Domaći influenceri otkrivaju: Morate li biti poznati da bi bili popularni na društvenim mrežama?

Influenceri su postali zaštitna lica kampanja, a čak i pri razgovoru za posao poslodavac pita koliko pratitelja imate na društvenim mrežama, jer očekuje vrstu promocije kroz profil zaposlenika.

Zorana Vukić/Informer | 04.07.2021. / 11:01

Galerija

 Najpoznatiji influencer na svijetu u 2020.godini je nogometaš Cristiano Ronaldo, kojeg prati 308 milijuna korisnika na vodećoj društvenoj mreži . Našeg Luku Modrića prati oko 19, 5 milijuna ljudi. Ovu količinu pratitelja osigurala im je svakako uspješna nogometna karijera. No tko su domaći influenceri i je li ovo zanimanje rezervirano isključivo za poznate osobe? Provjerili smo kod domaćih vodećih influencera.

To je slučajno kod mene krenulo. Surfala sam po YouTube-u i ušla sam u tu branšu beauty blogerica. Ostala sam očarana s time kako je to super i kako te cure na super način pokazuju kako se jednostavno našminkati i vidjela da je to njima postao posao i da od toga žive. Tad je to meni bio samo san. Nisam uopće mislila da se od toga može živjeti niti da ću ja to početi snimati. I onda sam dvije godine još pratila to sve, pratila to cijelo tržište. I odlučila sam ja to početi snimati, upalila sam kameru jer sam shvatila da ovdje nema cura koje vam na jednostavan način mogu objasniti kako se šminkati, kaže Maša Zibar, influencerica. 

Influenceri postaju najpopularnije zanimanje Influenceri postaju najpopularnije zanimanje - 10 (Foto: Zimo)

U proteklih 8 godina objave Maše Zibar redovito prati više od 101 tisuće pratitelja. No ona za razliku od uspješnih nogometaša nije imala uspješnu medijski poznatu karijeru, bila je većinom iza kamera. Upravo zato je najteži korak bio prikupiti pratitelje.

Ti konstantno moraš biti inovativan, moraš pratiti trendove , moraš biti autentičan, moraš biti svoj. Konstantno moraš nešto uploadati. Moraš se s time baviti i to 24 sata dnevno.Ti se moraš se posvetiti tom poslu , ako želiš raditi na dugoročne staze, dodaje Zibar.

I dok zrelije generacije ne vide u postavljanju objava na profile društvenih mreža posao, influenceri u svijetu postavljaju trendove i zarađuju ozbiljne novce po objavi. Stoga niti ne čudi da generacije rođene 90-ih i 2000-ih koji su odrasli uz internet u ovom zanimanju vide budućnost. A kreativnosti im ne manjka. Ipak ovo je postala vrsta zanimanja u kojoj moraš držati koncentraciju pratitelja s nečim aktualnim i zanimljivim, pa makar to bilo i privatni život s obzirom na broj novih influencera i broj sadržaja koji objavljuju na društvenim mrežama.

Ja mislim da sam ja od svih najviše izložio svoj privatni život i da je to meni prošlo na taj način.Ja sam od svoje 18-19 godine bio u medijima na bilo koji način od snimanja reklama do razno raznih stvari revija i slično. Jednostavno sam se naučio kako se snaći u tom medijskom prostoru da pokupim neke benefite vezano uz tu izloženost koju imam, kaže Fran Lauš, fitness influencer.

Influenceri postaju najpopularnije zanimanje Influenceri postaju najpopularnije zanimanje - 12 (Foto: Zimo)

Jedno je sigurno, ovakav način zarade je u ovim kreativnim ljudima potaknuo poduzetnički duh. Danas influenceri snimaju reklame, a da ne idu na castinge , a klasični book ili modnu agenciju je zamijenilo broj pratitelja. Influenceri su tako postali zaštitna lica kampanja, a čak i pri razgovoru za posao poslodavac pita koliko pratitelja imate na društvenim mrežama, jer očekuje vrstu promocije kroz profil zaposlenika.

Znači nas doslovno zovu agencije i mi za njih smišljamo sadržaj. Brend ima novu proizvod , angažira agenciju i onda ta agencija kaže „Stavit ćemo Vas u novine, platit ćemo Vam reklamu na televiziji”. Ne, treba im nešto novo i nešto drugačije, a pošto mi influenceri najbolje znamo koji sadržaj prolazi i kako doprijeti do svoje publike , jer je svaki influencer izgradio svoju publiku, znači ja točno znam da imam 90 % žena. Najviše me prate cure između 18 i 34 godine , takav mi je target i agencija koja me angažira točno zna koju će publiku dobiti kod mene, kaže Zibar.

Nikada nisam radila stvari u kojima se nisam snašla ili se nisam vidjela. Da li je to sreća ili je to nekakav svemir posložio kako treba ja ne znam , ali evo to traje do dan danas. Nije mi to glavna stvar koju radim u životu. Dolazi kao posljedica nečega. Nikada ne radim stvari za brendove koji ne prezentiraju moje vrijednosti.To isključivo mora biti moj neki lifestyle bilo da je riječ o proizvodima koje ja koristim ili sam probala. Nikada ne bih reklamirala nešto iza čega ne stojim, ističe pjevačica Lana Jurčević.

Influenceri postaju najpopularnije zanimanje Influenceri postaju najpopularnije zanimanje - 5 (Foto: Zimo)

Algoritmi društvenih mreža kontroliraju profile kojima rapidno raste broj pratitelja, te nadgleda broj followera i broj lajkova. No osim toga treba pripaziti i na to kakav sadržaj objavljujete.

Imam osjećaj da možeš upasti u relativno velike probleme gdje se onda vadiš iz velikih depresija i sličnih stvari, ako si kao nesmotreni klinac jednostavno nešto slučajno objavio, a nisi u tom trenutku smatrao da je to nešto krivo. U većini nema tih ljudi koji mogu voditi te klince, smatra Lauš.

Jedan od najprisutnijih profila u domaćim medijima posljednjih dana je onaj pjevačice Lane Jurčević koju prati 440 000 korisnika. No Lana se objavljuje samo sponzorirani sadržaj već i onaj sklon komentiranju.

Ja mislim da je dužnost i odgovornost pogotovo nas kao javnih osoba, a danas na neki način mogu i anonimne osobe postići neki svoj veliki following base i postati utjecajne osobe. Dolazimo do onoga tko je influencer, da mi imamo odgovornost i da trebamo društvene mreže i platforme koristiti za neke puno veće stvari, smatra Jurčević.

Pri kreiranju profila svakako treba pripaziti i dobro zaštititi korisnički račun zbog mogućih provala hakera koji traže financijska sredstva za vraćanje istih. Je li ovo zanimanje samo trend ili se budućnost oglašavanja krije u digitalnom marketingu, ostaje nam za vidjeti.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti