Većina korisnika pametnih telefona danas ima instaliranu barem jednu aplikaciju za dopisivanje odnosno razmjenu poruka. Neki ih na svojim uređajima imaju nekoliko kako bi u svakom trenutku bili u kontaktu sa svojim prijateljima, članovima obitelji ili kolegama.

No što je korisnicima tih aplikacija zapravo najvažnije? Viber je proveo zanimljivo istraživanje u kojem je sudjelovalo više od 13 tisuća korisnika, a koje je otkrilo veoma zanimljive podatke.

Tako su korisnici u Hrvatskoj veoma izbirljivi kad se radi o privatnosti (iako su nešto tolerantniji od zemalja poput Slovenije, Mađarske i Grčke), a slanje tekstualnih poruka i dalje je omiljeni način komunikacije s uskim krugom prijatelja. Isti je slučaj s porukama i u Srbiji, gdje je tu opciju odabralo 73 % sudionika, a slijede ih korisnici u Grčkoj sa 67 %.

Posebno je zanimljivo da čak 57 % sudionika ankete sigurnost podataka smatra ključnim razlogom zbog kojeg koriste Viber kao aplikaciju. Naime, u Viberu su svi chatovi automatski zaštićeni obostranom enkripcijom, a svi razgovori ostaju isključivo između dvoje sugovornika. Viberova je misija zaštititi privatnost do te razine da korisnici ne moraju ni pomisliti usude li se nešto podijeliti s drugima putem Vibera – ništa od poslanog sadržaja ne ostaje pohranjeno na Viberovim serverima nakon što je isporučeno.

Viber (Foto: Viber)


Nakon sigurnosti i privatnosti, Hrvati cijene Viberove napredne opcije upravljanja porukama, koje mogu naknadno uređivati nakon što su ih već poslali, brisati za sebe i za sugovornike, prevoditi s drugih jezika i na njih odgovarati na razne načine. Osim upravljanja porukama, Hrvatima se sviđaju razne cool opcije same aplikacije, koje im omogućavaju zabavnije i dinamičnije chatove koje mogu prilagoditi svojem stilu, a bez reklama koje bi ih ometale.

Gotovo 68 % sudionika ankete odgovorilo je da su ljubitelji klasičnih tekstualnih poruka, ispred videa i glasovnih poziva. Takav rezultat odgovara i svjetskim trendovima posljednjih godina, koji pokazuju da se ljudi masovno oslanjaju na pisanu umjesto na glasovnu komunikaciju.

Za 16 % sudionika ankete iz Hrvatske stickeri su najbolja stvar za chatove, možda jer dobro prenose emocije koje simboliziraju – riječi nekada ne mogu opisati pravi osjećaj. Taj je postotak nešto malo manji nego na mađarskom, češkom, srpskom i slovenskom tržištu, gdje stickere preferira više od 20 % anketiranih. Istovremeno, na svjetskoj razini, gotovo 60 % svih korisnika Vibera najviše koristi upravo stickere, dok su im najdraži u lokaliziranoj verziji jer lakše uhvate duh jezika, kulture i lokalni sleng.

Duboko cijenimo svaku priliku koja nam omogućuje još se više približiti našim korisnicima. U CEE regiji imamo lokalne communityje na 9 tržišta, a zajedno nose gotovo 4 milijuna korisnika. Upravo od njih redovito dobivamo reakcije na naše proizvode i općenito na samo korisničko iskustvo. Činjenica da je privatnost najbitnija stavka u korištenju Vibera kod većine naših korisnika motivira nas i obvezuje da velik dio svojih resursa osiguramo za zaštitu osobnih podataka. Zahvaljujući našem trudu u redovitom održavanju tog dijela aplikacije, korisnici znaju da je njihovo mišljenje itekako bitno, izjavila je Zarena Kancheva, direktorica PR-a i marketinga Rakuten Vibera za CEE regiju.