"Era digitalne zrelosti" okupila više od 1200 obrazovnih djelatnika koji su se bavili digitalnim komponentama obrazovanja

Veliko zanimanje sudionika izazvala su brojna pozvana predavanja stručnjaka iz Hrvatske i inozemstva.

Martina Čizmić | 01.05.2023. / 12:19 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Po 25. put, CARNET je na jednom mjestu okupio sve obrazovne djelatnike zainteresirane za digitalno u obrazovanju. Ove godine pod nazivom "Era digitalne zrelosti", konferencij CUC2023. bavila se najaktualnijim pitanjima - od umjetne inteligencije u obrazovanju (ali i izvan njega), pa do toga kako igre utječu na učenje.

tri vijesti o kojima se priča B-2 Spirit Zapanjili sve Potpuni šok za Iran: Detalji najpreciznijeg i najrazornijeg zračnog udara Amerikanaca dosad viđenog Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe? Američka zračna baza Al Udeid u Katru Satelitske snimke pokazale Iznenada i bez pojašnjenja: Ispražnjena najveća američka zračna baza na Bliskom istoku

Svečano zatvaranje konferencije obilježilo je plenarno predavanje profesora Milesa Berryja sa Sveučilišta u Roehamptonu koji je govorio o umjetnoj inteligenciji kao sredstvu za poticanje inkluzije u obrazovanju. U svom predavanju sudionicima je predstavio besplatne alate pomoću kojih učenici s teškoćama mogu savladavati redoviti nastavni plan i program - od alata za pretvaranje teksta u govor i govora u tekst, preko strojnog prevođenja do potencijala ChatGPT-a i generativnih alata za umjetnu inteligenciju, ali i etičke implikacije koje razvoj umjetne inteligencije donosi.

Tijekom tri dana konferencije, organizirano je više od 50 radionica i neformalnih Birds of feather razgovora, preko 100 interaktivnih izlaganja, šest pozvanih predavanja te panel rasprava na kojoj se govorilo o izazovima koji stoje pred obrazovnim sustavom uzrokovanih brzim napretkom tehnologije i njezinim utjecajem na gospodarstvo i društvo.

Veliko zanimanje sudionika izazvala su brojna pozvana predavanja stručnjaka iz Hrvatske i inozemstva.

Marc Prensky, međunarodno priznati predavač i nagrađivani autor, prvi dan konferencije održao je zapaženo predavanje u kojem je otkrio kako prilagoditi poučavanje novim generacijama i pripremiti ih za njihovu budućnost.

Program konferencije je pokrio i teme kao što su računalna sigurnost i poticanje razvoja kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika i učenika za odgovorno i svrhovito korištenje interneta i digitalnih tehnologija, a poseban naglasak stavljen je na teme pristupačnosti i inkluzivnog učenja i poučavanja uz primjenu asistivne tehnologije.

Sudionici su tako imali priliku čuti predavanje Ines Delzotto, osnivačice prvog Kabineta za asistivnu tehnologiju u Hrvatskoj, koja je na CUC-u otkrila kako asistivna tehnologija može pomoći učenicima s teškoćama da odgovore na izazove i ostvare akademski uspjeh.

O primjeni asistivne tehnologije u obrazovanju učenika s teškoćama u razvoju govorili su i CARNET-ovi islandski partneri na projektu ATTEND koji su kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, predstavili islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola.

Korištenje ozbiljnih igara promiče stanje blagostanja i također olakšava smisleno učenje. Ali iznad svega… igre su ugodan i privlačan način istraživanja složenih koncepata i teških izbora na pozitivan način pun nade… možda pravi ključ u srcu klimatske krize i njezinih izazova, poručio je na CUC-u Conor Galvin, voditelj doktorskog studija na UCD College of Social Sciences & Law School of Education koji je drugog dana konferencije sudionicima dao brojne praktične savjete o korištenju ozbiljnih igara u učionici i ukazao na brojne korisne i besplatne online resurse i materijale koji mogu pomoći učiteljima da naprave prve korake u potpuno novi svijet.

Ove godine konferencija je bila posvećena i obilježavanju završetka projekta e-Škole koji je svim školama u Republici Hrvatskoj omogućio sustavno razvijanje digitalne zrelosti pa su tako sudionici imali priliku saznati sve o obrazovanju za digitalne kompetencije, kao i o mrežnoj infrastrukturi u projektu e-Škole, informatizaciji poslovanja škola, novim tehnologijama i alatima za izradu digitalnih sadržaja te podršci korisnicima, kao i analitikama učenja te novim CARNET uslugama – CARNET id i CARNET info.

Govorilo se i o aktualnim trendovima u području kodiranja, programiranja, umjetne inteligencije i njezine etične uporabe u obrazovanju te zaštiti podataka, proširenoj i virtualnoj stvarnosti u kontekstu poučavanja.

Bart Verswijvel, neovisni belgijski edukator i stručnjak iz European Schoolneta na konferenciji je održao predavanje “Unlocking teacher motivation: the magic of sustainable teaching” u kojem je svoje dugogodišnje iskustvo u ulozi učitelja razredne nastave podijelio sa sudionicima konferencije - nastavnicima i nastavnicama koji su u potrazi za motivacijom.

Ivana Juraga iz Europske komisije predstavila je pregled aktivnosti Europske komisije kojima je cilj poduprijeti države članice u digitalnoj transformaciji obrazovnih sustava.

Sudionici su, uz konferencijski program, mogli sudjelovati i u cijelom nizu slobodnih aktivnosti, među kojima su najveći interes izazvali "potraga za blagom" i kviz koji već tradicionalno vodi Morana Zibar.

Vezane vijesti