Zastupnički klub Europske pučke stranke (EPP), koji je najbrojniji u Europskom parlamentu, zatražio je reviziju odluke kojom se zabranjuje prodaja automobila s motorima na unutarnje izgaranje nakon 2035. godine.
Predstojeća zabrana motora s unutarnjim izgaranjem nakon 2035. treba biti poništena, kaže se u “non-paperu” EPP-a.
Europski parlament je sredinom veljače 2023. izglasao usuglašeni tekst uredbe koja propisuje da se na tržište nakon 2035. godine mogu stavljati novi automobili samo s nultom emisijom stakleničkih plinova. Međutim, početkom ožujka te godine u Vijeću EU-a bilo je blokirano konačno usvajanje nakon što se Njemačka u posljednji čas usprotivila i zatražila da se dopusti prodaja novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem koja će koristiti e-goriva. Njemačkoj su se u tom protivljenju pridružile Italija, Poljska i Bugarska.
Uredba je konačno usvojena krajem ožujka nakon što je Komisija postigla dogovor s Njemačkom prema kojemu postojeći tekst zakona o zabrani vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem ostaje nepromijenjen, a prema kojem se Komisija obvezala da će donijeti delegiranu uredbu kojom će se uvesti nova kategorija vozila u EU za automobile koje mogu pokretati samo ugljično neutralna goriva.
EPP ističe da postojeća uredba favorizira električna vozila i dodaje da u cilju postizanja klimatske neutralnosti treba zauzeti tehnološki neutralan pristup, to jest da treba priznati alternativna goriva, poput e-goriva, bio-goriva, obnovljivih ili sintetičkih goriva.
Također kažu da treba priznati i ulogu drugih tehnologija, poput plug-in hibrida, kao i osigurati dostupnost infrastrukture za punjenje i dolijevanje alternativnih goriva te cjenovnu pristupačnost električnih vozila.
Dok će električna vozila igrati glavnu ulogu u prijelazu prema klimatski neutralnoj budućnosti, druge tehnologije također mogu pomoći u postizanju naših klimatskih ciljeva, navode u EPP-u.
Također traže da se predviđena revizija uredbe pomakne već na sljedeću godinu kako bi se proizvođačima osiguralo dovoljno vremena za prilagodbu.
S obzirom na duge razvojne procese u automobilskoj industriji, Europska komisija mora pomaknuti planiranu reviziju na 2025. godinu kako bi se ispravila zabrana predviđena uredom i osigurala sektoru pravna sigurnost i sigurnost planiranja što je prije moguće, kažu europski pučani.