Snapchat je munjevitim brzinom skupio milijune korisnika zahvaljujući svojih kreativnim detaljima na svojoj aplikaciji. Činjenica jest da je sam Facebook u nekoliko navrata pokušao kupiti Snapchat, no bezuspješno, a razlog tome jest upravo to što je Snapchat znao svoje vrijednosti. Samim time, Instagram je počeo malo po malo ‘krasti’ značajke s Snapchata, a čak su neke stvari završile i u Facebookovom Messengeru.

Lansiranjem Instagram Storiesa, Snapchat kao da se prepolovio. Kako volim pratiti kako kompanije konkuriraju jedne drugima, bilo je zanimljivo vidjeti da su se objave na Snapchatu doslovno prepolovile, ljudi su jednostavno više energije i vremena više ulagali na Instagram nego Snapchat. Istina jest da ove dvije platforme imaju drugačiju ciljanu skupinu, no bez obzira na sve, Instagram je postao iznimno utjecajna platforma. Ako se malo bolje pogleda, svaka etablirana kompanija ima profil na Instagramu, dok im Snapchat služi kao eksperiment. Marketinški budžeti danas se ulažu u Facebook, Google i Instagram, a razlog je što je očito najveći povrat uloženog upravo na ove tri platforme.

Snapchat je mlada kompanija i pred sobom ima još puno izazova. Njihove naočale tek su prvi pokušaj da se Snapchatu doda dodana vrijednost, no kao i mnogi drugi pokušaji naočala u ovakve svrhe koje su završile neuspješno, mislim da ista sudbina čeka i Snapchat. No Snap, odnosno kompanija koja stoji iza Snapchata, ima sigurno projekte na kojima radi, a koje će im donijeti novi novac na bankovne račune kako bi mogli razvijati svoje proizvode, te eksperimentirati s razno raznim mogućnostima.

Sa svježim kapitalom javnog novca, Snap ima mogućnosti da svoju kreativnost, za koju su dokazali da je imaju, pretvori u solidne prihode. Uvjeren sam da Snap neće ostati samo na Snapchatu, već će tu biti mnogo drugih proizvoda, isto kao što i Instagram ima Hyperloop i Boomerang ostale dodatne aplikacije koje korisnicima daju nove mogućnosti.

Instagram trenutno ima prednost tu što iza sebe ima moćni Facebook i daleko veće budžete, sve veće prihode i 700 milijuna aktivnih korisnika od kojih su neki vrlo utjecajni brendovi i osobe. Snapchat s druge strane ima još puno posla da postane platforma koju će ljudi koristiti kako bi dijelili svoje trenutke, a imati dvije vrlo slične aplikacije nikad nije slavno završilo. Samo jedan pobjednik može izaći iz ovog ‘ringa’.

Dakle, gubi li doista Snapchat rat protiv Instagrama? Moj odgovor bi bio i da i ne. Da jer se Instagram dokazao kao platforma koju većina ljudi još uvijek preferira. Ne jer vjerujem da i dalje ima puno kreativnosti u Snapu i da je ovo tek početak nečeg puno većeg o čemu itekako razmišljaju u Snapu.

Viđali smo svašta u prošlosti, od obećavajućih aplikacija poput Meerkata i Vine-a koji su nestali tako brzo kako su i došli, do uspješnica poput Instagrama, WhatsAppa, Vibera i ostalih. Pitanje je vremena kada će Snapchat objaviti nešto novo što će ponovo Instagram kopirati, odnosno kada će se postaviti na mapu kreativnih kompanija koje će ljudi preferirati.