Prošle izbore za američkog predsjednika, među inim, obilježile su lažne vijesti s društvenih mreža, lažni profili i rusko upletanje s kojim su pokušali utjecati na rezultate izbora. Na Facebooku i drugim mrežama otvarane su brojne grupe za širenje propagande i lažnih vijesti s ciljem utjecaja na birače, no čini se da ih u to vrijeme nitko u toj kompaniji nije ozbiljno shvaćao. Kakav je bio konkretan učinak miješanja trećih strana u američki izborni proces nemoguće je znati, iako je jasno kako su lažne vijesti utjecale na razmišljanje i donošenje odluka dijela ljudi. Ovogodišnje predsjedničke izbore velike tehnološke kompanije, kao i američke obavještajne službe, dočekuju puno spremniji te se već dugo pripremaju na brojne mogućnosti utjecaja na birače, širenja lažnih vijesti i slično.

Smartphone Sigurnosni savjeti NSA: Ako želite sigurno koristiti smartphone, ovo su opcije koje morate isključiti

Facebook je tako krajem prošlog mjeseca pokrenuo istraživačku inicijativu čiji je cilj saznati kakav je utjecaj društvenih mreža poput Fejsa i Instagrama na izbore. U okviru te inicijative odlučili su se na prilično neobičan potez - dijelu korisnika u SAD-u platit će da na određeno vrijeme (do šest tjedana) deaktiviraju svoje profile na tim dvjema društvenim mrežama. Određenim korisnicima Fejsa prikazao se upitnik u kojem ih Facebook pita koliko bi htjeli biti plaćeni za deaktivaciju profila u trajanju od jednog ili šest tjedana. U toj anketi ponuđena su tri odgovora - 10, 15 ili 20 dolara po tjednu.

U Facebooku očekuju da će u istraživanju sudjelovati između 200 i čak 400 tisuća korisnika na Facebooku i Instagramu. Kako bi zaradili taj novac, osim deaktivacije profila, korisnici moraju sudjelovati u anketama i istraživanjima koje će morati ispuniti prije ponovne aktivacije profila. Stručnjak za kibernetičku sigurnost Alex Stamos vjeruju kako će osobe koje sudjeluju u ovom istraživanju poslužiti Facebooku kao kontrolna grupa za istraživanje načina na koji Facebook utječe ili ne utječe na odluke glasača.

Slika nije dostupna Kako trajno izbrisati profile s društvenih mreža, ali sačuvati ono što želimo

U odnosu na razdoblje prije prošlih izbora za prvog čovjeka SAD-a, danas Facebook zapošljava tri puta više ljudi koji se brinu za sigurnost, ukupno više od 35 tisuća ljudi, a blisko surađuju i s vladom i snagama zakona kako bi spriječili miješanje u izborni proces i zaštitili korisnike.

Izvor: Fox News

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju