Cambridge Analytica je prošlost: Zuckerberg i Facebook su nedodirljivi!

Cijena dionice Facebooka sada je iznad razine koja je bila prije nego su procurile informacije o skandalu s Cambridge Analyticom, dakle Facebook je vratio svu izgubljenu vrijednost

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 11.05.2018. / 13:34

Facebook (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Dan prije nego su u javnost procurili detalji o skandalu s Cambridge Analyticom cijena dionice Facebooka iznosila je 185,09 dolara, a nakon što su objavljene informacije kako ova kompanija nije zaštitila korisnike i njihove osobne podatke, uslijedio je veliki pad cijene dionice i tržišne vrijednosti Fejsa. U samo dva dana izbrisano je 50 milijardi dolara vrijednosti kompanije, cijena dionice pala je za više od 20 posto te su brojni mediji i analitičari već počeli raspravljati o kraju Facebooka kakvog smo poznavali.

Šef Facebooka nije na vrijeme reagirao i obratio se korisnicima te se našao pod pritiskom regulatornih tijela, a pozvan je na svjedočenje i u američki Kongres. Također, dio korisnika pozvao je na bojkot ove društvene mreže i brisanje profila, a #DeleteFacebook pokretu pridružile su se i neke poznate osobe.

Iako iz ove kompanije nisu dali konkretan odgovor zašto nisu reagirali odmah nakon što su saznali da su privatni podaci korisnika završili u rukama Cambridge Analytice, Zuckerberg je pokušao smiriti javnost najavom novih sigurnosnih opcija s kojima će spriječiti ponavljanje sličnih situacija u budućnosti.

Zbog cijele situacije investitori su s nestrpljenjem iščekivali objavu poslovnih rezultata za prvi kvartal (iako su se informacije o Cambridge Analytici pojavile krajem ožujka tako da utjecaj ovog skandala nije mogao biti prevelik) te su iz Facebooka krajem travnja objavili podatke koji su smirili i oduševili sve ulagače – zabilježili su porast prihoda, profita i korisnika.

Facebook (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Nakon toga krenuo je lagani oporavak cijene dionice i vraćanje izgubljene vrijednosti, a jučer je pri zatvaranju burze cijena dionice iznosila 185,53 dolara – dakle, nešto više od mjesec i pol od početka problema s privatnosti korisnika i apokaliptičnih predviđanja, Facebook se vratio na staro te se čini da su svi ti problemi sada iza njih.

Bit će zanimljivo vidjeti rezultate aktualnog kvartala (koje će Facebook objaviti u srpnju) i tek ćemo tada saznati konkretne informacije je li sve ovo što se dešavalo s kompanijom u posljednje vrijeme ostavilo neke veće posljedice na poslovanje.

Izvor: Business Insider 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti