Državni zavod za statistiku objavio je posljednje podatke o korištenju interneta i računala u Hrvatskoj. Podaci tako pokazuju kako se u posljednjih godinu dana, barem što se opremljenosti kućanstava računalima i pristupu širokopojasnom internetu ništa nije promijenilo.

Rezultati istraživanja pokazali su da je opremljenost kućanstava IKT-om u Republici Hrvatskoj na prošlogodišnjoj razini kao i širokopojasni pristup internetu. Čini se kako je došlo do određenog zasićenja na tržištu. No, istovremeno je zabilježen porast uporabe mobilnog širokopojasnog pristupa internetu koji se popeo na 57 posto. Postoji mogućnost da su oba pokazatelja dostigla stupanj zasićenja. Stoga se očekuje da neće biti znatnijih promjena u sljedećim godinama.

 

Iako je danas internetski priključak normalna stvar, još uvijek ga gotovo četvrtina anketiranih kućanstava u Hrvatskoj nema. Najčešće tvrde da nemaju potrebu za pristupom internetu odnosno da ga ne znaju koristiti. Međutim, zanimljivo je kako je znatan broj ispitanika istaknuo da su previsoke cijene usluga i potrebne opreme jedan od bitnijih razloga zbog kojih kućanstvo nema internetski priključak.

 

I dalje su predvodnici u korištenju interneta oni mlađih dobnih kategorija, dok broj korisnika opada s godinama. Tako ne iznenađuje da građani najčešće koriste internet za opće informiranje o dnevnim događajima, informiranje o proizvodima i uslugama te zdravlju. Još uvijek je korištenje e-pošte među najpopularnijim uslugama koje građani koriste na internetu, a slijedi i korištenje društvenih mreža te uspostava telefonskih ili video konferencija.

 

Treba istaknuti kako podaci pokazuju da veoma mali broj ispitanih koristi internet u potrazi za poslom, iako je internet (i društvene mreže) u svijetu postao glavno sredstvo za traženje posla.

 

Zanimljivo je kako se ove godine manje kupovalo putem interneta. Tek nešto manje od 30 posto građana Hrvatske odlučilo se na kupovinu online. Najčešće se kupuje odjeća i sportska oprema, elektronička oprema, ulaznice za kulturne i glazbene priredbe te kućne potrepštine. U prosjeku građani putem interneta kupuju do pet puta u godini, a pri tome potroše do 750 kuna.

 

No, zato svoje mjesto polako pronalazi ekonomija dijeljenja, odnosno ugovaranje usluga smještaja ili prijevoza putem interneta. U protekloj godini nešto manje od 10 posto korisnika odlučilo se na takav obliku usluge.

Gotovo sve tvrtke koriste internet

Za razliku od građana, tvrtke uvelike koriste prednosti koje im donosi internetsko poslovanje.

Tako 96 posto tvrtki u Hrvatskoj koristi računala i ima pristup internetu, a njih 71 posto ima i svoju internetsku stranicu.

Na internet se najčešće spajaju širokopojasnim pristupom i to u 96 posto slučajeva fiksnom vezom, ali i u 83 posto slučajeva mobilnom vezom.

 

Za razliku od građana (pogotovo onih mlađih) koji često koriste društvene mreže, to istovremeno radi tek 45 posto tvrtki. Korištenje društvenih medija na internetu tvrtke koriste isključivo kako bi se vidio njihov utjecaj na poslovne procese u poduzeću i poslovne rezultate. Najčešće ih koriste male tvrtke za reklamiranje te razmjenu informacij a s kupcima, dok se srednja i velika poduzeća, prema podacima Državnog zavoda za statistiku, rijetko koriste društvenim medijima za poslovne svrhe.