Jednostavna igra riječima Wordle u kratko je vrijeme postala viralna senzacija te svakog dana milijuni ljudi diljem svijeta pokušavaju pogoditi riječ dana koja se sastoji od pet slova. Zahvaljujući takvoj popularnosti, kreator igre prodao je Wordle NY Timesu te zaradio veliki novac - konkretna cifra nije poznata, no radi se o milijunskom iznosu.

Igra Riječek Igrate popularnu igru Wordle? Isprobajte njenu hrvatsku inačicu

Nakon originalnog Wordlea pojavile su se brojne kopije ove igre riječima, ali i verzije koje omogućuju pogađanje hrvatskih riječi. O jednoj takvoj hrvatskoj verziji već smo pisali, a odnedavno je dostupna i još jedna hrvatska igra riječi nazvana Crodle. Bazirana je na sličnom principu kao i Wordle - iz šest pokušaja potrebno je pogoditi riječ od pet slova. Svakog je dana dostupna nova riječ, a igra je besplatna.

Za Crodle je zaslužna škola hrvatskog jezika za strance Školica pa se, kako je u razgovoru za Zimo naglasila profesorica i menadžerica škole Maja Jukić, interes prvo pojavio u inozemstvu, ali povećava se i u Hrvatskoj te je broj igrača premašio tisuću dnevno: Osim stanovnika Hrvatske već imamo entuzijastične igrače Crodlea s hrvatskim korijenima koji žive u Americi, Kanadi, Australiji pa čak i na Novom Zelandu.

Lista dostupnih riječi na Crodelu trenutačno iznosi nekoliko tisuća i konstantno se povećava: Uložili smo puno vremena i truda u kreiranje liste, zapravo to je bio najteži dio projekta. Osnovni softver je bio dostupan kao otvoreni izvor koji su napravili fanovi Wordlea iz cijelog svijeta, pa je najvažnije bilo napraviti dobar korpus riječi. Koristimo nekoliko rječnika stranih riječi, (njemačke i engleske) i naše vlastite materijale.

Maja Jukić za Crodle kaže kako je to zabavan projekt pokrenut uzbuđenjem trenutka te da s vremena na vrijeme ne treba isključiti mogućnost stvaranja dodatnih alata za učenje.

Wordle Jeste li zaigrali Wordle? Jednostavna igra riječima postala je viralna senzacija

Kako je riječ o školi za hrvatski jezik namijenjenoj strancima, upitali smo je o interesu za našim jezikom u inozemstvu. Interes se povećao i to je trend, no čini se kako taj trend nema veze s digitalnim nomadima i strancima koji se žele preseliti u Hrvatsku i ovdje živjeti i raditi jer većina njihovih studenata želi naučiti jezik kako bi se ponovno povezali s obitelji ili kako bi razgovarali s obitelji svojeg partnera, odnosno svoje partnerice.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju