Ekološki prihvatljivija tehnologija: U Njemačkoj krenuo prvi vlak na vodik

Vlak može voziti oko tisuću kilometara s jednim spremnikom vodika, što je sličan doseg kao i kod dizelskih vlakova.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 18.09.2018. / 09:53 komentari
Vlak na vodik (Foto: AFP) (Foto: Afp)

U Njemačkoj je u ponedjeljak u promet pušten prvi svjetski vlak na vodikov pogon čime se ova skuplja, ali ekološki prihvatljivija tehnologija suprostavlja dizelskim vlakovima koji onečišćuju zrak.

tri vijesti o kojima se priča Uređaj koji izvlači pitku vodu iz zraka Nije znanstvena fantastika Stvorili pitku vodu iz "ničega": Ovaj genijalan izum mogao bi spasiti mnoge živote Pametni telefon, ilustracija Mali, ali značajna promjena Stavljate telefon na stol s ekranom prema gore? Evo zašto biste trebali promijeniti tu naviku Mreže optičkih kablova iznad šume u Ukrajini Jesu mreže, ali nisu paukovi VIDEO Pogledajte nestvaran prizor na krošnjama ogromne šume u Ukrajini

Dva plava vlaka koje je proizveo francuski Alstom krenula su sto kilometara dugom trasom između gradova Cuxhavena, Bremerhavena, Bremervoerdea i Bruxtehudea u sjevernoj Njemačkoj.

"Prvi svjetski vlak na vodik ulazi u komercijalnu djelatnost i spreman je za proizvodnju", rekao je Henri Poupart-Lafarge, izvršni direktor Alstoma na svečanosti u Bremervoerdu, stanici na kojoj će se vlak puniti vodikom.

Alstom, proizvođač francuskih TGV-ova, kaže da planira isporučiti još 14 vlakova Donjoj Saskoj do 2021., ali i drugim njemačkim državama koje pokažu interes.

Vlak na vodik (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Vlakovi na vodik opremljeni su ćelijama koje kombinacijom vodika i kisika proizvode struju s vodenom parom kao jedinim nusproduktom. Višak energije skladišti se u litij-ionskim baterijama u vlaku.

Vlak može voziti oko tisuću kilometara s jednim spremnikom vodika, što je sličan doseg kao i kod dizelskih vlakova.

Alstom ulaže u tehnologiju koja je zelenija i tiša alternativa dizelu na neelektrificiranim prugama, što je privlačno brojnim njemačkim gradovima koji se bore sa zagađenjem zraka.

"Sigurno da je kupovanje vlakova na vodik skuplje od dizelskih, ali je jeftinije u održavanju", rekao je projektni menadžer Alstoma Stefan Schrank za AFP.

Druge zemlje se također interesiraju za vlakove na vodik, kažu iz Alstoma, uključujući Britaniju, Nizozemsku, Dansku, Norvešku, Italiju i Kanadu.

Francuska vlada se već izjasnila da do 2022. želi imati vlak na vodikov pogon na tračnicama. (HINA)
 

Vezane vijesti