Hoće li to postati globalni trend? Automobili u Kini sada se prodaju s antivirusnim i antimikrobnim paketima opreme

Zbog zagađenja, a sada i koronavirusa kineski proizvođači automobila počeli su uvoditi neke nove opcije u svoja vozila.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 04.05.2020. / 07:50

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Hoćemo li u budućnosti kupovati automobile s antivirusnim paketima opreme? Iako bi se mnogima tako nešto moglo činiti kao pretjerivanje bazirano na strahu od koronavirusa, iz analitičke kompanije Frost & Sullivan kažu kako bi ugradnja opreme i materijala koji bi nam trebali pružiti dodatni nivo higijene i zdravstvene zaštite u našim ljubimcima na četiri kotača mogao postati globalni trend. Neke automobilske kompanije u Kini i prije koronakrize počele su s razvojem takvih opcija, a korona će samo ubrzati taj razvoj.

Slika nije dostupna Kinezi razvili dezinficijens koji 90 dana od virusa štiti sve površine?

Kineska kompanija Geely još je ranije predstavila neke dodatne opcije s ciljem zaštite vozača i putnika u automobilima od velikog zagađenja pa su ugradili tehnologiju koja blokira ulazak štetnih čestica u vozila. Također, razvijaju i antimikrobne materijale zahvaljujući kojima se bakterije i virusi ne bi skupljali na mjestima koja vozači često dodiruju, poput kvaka na automobila te kontrolnih ploča.

Iz Geelyja kažu kako je razvoj opcija čiji je cilj zaštititi zdravlje vozača njihov dugoročni cilj, pogotovo jer su automobili mnogima drugi dom: Samo razvojem zdravijih proizvoda zadovoljit ćemo korisničku potražnju za boljom kvalitetom života, komentirali su iz kompanije za BBC.

Zaštita kupaca u današnje vrijeme uključuje i sprječavanje kontakta prodajnih predstavnika i kupaca, pa umjesto iz ruke u ruke kupcima ključeve novog automobila na kućna vrata ili balkone donose dronovi.

Na sličnu taktiku zaštite zdravlja korisnika odlučile su se i druge kineske automobilske kompanije. SAIC nudi mogućnost instalacije ultraljubičastog svjetla u vozila koje bi trebalo pročistiti zrak u sustavu klimatizacije, dok GAC koristi trostruki filter zraka na brojnim novim vozilima.

Uberov leteći taksi (Foto: Uber) Već su izgubili bitku za dronove: Američka vojska ne želi Kinezima prepustiti "tehnologiju budućnosti"

Ipak, ne slažu se svi s analitičarima Frosta & Sullivana. Shaun Rein iz China Market Research Groupa smatra da automobilske kompanije u Kini samo iskorištavaju paniku oko koronavirusa kako bi mogle naplatiti premium cijenu svojih vozila. Nisam doktor ili znanstvenik, ali upozorio bih potrošače da pripaze kada im kompanije govore da njihovi proizvodi sprječavaju transmisije virusa, pogotovo bolesti COVID-19, komentirao je Rein za BBC.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti