Svijet medija promijenio se otkad je Facebook postao moćan alat za distribuciju sadržaja, a njihovi Instant Articles samo su korak dublje u disrupciju medija kakve danas poznajemo. Prije pet godina, teško je bilo predvidjeti da će se nešto takvo uopće dogoditi, no budućnost na internetu oduvijek je bila neizvjesna.
tri vijesti o kojima se priča


Činjenica jest da Facebook stranice mogu bez problema zamijeniti web stranice, točnije portale, s čime se slaže i Om Malik, suosnivač OM portala i jedan od pionira kada pričamo o medijima koji pišu o tehnologijama. Sve više svjedoci smo da se upravo video snimke moćnih portala objavljuju prvo na Facebooku, što s druge strane opet narušuje balans medija kakve smo nekad znali.
Instant Articles je samo Facebookov korak prema naprijed u distribuciji sadržaja, čime opet zadržavaju korisnike na svojoj platformi uz benefit da se članci čitaju osam puta brže nego da link vodi na stranicu od kojih neke i dan danas nisu responzivne.
Naime, Facebook provodi anketu u kojoj se postavlja pitanje korisnicima vezano uz primanje donacija u postovima bilo da zarađuju ili prosljeđuju novac u humanitarne svrhe. Također aludira se na ostale načine zarade, uključujući brendirani sadržaj i podjela zarade preko oglasa u postovima s Facebookom.
Da bi stvar bila zanimljiva, neke druge platforme poput Mediuma već nude izdavačima monetizaciju svojeg sadržaja kroz sponzorirane sadržaje i mjesečne pretplate, pa se postavlja pitanje, hoće li i Facebook krenuti ovim putem? Hoćemo li morati plaćati izdavačima za sadržaj? Jesu li izdavači konačno našli način kako zaraditi?