I EU parlament se bavi digitalnim marketingom. Želite znati kako? 

Marko Boko, koji je zadužen za odnose s javnošću u uredu EU parlamenta u Hrvatskoj, pojasnio je procese digitalnog marketinga u političkoj instituciji i što ih čini ‘najcool institucijom’.

Zimo
Zimo | 04.11.2022. / 15:16 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Komunikacija političkih institucija nerijetko se smatra ‘dosadnom’, zastarjelom i ograničenom raznim okvirima i propisima. Ipak, postoje primjeri koji dokazuju suprotno, a jedan od njih je i ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj koji je već drugu godinu zaredom ocijenjen kao najcool politička institucija od strane generacije Z.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

SoMo Borac by Httpool projekt je koji pozicionira digital u regiji, a uoči dodjele nagrada za najbolje digitalne radove koja se održava 11. studenog u zagrebačkoj Hali, Marko Boko, koji je zadužen za odnose s javnošću u uredu EU parlamenta u Hrvatskoj, pojasnio je procese digitalnog marketinga u političkoj instituciji i što ih čini ‘najcool institucijom’.

1. Postoje brojne institucije na svim razinama, no imamo dojam da institucije EU-a posebno aktivno komuniciraju - otkuda tolika potreba i koji je cilj?

Europske institucije kreću od činjenice da sve građanke i građani EU-a imaju pravo na informaciju o tome koje se odluke donose na europskoj razini i kako one utječu na njihov život. To pravo na slobodu informiranja zapisano je i u Povelji Europske unije o temeljnim pravima i samim time diktira i potrebu za učinkovitom komunikacijom od strane EU institucija. Europski parlament ima odgovornost komunicirati svoje zaključke i aktivnosti javnosti, a da bi to uspješno radio ima stručne službe i posebne proračune namijenjene što jednostavnijoj i protočnijoj razmjeni informacija - na jeziku koji je svima lako razumljiv. U tom zadatku svakako jako doprinose i uredi Europskog parlamenta u državama članicama, poput našeg u Hrvatskoj, koji uz sve ostale, ima dvije temeljne zadaće. Jedna je biti prva kontakt točka i na raspolaganju svim građankama i građanima koji se zanimaju za rad Europskog parlamenta te svoja prava i obveze, a druga je izravna suradnja i podrška zastupnicima u Europskom parlamentu iz Hrvatske (a po potrebi i iz drugih država članica EU-a).

Unatoč tome što je osjećaj pripadnosti Uniji među građankama i građanima prema posljednjim istraživanjima u porastu, ta potpora ipak varira, što dodatno naglašava potrebu za odgovarajućim komunikacijskim strategijama i politikama na razini EU-a. To je bilo posebice vidljivo u komunikacijskim aktivnostima EP-a tijekom pandemije virusa COVID-19 ili sada tijekom ruske agresije na Ukrajinu. Aktivno sudjelovanje u oblikovanju takvih strategija i politika nije samo jedna od obveza Parlamenta prema građanima EU-a, već je i u njegovom vlastitom interesu.

2. Oko kakvih ciljeva pokrećete komunikacijske kampanje, kako odlučite što je vrijedno komunicirati?

Komunikacijske kampanje Europskog parlamenta uvijek su vezane uz određeni cilj - bilo da je riječ o, nazovimo ih, redovnim ili izvanrednim događanjima ili pojavama u okviru društveno-političkih procesa. U okvir redovnih aktivnosti primjerice mogu se svrstati izbori za Europski parlament ili određeni prioritet, dok smo izvanredne kampanje pokretali kao odgovor na krize primjerice prouzrokovane izbijanjem pandemije bolesti COVID-19 te nažalost povodom ruske agresije na Ukrajinu.

Što se tiče europskih izbora i krajnjeg cilja Glavne uprave za komunikaciju Europskog parlamenta, pod koju spada i naš ured u Hrvatskoj, naš ultimativni KPI je što veća izlaznost na europske izbore pa kao institucija vodimo nestranačku kampanju u kojoj prednost ne dajemo niti jednoj političkoj opciji.  Parlament je i 2019. informirao građane o europskim izborima i njihovoj važnosti za budućnost EU-a. Institucionalna komunikacijska kampanja bila je nestranačka i kao takva usredotočila se na ono što su EU i Parlament postigli, a sami građani i aktivisti fokusirali su se na ono što u budućnosti žele vidjeti od strane izabranih zastupnica i zastupnika i same institucije. Pokrenuta je i digitalna platforma ovajputglasam.eu na 24 službena jezika EU-a i na njoj se registriralo više od 300.000 građana u svim državama članicama. Sudjelovali su u različitim izbornim aktivnostima i događanjima, poticali druge da se uključe u kampanju te da izlaskom na birališta izravno utječu na to tko će zastupati njihova prava i interese u Europskom parlamentu. U Hrvatskoj smo registrirali 30.000 građana koje nakon izbora nismo zaboravili nego smo nastavili raditi i komunicirati s njima kroz novu platformu zajednoza.eu. Ona omogućuje međusobno povezivanje s ljudima i organizacijama koje dijele isti interes za određene teme.

3. Kako dizajnirate vaše kampanje i koje kanale najviše koristite?

Službe unutar Glavne uprave za komunikaciju EP-a, na temelju detaljnih istraživanja javnog mnijenja i terenskog rada zadaju okvir, glavne ciljeve i metode provedbe kampanja koje se potom kapilarno provode putem različitih komunikacijskih alata diljem država članica EU-a. Ovisno o temi, fokusiramo se na nacionalne medijske kuće, na lokalne i regionalne medije, ili na one nišne, koji okupljaju publiku oko specifičnih interesa i tema. Za pojedine velike kampanje Europski parlament podupire medijske aktivnosti dodjelom bespovratnih sredstava. Svakoj kampanji i cilju pristupamo s više frontova i pomoću različitih alata; niti jedna naša aktivnost ne događa se bez rada s medijima i praćenja putem društvenih mreža na kojima je veliki fokus, a sve radimo in house. Svaka kampanja Europskog parlamenta kao jedan od najvažnijih i najsnažnijih alata koristi upravo društvene mreže i u tom pogledu EU institucije prednjače u odnosu na druga javna tijela, a ne zaostaju ni pred primjerice komercijalnim sektorima. 

Ni u jednu kampanju ne ulazimo bez relevantnog ispitivanja javnog mnijenja i detaljne segmentacije ispitanika. Sukladno tim podacima, dizajniramo komunikaciju i sadržaj koji plasiramo na određenu mrežu, s naglaskom na Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. Vjerujemo da smo u tome uspješni, a veseli nas i činjenica da nas je, prema IPSOS-ovom istraživanju, generacija Z u Hrvatskoj već drugu godinu zaredom ocijenila kao „najcool političku instituciju“. Europski parlament jest politička institucija, ali to ne znači da komunikacija mora biti dosadna, a korištenje digitalnih alata neinovativno i jednosmjerno. 

4. S kojim izazovima se susrećete i kako građani reagiraju na vaše kampanje?

Rekao bih da se u javnom prostoru i na društvenim mrežama dijelimo iste izazove kao i druge institucije ili subjekti koji komuniciraju javne politike ili određeni set vrijednosti. Kao institucija na društvenim mrežama ćemo se uvijek susretati s negativnim komentarima, trolovima i govorom mržnje, no na nama je da obranimo rad i ciljeve naše, ali i drugih EU institucija te da suzbijemo govor mržnje i širenje dezinformacija (u čemu su pogotovo specijalizirane posebne službe EU-a). To je posebice bilo izraženo u vrijeme borbe protiv pandemije bolesti COVID-19, ali i sada u jeku ruske agresije na Ukrajinu, jer krize i ratovi odavno su se prebacili i u sferu društvenih mreža i pri tome komunikacijski timovi EU institucija igraju važnu i tešku ulogu.

U našem svakodnevnom radu i komunikaciji s građanima, partnerima i drugim dionicima osluškujemo i promišljamo kako bolje i adekvatnije komunicirati, ali i kako još inovativnije i bolje koristiti društvene mreže i digitalne alate koji nam se nude. 

Nas u Uredu Europskog parlamenta u Hrvatskoj ima svega nekoliko, što pred nas stavlja veliku odgovornost, izazove i pripravnost 0-24, ali time dobivamo i širi uvid u različite društveno-političke procese i fenomene, što nam omogućava bržu i adekvatniju reakciju. 

Europski parlament i sve njegove zastupnice i zastupnici izabrani su od strane građana, čije interese predstavljaju. Na nama je da s građanima razgovaramo, prenosimo što institucija radi, ali i da slušamo. Jedino tako možemo uspješno voditi naše digitalne kampanje i s punim razumijevanjem pristupati komunikaciji putem društvenih mreža i ostalih digitalnih alata. A sve to kako bismo u konačnici doprinijeli informiranosti građana te većoj razini njihove uključenosti u procese donošenja odluka. 

Vezane vijesti