Na Diablogu, godišnjoj konferenciji o blogerskoj i influencerskoj sceni u Hrvatskoj, predstavljeni su rezultati, sad već tradicionalnog istraživanja.
Glavni zaključak je da scena sazrijeva - kreatori sadržaja sve su stariji i sve više ih je stalno zaposlenih te svoje kanale smatraju poslom. Prisutnost na Facebooku pada, TikTok strelovito raste
Kako je istaknuto na samom predstavljanju rezultata istraživanja, pandemija koronavirusa odrazila se i na influencersku i blogersku scenu u Hrvatskoj. Kategorije gastro i putovanja su u odnosu na prošlu godinu zabilježile pad po pitanju broja autora koji u tim segmentima djeluju za po 10%, jednako je pala i prisutnost kreatora na Facebooku, dok se prisutnost na TikToku udvostručila, pa je sada na toj platformi prisutna njih četvrtina (25,9%).
Blogeri, influenceri i youtuberi su u 2020. zarađivali više nego godinu prije - prosječni mjesečni prihodi za trećinu njih (33,3%) bili su viši od 7501 kuna - i sve više ih se bavilo poduzetništvom te su svoj utjecaj na društvenim mrežama koristili i za pokretanje drugih poslova (29,6%).
Oglašivačima zamjeraju manjak fokusa na kvalitetu sadržaja, a medijima negativan stav prema influencerima, iako ih najveći broj vidi budućnost u suradnji s medijima (35,2%). Video i autentičnost i dalje su vodeći trendovi u influencers marketingu, a predviđanja za 2021. za većinu ispitanika (46,3%) su optimistična.
Istraživanje je provedeno u prosincu 2020. na uzorku od 59 ispitanika, metodom dubinskog online upitnika.