Barbara Vesanović, 24-godišnja studentica iz Trogira, na prvi je pogled jedna sasvim obična djevojka. Ipak, ono što ju odvaja od vršnjaka je njen vrlo uspješan YouTube kanal pod nazivom Debela Barbara. Iako se mnogi pitaju otkud u nazivu epitet "debela" jer je očigledno da nema problema s kilažom, Barbara objašnjava da je pod tim imenom već 10 godina aktivna i na društvenoj mreži Facebook pa joj je bilo logično da to ime prebaci i na YouTube. "To je jednostavno riječ koja može značiti veliku količinu bilo čega. Za mene predstavlja debelu osobnost."

Iako se Barbara YouTubeom aktivno bavi tek 4 mjeseca, njen kanal Debela Barbara trenutno broji preko 7 000 pretplatnika, što nimalo ne čudi jer je svojim pomaknutim, vrlo zanimljivim, zabavnim, humorističnim i nadasve sarkastičnim videozapisima u vrlo kratkom roku zaludila gotovo cijelu regiju.

 Na ideju snimanja videa došla je u suradnji s prijateljicom Anom, s kojom je imala želju otvoriti zajednički YouTube kanal, no to nažalost nije bilo fizički moguće jer je prijateljica živjela u Zagrebu, što je otežavalo snimanje. Srećom, Barbara nije stala na tome nego je u bespuća YouTubea odlučila uploviti sama. "Na kraju sam odlučila napraviti vlastiti YouTube kanal iz čistog gušta, ali i da vrijeme koje sam utrošila za učenje novih stvari za zajednički kanal ne bude uzalud potrošeno."

Budući da predavanja na fakultetu ima samo vikendom, slobodno vrijeme koje ima posvećuje isključivo svom kanalu. "Smisao videa je da radim stvari koje volim zabavljajući ljude. Nemam nikakvih velikih planova postati tzv. influencer, sve pretvoriti u sektu i upravljati ljudima."

Za snimanje nema nikakvu posebnu opremu već obični mali putnički Canon aparat bez posebnog objektiva. "Sad trebam kupiti novi jer sam ga posudila prijateljima na putovanju u Pariz, a oni su ga razbili. Je li to neka urota ili ne, vidjet ćemo", kaže šaljiva Barbara.

Iako ima nekoliko tisuća ljudi koji ju prate i svakodnevno gledaju njezine videozapise, na pitanje koliko YouTuber treba imati pretplatnika da bi taj posao mogao unovčiti, Barbara odgovara: „Ne postoji određena brojka pretplatnika kad neki YouTuber počinje zarađivati. Iznosi koje YouTube daje za preglede toliko su smiješni da su skoro zanemarivi. Novac se uglavnom dobiva u sponzoriranim objavama, ako se za suradnju direktno javi neki agent ili kompanija i ponude određen iznos za određen broj sponzoriranih objava.

Na njenom YouTube kanalu može se naći za svakog ponešto – od slatkih/slanih recepata, vlogova s putovanja i drugih zanimljivih stvari pa sve do "Carpool Karaoke" serijala, hrvatske inačice slavnog segmenta Late Late Showa "Carpool Karaoke" u kojem voditelj James Corden u svom automobilu vozi poznate osobe, uglavnom pjevače i pjevačice, uz neizostavno pjevanje najvećih hitova.

Barbara kaže da na YouTubeu nema neke posebne uzore, a kanali koje redovito prati mijenjaju se iz godine u godinu, kako se mijenja i ona sama. "Trenutno su tu uglavnom strana imena poput Claire Marshall, MyLifeAsEva, Superwoman, MyCupcakeAddiction, a od domaće scene najdraži su mi Click4Chic, Marko Vuletić, Losmi Panda i Zvoganj. Svaki od tih YouTubera je originalan i minimalno radi komercijalne objave kao što su, primjerice, challange, tagg video ili Q&A, za kojima ja osobno posežem isključivo u kreativnoj blokadi."

Na pitanje koji je spol na YouTubeu jači, Barbara uvjerljivo staje na žensku stranu koja prednjači, no hvali i muški dio kolega za koje kaže da znaju biti totalni hit, baš kao i u kulinarstvu.

Njenu publiku čine 80% žene i 20% muškarci, a obraća se svima od navršenih 13 godina na dalje. Budući da joj videozapisi znaju imati i preko 20.000 pregleda, zanimalo nas je prepoznaju li je već sada i na ulici, no ona skromno odgovara da ju prepoznaju samo kad se nađe na mjestima na kojima i nije tako često, kao što su splitska ili trogirska riva, a u krugovima u kojima se kreće "poznata" je već odavno.

YouTube svijet kao mjesto za hobi i eventualno izvor zarade u Hrvatskoj nije dovoljno prepoznatljiv, no mlade nade poput Barbare ukazuju na velik potencijal.  "Nemam neku posebnu strategiju, sama sam sebi dala obećanje da ću izbacivati 2 videa tjedno tijekom godine dana pa ćemo vidjeti gdje će me to odvesti. Sve u svemu, mislim da je najbitnije od svega da se snimate iz duše, a ne da glumatate nešto što niste ili, još gore, da to radite zbog novca."

Svojim "malim debelim minionima", kako od milja zove vjerne pretplatnike i obožavatelje, zahvaljuje na pozitivnoj energiji koju joj svakodnevno šalju putem komentara i poručuje da su divni. "Nema ništa ljepše nego čuti da sam nekom uljepšala dan ili ga nasmijala. Na kraju krajeva, to je i razlog zbog kojeg sve ovo radim."

Mi joj želimo puno uspjeha, a vama svakako preporučujemo da se udobno smjestite i uz omiljenu kavu ili čaj zabavite i nasmijete s Barbarom.