Svijet medija promijenio se otkad je Facebook postao moćan alat za distribuciju sadržaja, a njihovi Instant Articles samo su korak dublje u disrupciju medija kakve danas poznajemo. Prije pet godina, teško je bilo predvidjeti da će se nešto takvo uopće dogoditi, no budućnost na internetu oduvijek je bila neizvjesna.

Činjenica jest da Facebook stranice mogu bez problema zamijeniti web stranice, točnije portale, s čime se slaže i Om Malik, suosnivač OM portala i jedan od pionira kada pričamo o medijima koji pišu o tehnologijama. Sve više svjedoci smo da se upravo video snimke moćnih portala objavljuju prvo na Facebooku, što s druge strane opet narušuje balans medija kakve smo nekad znali.

Instant Articles je samo Facebookov korak prema naprijed u distribuciji sadržaja, čime opet zadržavaju korisnike na svojoj platformi uz benefit da se članci čitaju osam puta brže nego da link vodi na stranicu od kojih neke i dan danas nisu responzivne.

Naime, Facebook provodi anketu u kojoj se postavlja pitanje korisnicima vezano uz primanje donacija u postovima bilo da zarađuju ili prosljeđuju novac u humanitarne svrhe. Također aludira se na ostale načine zarade, uključujući brendirani sadržaj i podjela zarade preko oglasa u postovima s Facebookom.

Da bi stvar bila zanimljiva, neke druge platforme poput Mediuma već nude izdavačima monetizaciju svojeg sadržaja kroz sponzorirane sadržaje i mjesečne pretplate, pa se postavlja pitanje, hoće li i Facebook krenuti ovim putem? Hoćemo li morati plaćati izdavačima za sadržaj? Jesu li izdavači konačno našli način kako zaraditi?