Čak tri tima oduševila na književnom hackathonu: Osmislili kako stvoriti digitalno iskustvo "mirisa knjige"

Kroz intenzivan kreativni proces, sudionici su razvijali prototipove koji nadilaze klasični format e-knjige i istražuju inovativne pristupe poput interaktivnog sučelja, senzornih elemenata, društvenog čitanja i novih navigacijskih rješenja.

Martina Čizmić | 19.05.2025. / 14:37 komentari
Pobjednici hackathona TALE (Foto: ZICER)

Da hackathoni ne moraju biti nužno vezani samo uz čistu tehnologiju pokazao je hackathon TALE koji je kroz tri dana na jednom mjestu okupio multidisciplinarne timove programera, dizajnera, UX i IT stručnjaka, književnih urednika, prevoditelja i umjetnika. Svi oni su u sklopu hackathona kreirali nove načine doživljavanja književnih djela.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Ruski vojnik se predaje dronu Prvi takav slučaj Jedan od najbizarnijih trenutaka suvremenog ratovanja: Ruski vojnik predao se dronu

U konačnici su timovi predstavili toliko dobrih rješenja, da su čak tri tima podijelila prvo mjesto: Anushka's Angels, I-READ(ER) i MoodRoom. Svaki od njih razvio je iznimno kreativan koncept za digitalno oblikovanje iskustva čitanja, a stručni žiri, impresioniran kvalitetom i inovativnošću rješenja, odlučio je dodijeliti tri ravnopravne prve nagrade. Pobjednici su osvojili 1,000 eura po timu.

Ovo je prvi hackathon koji je Booksa organizirala i oduševljeni smo odazivom, međunarodnom ekipom i općenito interesom za čitanje i knjige. Sigurna sam da ćemo s puno sudionika nastaviti raditi, izjavila je Miljenka Buljević, glavna organizatorica hackathona TALE i suosnivačica Kulturtregera.

Kao i u klasičnim papirnatim knjigama, tekst je bio u središtu pažnje i ovih kreativnih rješenja, no ovoga puta na potpuno nov način. Kroz intenzivan kreativni proces, sudionici su razvijali prototipove koji nadilaze klasični format e-knjige i istražuju inovativne pristupe poput interaktivnog sučelja, senzornih elemenata, društvenog čitanja i novih navigacijskih rješenja.

Zahvaljujući mentorskoj podršci ZICER-ovih stručnjaka, razvoj rješenja je bio još efikasniji, a kreiranje digitalnog ekvivalenta "okretanja stranice" ili "mirisa knjige" uspješniji.

Puno se toga može učiniti kako bi digitalno čitanje i knjige bili dostupniji korištenjem tehnologije, što pokazuje sva energija i sjajne ideje koje su proizašle iz ovog hackathona. Protekla tri dana će nas potaknuti na više eksperimentiranja, poboljšanje naše tehnologije i čitateljskog iskustva europskih čitatelja. I nadamo se da ćemo se vratiti u Zagreb kako bismo zajedno izgradili još više!, s entuzijaznom je kazao Niels 't Hooft, suorganizator hackathona i suosnivač nizozemskog startupa Immer.

Na TALE hackathonu smo se odlično zabavili! Imali smo odličan tim, a posebno zahvaljujemo našim mentorima na usmjeravanju i zajedničkom radu kroz cijeli vikend, izjavila je Anushka Marinić, voditeljica tima „Anushka's Angels“.

Drago mi je što su naši partneri iz Bookse prepoznali potencijal dolaska do kreativnih i zabavnih rješenja kroz ovaj hackathon. Suradnja unutar multidisciplinarnih timova donosi najbolje rezultate jer upravo sagledavanje problema iz različitih perspektiva te povezivanje društvenjaka i kreativaca sa stručnjacima tehničkih profesija, omogućuju stvaranje novih i neočekivanih inovativnih koncepata, istaknuo je Frane Šesnić, direktor ZICER-a.

 

Hackathon TALE organizirala je Udruga za promicanje kultura "Kulturtreger" / Booksa, s partnerima platformom Immer i The Book Company te u produkciji Zagrebačkog inovacijskog centra -ZICER-a.

Vezane vijesti