Izvršni direktor Forda Jim Farley nedavno je najavio koji je cilj njegove kompanije na tržištu električnih automobila, a to je - pobijediti Teslu. Jučer smo saznali taktiku s kojom misle ostvariti zacrtane ciljeve. Jedan dio te taktike odnosi se na investicije, a drugi na reorganizaciju same kompanije.
Ranije su iz Forda najavili kako do 2026. godine namjeravaju investirati 30 milijardi dolara u elektrifikaciju, no sada su tu cifru povećali na čak do 50 milijardi dolara. To će se odraziti na povećanje proizvodnje koja bi 2026. trebala iznositi više od 2 milijuna električnih automobila. Naravno, i u godinama nakon toga povećavat će se proizvodnja vozila s električnim motorima, dok će se proizvodnja i prodaja benzinaca i dizelaša smanjiti. Tako bi 2030. godine polovica proizvedenih vozila u Fordovim tvornicama trebala imati električne motore.
Što se reorganizacije tiče, Ford će odvojiti odjel za električne automobile od odjela za vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem.
Iz Forda ne očekuju kako će taj njihov odjel električnih vozila početi ostvarivati profit do sljedeće generacije automobila s e-motorima čija bi proizvodnja trebala početi 2025. Analitičar Wells Farga Colin Langen pohvalio je razdvajanje odjela koji će posebno prijavljivati svoje prihode jer će tako investitorima omogućiti da bolje vrednuju EV biznis i moći će pratiti koliki su njegovi prihodi, odnosno koliki su gubici tijekom sljedećih nekoliko godina.
Osvajanje tržišta električnih vozila neće biti jednostavno. Farley kaže kako će trebati potrošiti milijarde dolara kako bi osigurali sirovine i komponente kritične za razvoj baterija te bi se odjel električnih vozila trebao fokusirati na inovacije, dok bi odjel automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem trebao stvarati profit, odnosno novac koji će se onda ulagati u elektrifikaciju.
Izvor: Reuters