Google i dalje mnogi, zapravo većina, percipiraju isključivo kao tražilicu koja će nam dati i pronaći sve što tražimo. Iako, odavno to više nije samo to, odavno Google nije samo web pretraživač, nego div nad divovima koji je osvoji sve, zapravo gotovo sve, što se moglo kada je u pitanju internet i tehnologija. Mnogi su mu pokušavali parirati, mnogi su ga pokušavali skinuti s trona, ali na kraju dana, Google je uvijek ostao na vrhu, otvarajući nove horizonte koje drugi nisu mogli vidjeti, barem ne odmah...

Uostalom, možda su u Europskoj uniji, koja tako često i tako rado poziva Google na sud zbog monopola, u pravu, a da toga nisu ni svjesni, jer ionako svi tvrde da je njihov motiv samo i isključivo novac. Je li Google "konačni monopolista"? Dalo bi se raspravljati, jer među velikim igračima uvijek postoje načini kako zakamuflirati monopol. Ali, Google doista drži gotovo sve što je bitno. Ako pitate koji se video servis najviše koristi, YouTube je prvi odgovor, o popularnosti pretraživača ne treba niti lamentirati, Android je najpopularniji mobilni operativni sustav na planeti, Google je vjerojatno najdalje otišao u razvoju autonomnih automobila...

Dalo bi se tako nabrajati u nedogled, pritom je sasvim normalno, što god tko mislio o tome, da Google na određeni način favorizira svoje proizvode. Samo je, naravno, pitanje mjere, jer ako se u tome pretjera, ako Google doista izgubi kompas i počne gurati oglase koji njemu odgovaraju, konkurencija će, bojimo se, moći napraviti jedino kolektivni "harakiri". Usput, Google je, po prvi puta u povijesti, ako je vjerovati analitičarima, prodao više računala nego Apple u prvom kvartalu ove godine, što je novi dokaz moći i izvan interneta. A opet, postoji, vjerovali ili ne, segment IT/web tržišta u kojem Google ne samo da nije vodeći, nego nikada nije dosegnuo nivo koji je želio. 

Društvene mreže. Tu su radili grešku za greškom, pokušavajući stići i detronizirati Facebook, da bi na kraju ostali daleko u sjeni najpopularnije društvene mreže svijeta. Ne može se reći da Google+ nije popularan, da nije dobar, da nije odličan, ali Googleu to malo vrijedi jer nije bolji od - Facebooka. I to je pomalo misteriozno, kako i zašto Google nikada nije napravio vrhunski posao kada su društvene mreže u pitanju? Na to pitanje mnogi traže odgovor, ali ga nitko nije našao, čak ni sam Google. To je valjda jedino što su više puta napravili toliko loše da su na kraju morali odustati od svojih projekata. Zanimljiva priča. Google je vladar, Google je kralj, Google je na vrhu, svugdje, osim tamo gdje je nekoliko puta pokušavao stići...