Broj korisnika Twittera u Hrvatskoj još se ne zna. Nitko do sada nije uspio izmjeriti i naklapanja oko točne brojke korisnika ove društvene mreže uvijek su se vrtjela oko 10 tisuća.

Kada je Iskon putem svog Twitter profila u petak 9. rujna ponovo postavio pitanje o procjeni koliko u Hrvatskoj ima aktivnih twitteraša, brojke u odgovorima opet su bile “ oko 10 tisuća”.

No sve su to samo nagađanja. Nemoguće je da je brojka jednaka onoj prošlogodišnjoj kada se također baratalo tom brojkom.

“Mi znamo koliko ima twitteraša u Hrvatskoj,” otkrio je za Zimo.co Davor Runje iz tvrtke Drap koja se specijalizirala za izradu Facebook aplikacija, a ranije ove godine pokrenuli su SocialSense,  alat za praćenje i analizu interakcija na društvenim mrežama. Ono što je novost jest mjerenje korisnika Twittera. Po prvi put znat ćemo točnu brojku korisnika Twittera u Hrvatskoj.

Ali kako su to izveli? Kao što je jedan popularan Twitteraš @IvanSarar rekao, mi smo “Tvitoslavija”, jer se naš tzv. timeline sastoji od korisnika s područja cijele bivše Jugoslavije. Analizom samoj broja followera i međusobne interakcije teško se može zaključiti koliko nas točno ima.

Drapovci su izgleda uspjeli izdvojiti korisnike s područja Hrvatske iz tajmlajna “Tvitoslavije”.

“Pomoću Twitter crawlera, naš SocialSense alat je uspio povezati koji su korisnici iz Hrvatske te kolika je njihova interakcija. U analizu smo uzeli čak i fanove Justina Biebera kojih ima iznenađujuće mnogo, no oni čine poseban segment korisnika. Ukratko, uspjeli smo doći do brojke aktivnih korisnika koji čini Twitter zajednicu u Hrvata, a nju ćemo ekskluzivno otkriti na skorašnjem Weekend Media Festivalu u Rovinju.”

Kao što ”nije u šoldima sve”, tako i što se društvenih mreža tiče sigurno nije sve u brojkama, no napokon ćemo saznati kolika je ta tzv. moćna gomilica twitteraša koje mnogi još uvijek ne uzimaju za ozbiljno unatoč pomacima koji su do sada učinila u mozgu prosječnog građanina Hrvatske.

Naime, prvi korak u prevladavanju straha od online kupnje učinila je upravo Twitter zajednica. Oni su pomogli Kolektivi da Hrvatima razbiju strah od online kupnje, jer su “probijanjem leda” prvim kupnjama uspjeli uvjeriti “tradicionalnije” kupce kako mogu kupovati putem Interneta.

Na Twitteru su se objavljivale mnoge “breaking” vijesti, poput one o uhićenju Ive Sanadera, a twitteraši su nerijetko izvještavali uživo s lica mjesta brojnih događaja - od prosvjeda u Varšavskoj preko gay parade pa sve do twittanja direktno iz saborskih klupa ili s mjesta nesreće, poput one nedavne na zagrebačkoj Trešnjevci u kojoj su život izgubile dvije osobe.

Twitter zajednica već prilično utječe na online trendove kod nas, pa nas baš zanima točan broj korisnika. Pričekajmo za to Weekend Media Festival i tvrtku Drap.

[poll id='5']