tri vijesti o kojima se priča Pomrčina Mjeseca - 4 Kako, kad i gdje promatrati Večeras ćemo moći uživati u potpunoj pomrčini Mjeseca: Evo sve što trebate znati o tom događaju Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi SMS phishing, Smishing Nova prijevara HZZO upozorio: Dobijete li ovakvu SMS poruku, odmah ju obrišite!

Američki Tesla podnio je pred europskim sudom tužbu protiv Europske komisije zbog uvođenja carina na električne automobile proizvedene u Kini, pridruživši se skupini kineskih proizvođača i njemačkom BMW-u, objavljeno je na stranici suda.

EU je carine uveo krajem listopada, nakon istrage koja je, kako su naveli, utvrdila nepoštenu prednost kineskih proizvođača zbog državnih subvencija.

Automobili, ilustracija Hoće li Kinezi pokopati europsku automobilsku industriju?

Najviša carina 'odrezana' je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35,3 posto. Slijede Geely sa 18,8 posto i BYD sa 17 posto. 

Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7,8 posto, od 7,8 posto.

Američka tvrtka podnijela je prošle srijede, zadnjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME, te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti. 

BMW u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. Europska komisija naškodit će carinama europskim interesima, rekao je u lipnju šef BMW-a Oliver Zipse.

Kineski električni automobili EK prelomila: Uvode se carine na kineska električna vozila, ali i na još neka

Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".