Evo kako je Svjetsko nogometno prvenstvo utjecalo na pretraživanje Hrvatske na Googleu

Zabilježen je velik porast pretraživanja pojmova vezanih za Hrvatsku, naše nogometaše, pa čak i hrvatsku himnu.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 10.07.2018. / 10:36

Hrvatska nogometna reprezentacija (Foto: AFP) (Foto: Afp)

Sportovi, a pogotovo nogomet, vjerojatno su najbolji ambasadori Hrvatske u svijetu – nakon 1998. godine cijeli svijet saznao je za Lijepu Našu, koja je kao debitant na Svjetskom prvenstvu osvojila broncu. Zahvaljujući toj generaciji genijalnih nogometaša Hrvatsku su upamtili u zemljama diljem svijeta – prije SP-a 1998. velik broj ljudi nije čuo za našu zemlju, a nakon toga ako biste rekli da ste iz Hrvatske, ljudi bi često vikali: "Šuker, Šuker", kojeg su zapamtili kao najboljeg strijelca Svjetskog nogometnog prvenstva u Francuskoj.

Ova generacija hrvatskih nogometaša koja je na najboljem putu da možda i nadmaši legendarne Vatrene sve je popularnija diljem svijeta, a koliko se uspjeh koji je do sada Hrvatska ostvarila u Rusiji odrazio na popularnost na internetu i online pretraživanju, istražili su u agenciji Arbona.

Korištenjem alata Google Trends analizirali su povećanje popularnosti hrvatske reprezentacije i nogometaša te usporedili popularnost naših nogometaša s nekima od protivnika s kojima smo igrali.

Općenito, globalno pretraživanje pojmova vezanih uz gledanje SP-a bilo je najveće na samom početku, da bi s vremenom palo, a kako se približavaju najbolje utakmice, ta popularnost opet raste.

Kako je Hrvatska pobjeđivala protivnike u grupi, tako je rasla i njezina popularnost – prije prve utakmice s Nigerijom naša je reprezentacija bila najmanje popularna na Googleovoj tražilici (u odnosu na ostale tri reprezentacije u grupi), no kako su padali protivnici, tako su popularnost i pretraživanje rasli te smo skupinu, čak i kada je u pitanju pretraživanje na internetu, završili na prvom mjestu.

Popularnost naše reprezentacije, naravno, bila je najveća u dane kada smo igrali na SP-u, a slična je situacija i s pretraživanjem naših igrača – najviše su se pretraživali reprezentativci koji su zabijali golove. Npr. popularnost Luke Modrića i u svijetu i u Hrvatskoj bila je najveća u dane kada je zabijao golove, ista stvar bila je i s Antom Rebićem, kojeg se najviše pretraživalo nakon utakmice s Argentinom, kao i s Ivanom Rakitićem, koji je, osim Argentincima, zabio i dva ključna penala protiv Danske i Rusije.

Vrhunac popularnosti Badelj, Perišić i Kramarić također su ostvarili nakon golova, dok se ime Danijela Subašića najviše pretraživalo nakon utakmice protiv Danske.

Što se trenera tiče, popularnost Zlatka Dalića bila je velika krajem prošle godine, kada je izabran na mjesto izbornika i kada je Hrvatska izborila Svjetsko prvenstvo, a njegova popularnost na internetu raste i tijekom posljednjih mjesec dana.

Od ostalih zanimljivosti pretraživanja na Googleu, zanimljivo je kako je na globalnoj razini povećano pretraživanje hrvatske himne, a što se Hrvata tiče, zanimljivo je kako se povećalo pretraživanje pojmova jedanaesterca, votke, putovanja u Rusiju, informacije o ruskim stadionima itd.

Do kraja SP-a u nogometu ostalo je još jako malo, a osim na terenu, naša reprezentacija i nogometaši sve su popularniji i na internetu te se nadamo kako će vrhunac te popularnosti doživjeti u nedjelju predvečer, nakon finala SP-a.

Izvor: Arbona
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti