Facebook je najavio nove promjene u svom algoritmu koji omogućuje viralnim stranicama lakše širenje postova, samim time i povećanje klikova na samoj stranici.
Unazad godinu i pol, Facebook se žestoko bori protiv sadržaja takvog tipa, primjerice “Nikad nećete vjerovati što se sljedeće dogodilo”, jer prema njihovoj anketi 80% korisnika preferira postove s naslovima koji im pomažu u odluci hoće li kliknuti na njih ili ne.
Tzv. “click-bait” naslovi zadnje vrijeme postali su vrlo popularni kako u svijetu tako i kod nas, no Facebook očito želi stati na kraj ovakvim pokušajima prikupljanja posjeta.
Kako su objasnili na svom blogu, stranice s viralnim sadržajem primijetit će pad prometa s Facebooka, a koji će se identificirati prema vremenu provedenom van Facebooka nakon što korisnik kline na članak. Također, druga metoda kojom će se Facebook koristiti jest omjer ljudi koji kliknuti na članak te broj komentara, dijeljenja i lajkanja istog. “Ako puno ljudi kline na link no samo mali broj korisnika lajka taj post ili komentira na njega kada se vrati na Facebook, upućuje na to da ljudi nisu kliknuli na nešto vrijedno”.
Također, iz kompanije ističu kako će smanjivati doseg postova na kojima se pojavljuje link i posebno slika, te će dati više prostora postovima od kojih Facebook povlači potrebne informacije poput slike, naslova i kratkog uvoda.
Ako vas zanimaju detalji oko novog algoritma, pročitajte više informacija na službenim stranicama.
Foto AFP