Gledajući na Facebooku "Dogodilo se na današnji dan", često se možemo prisjetiti nekih lijepih uspomena na koje smo već zaboravili. Recimo kad vam tako iskoči fotografija s nekog ljetovanja od prije sedam-osam godina, a vi trenutno sjedite u uredu i već ste zaboravili da ste bili na godišnjem odmoru (ili ga još niste ni imali).

No, isto se tako dogodi i da iskoči neka uspomena koja i nije tako lijepa, recimo osobe koja više nije dio vašeg života ili posebno teškog trenutka u životu koji biste najradije zaboravili.

I u Facebooku su primijetili kako njihovi korisnici imaju bolje i lošije uspomene i odlučili fokusirati se samo na one dobre. Tako su prije nekoliko dana promijenili način na koji prikazuju uspomene u "Dogodilo se na današnji dan".

Složeni algoritam prati kako se odnosimo prema našim prijateljima na Facebooku, ali i kako reagiramo na pojedine objave. Tako, ako ste primjerice blokirali nekoga ili više niste prijatelji, vjerojatno ne želite vidjeti zajedničke fotografije od prije nekoliko godina. Čak i ako imate fotografije s osobom čiji je profil pretvoren u "profil u znak sjećanja", Facebookov algoritam to će protumačiti kao bolnu uspomenu i neće ju prikazivati.

Uz to, Facebook koristi i informacije koje dobiva od samih korisnika. Tako ako netko na neku objavu dobije puno "plačljivka" ili "ljutka", ta se uspomena neće pojaviti na njegovu zidu.

U skoroj budućnosti korisnici će moći sami određivati koje će se fotografije pojaviti u objavi "Dogodilo se na današnji dan", a koje će biti blokirane. No dok se to ne dogodi, Facebook će izmjenama postojećeg algoritma promijeniti način na koji prikazuje uspomene.

Umjesto da prikazuju jedan po jedan dan, ubuduće će ih prikazivati skupno. Tako ćete se moći prisjetiti što ste radili u srpnju ili prošlog ljeta.

Uz to, kako je Facebook ipak mjesto za povezivanje s prijateljima, uveli su novu mogućnost koja slavi prijateljstva. Jedna se odnosi na broj prijatelja, a druga na broj lajkova koje su vam podarili vaši prijatelji tijekom godina.

Tako kad prikupite 100, 200 ili 500 prijatelja, pojavit će vam se "pobjednička poruka". Isto će se dogoditi i kad vaši prijatelji lajkaju vaše objave određen broj puta.

Iz Facebooka su najavili kako će tijekom sljedećih mjeseci osmisliti dodatne poruke i "obljetnice" koje će korisnici moći "proslaviti" sa svojim prijateljima.