Google će pratiti koliko trošite na karticama i to dijeliti s oglašivačima

Google već sada prati skoro 70 posto svih kartičnih transakcija u SAD-u

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 25.05.2017. / 12:14 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Google je u drugoj polovici devedesetih pokrenut kao web tražilica, a tijekom godina ova je kompanija zavladala internetom te danas njeni servisi poput Gmaila, YouTubea, Chrome, Google Mapsa i drugih imaju više od milijardu korisnika. Također, Google dominira i mobilnim tržištem gdje njegov mobilni operativni sustav Android instaliran na više od dvije milijarde uređaja, a veliki novac ulažu i u projekte budućnosti poput autonomnim vozila.

Google već prati kartične transakcije

Taktika ove kompanije, koju dugo godina uspješno primjenjuju, jest korisnicima omogućiti besplatan pristup uslugama i proizvodima, ali im uz njih prikazivati i reklame te upravo od oglašavanja zarađuju najveći dio novca. Kako bi kompanijama koje ulažu milijarde dolara u oglašavanja na Googleovim servisima pokazali koliko su oglašivačke kompanije na internetu uspješne te kako se odražavaju na prodaju u offline svijetu, ova će kompanija koristiti umjetnu inteligenciju za praćenje potrošnje putem bankovnih kartica korisnika u trgovinama. Zahvaljujući ovim podacima koje Google prati i koje će dijeliti s oglašivačima, oni bi napokon mogli saznati koliko su zaista uspješne njihove kampanje na internetu i koliko te kampanje utječu na prodaju u (offline) trgovinama, a Google već sada prati skoro sedamdeset posto svih transakcija putem kartica u SAD-u.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Ovo je prvi put da je Google omogućio svakom oglašivaču praćenje utjecaja marketinških akcija na svim uređajima i putem svih kanala na samo jednom mjestu, objavili su na Googleovom blogu. Google, zahvaljujući servisima poput AdWordsa, Analyticsa i DoubleClicka, već ima brojne informacije o korisnicima te ih kombinira s informacijama o tome što su korisnici pretraživali i koji su im se oglasi prikazivali, a također posjeduju informacije o lokacijama s pametnih telefona tako da Google zna kada su korisnici pregledali oglase te jesu li nakon toga proizvode koje su vidjeli u oglasima pretraživali na internetu, odnosno jesu li ih kupili u trgovini.

Udar na privatnost

Praćenje potrošnje na karticama korisnika samo je još jedan udar na privatnost, prenijeli su na BBC-u mišljenje nekih kritičara ove kompanije: "Ono što mi je zaista fascinantno jest da su kompanije postale iznimno nametljive kada je u pitanju prikupljanje podataka te su također postale još tajnovitije", komentirao je Marc Rotenberg iz Electronic Privacy Information Centera.

Ipak, treba napomenuti kako Google neće imati pristup detaljima o proizvodima koje su korisnici kupili, već samo o vrijednosti kupovine ostvarene u određenom razdoblju. Također, korisnici će moći ograničiti ovu mogućnost praćenja potrošnje, a Googleovci kažu kako će sve podatke koje korisnike povezuju s potrošnjom u trgovinama kriptirati kako bi bili sigurni u slučaju hakerskih napada i krađe podataka.

Vezane vijesti