrsta skrbi - od početne procjene stanja ili bolesti do brige o kroničnim bolestima. Čak 91 posto ispitanika koji su koristili video postavke virtualne skrbi ponovno bi to učinili umjesto osobnog posjeta, dok bi 58 posto onih koji prethodno nisu koristili video virtualnu njegu razmotrilo njezinu upotrebu.

Slično tome, entuzijazam za digitalnom interakcijom proširio se i na klinička ispitivanja. 66 posto ispitanika reklo je da bi bilo vrlo ili donekle voljno sudjelovati u kliničkim ispitivanjima putem digitalnih alata, s daljinskim nadzorom pacijenta i virtualnim interakcijama. Veliki udio potrošača zainteresiranih za takva ispitivanja ugodno se osjećao u različitim elementima koje ona uključuju, uključujući upotrebu tehnologije za dostavljanje podataka (88 posto), virtualne intervjue s istraživačkim timom (83 posto), prijavljivanje za ispitivanje putem digitalne tehnologije (83 posto) i upotrebu uređaja za daljinsko praćenje zdravlja (81 posto).

Prijelaz na virtualnu skrb morat će ispravno oblikovati iskustvo liječnika i pacijenta - opremanjem davatelja zdravstvenih usluga potrebnim kliničkim alatima kako bi bili učinkoviti u liječenju i stvaranjem sigurne, prikladne interakcije s pacijentom. Neke bi specijalnosti, uključujući brigu o kroničnim bolestima i o mentalnom zdravlju, mogle biti prikladnije za virtualnu skrb. Tako je 44 posto ispitanika koji su sudjelovali u video virtualnoj njezi izjavilo da je zainteresirano za njezinu uporabu za usluge mentalnog zdravlja u budućnosti.

 

Četiri teme o kojima treba razmisliti u budućnosti

Analizirajući podatke iz istraživanja, pojavile su se četiri glavne teme koje su dobile zamah kao odgovor na pandemiju i nastavit će rasti u sljedećih 12 do 24 mjeseca.

Uspostavljanje ravnoteže između virtualne i kliničke skrbi uživo postaje presudno za optimizaciju iskustva pacijenta. Očekuje se da će napredak tehnologije i želja potrošača za praktičnošću dovesti do usvajanja virtualne skrbi do razine koja će izmijeniti tradicionalni sustav pružanja njege.

Iskorištavanje podatkovne analitike tijekom pandemije pružilo je priliku za neviđenu suradnju i razmjenu podataka između vlada, farmaceutskih tvrtki, zdravstvenih obveznika i pružatelja usluga koji su pomogli u razvoju cjepiva protiv COVID-19. Lekcije iz pandemije oko upotrebe podataka sada potiču zanimanje za međusektorsku suradnju u korištenju podataka i potiču konvergenciju tehnologije i zdravstva.

Razvoj kliničkih ispitivanja koji uključuju digitalne i virtualne alate otvara pristup raznovrsnijim skupinama pacijenata upotrebom udaljenih i decentraliziranih ispitivanja, a istraživačkim organizacijama pruža jeftinije alternative kliničkim ispitivanjima na licu mjesta.

Razvoj otpornosti opskrbnog lanca strategija je koju zdravstveni sustavi provode kako bi osigurali zamjenske opskrbne izvore lokalno, iskoristili širu mrežu dobavljača i zaštitili se od poremećaja. Povećanje korištenja naprednih tehnologija čini proizvodne mreže učinkovitijima, s većim viškovima i fleksibilnijima u proizvodnji, što može pomoći u mobilizaciji odgovora na buduće krize javnog zdravstva.

Od digitalno omogućene njege do poboljšane suradnje u razmjeni podataka i interoperabilnosti do ubrzanih inovacija u tretmanima poput pionirske upotrebe mRNA u cjepivu COVID-19, imamo potencijal za nov pristup zdravstvenoj zaštiti i rješavanju izazova zdravstvene nepravednosti, prekomjernih troškova i poboljšanje iskustva pacijenta. Primjena ovih tehnologija i novih načina rada pomoći će u stvaranju modela pružanja zdravstvene zaštite koji su otporniji, dinamičniji, učinkovitiji i pristupačniji, rekao je Ron Chopoorian, globalni voditelj usluga za zdravstvenu industriju, PwC US.