Tesla, BMW i kineske tvrtke tuže EU

Najviša carina 'odrezana' je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35,3 posto. Slijede Geely sa 18,8 posto i BYD sa 17 posto.

Hina | 28.01.2025. / 10:33 komentari
Električni automobil, ilustracija (Foto: Getty Images)

 

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Američki Tesla podnio je pred europskim sudom tužbu protiv Europske komisije zbog uvođenja carina na električne automobile proizvedene u Kini, pridruživši se skupini kineskih proizvođača i njemačkom BMW-u, objavljeno je na stranici suda.

EU je carine uveo krajem listopada, nakon istrage koja je, kako su naveli, utvrdila nepoštenu prednost kineskih proizvođača zbog državnih subvencija.

Automobili, ilustracija Hoće li Kinezi pokopati europsku automobilsku industriju?

Najviša carina 'odrezana' je kineskom proizvođaču električnih automobila SAIC-u, od 35,3 posto. Slijede Geely sa 18,8 posto i BYD sa 17 posto. 

Najnižu carinsku stopu Komisija je odredila za uvoz automobila koji u Kini proizvodi američki Tesla, od 7,8 posto, od 7,8 posto.

Američka tvrtka podnijela je prošle srijede, zadnjeg dana roka za žalbe, tužbu protiv Komisije zbog odluke o carinama, pridruživši se Geelyju, SAIC-u i BYD-u i kineskoj komori za vanjsku trgovinu CCCME, te njemačkom BMW-u, pokazuju sudski dokumenti. 

BMW u Kini s partnerima proizvodi električni SUV BMW iX3 i električni Mini Cooper koje prodaje na tržištu Europske unije. Europska komisija naškodit će carinama europskim interesima, rekao je u lipnju šef BMW-a Oliver Zipse.

Kineski električni automobili EK prelomila: Uvode se carine na kineska električna vozila, ali i na još neka

Europski parlament citirao je u izvješću objavljenom u listopadu navode "više izvora da kineske tvrtke (primjerice BYD, Nio i Xpeng) još uvijek izvoze relativno malo automobila i da dvije trećine kineskog uvoza u EU čine vozila koje etablirane kompanije iz EU i SAD-a proizvode u Kini".

Vezane vijesti