zimo mobile logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
Upravljaj obavijestima
  • Prijavi se na newsletter
  • Imaš priču? Pošalji
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
Nova TV
  • Vijesti
  • Video
  • Zadovoljna
  • Tech
  • Blog
  • Nova TV
  • Doma TV
  • zimo logo
  • Tehnologija
  • Znanost
  • Društvene mreže
  • Esport
  • Business
Prati nas:
  • Dnevnik.hr
  • Vijesti
  • Sport
  • Showbizz
  • Lifestyle
  • Putovanja
  • Zdravlje
  • Biznis
  • Zabava
  • Teen
  • Tv
Business

I EU parlament se bavi digitalnim marketingom. Želite znati kako? 

Marko Boko, koji je zadužen za odnose s javnošću u uredu EU parlamenta u Hrvatskoj, pojasnio je procese digitalnog marketinga u političkoj instituciji i što ih čini ‘najcool institucijom’.

Zimo
Zimo | 04.11.2022. / 15:16 komentari

Podijeli

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Komunikacija političkih institucija nerijetko se smatra ‘dosadnom’, zastarjelom i ograničenom raznim okvirima i propisima. Ipak, postoje primjeri koji dokazuju suprotno, a jedan od njih je i ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj koji je već drugu godinu zaredom ocijenjen kao najcool politička institucija od strane generacije Z.

tri vijesti o kojima se priča Pad asteroida, ilustracija Sad znamo i to NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena Mikrougrušak u krvi Pronađen u krvi pacijenata Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a Punjenje mobitela Dobro je znati Trebamo li puniti mobitele na 100 posto? Evo što kažu stručnjaci

SoMo Borac by Httpool projekt je koji pozicionira digital u regiji, a uoči dodjele nagrada za najbolje digitalne radove koja se održava 11. studenog u zagrebačkoj Hali, Marko Boko, koji je zadužen za odnose s javnošću u uredu EU parlamenta u Hrvatskoj, pojasnio je procese digitalnog marketinga u političkoj instituciji i što ih čini ‘najcool institucijom’.

1. Postoje brojne institucije na svim razinama, no imamo dojam da institucije EU-a posebno aktivno komuniciraju - otkuda tolika potreba i koji je cilj?

Europske institucije kreću od činjenice da sve građanke i građani EU-a imaju pravo na informaciju o tome koje se odluke donose na europskoj razini i kako one utječu na njihov život. To pravo na slobodu informiranja zapisano je i u Povelji Europske unije o temeljnim pravima i samim time diktira i potrebu za učinkovitom komunikacijom od strane EU institucija. Europski parlament ima odgovornost komunicirati svoje zaključke i aktivnosti javnosti, a da bi to uspješno radio ima stručne službe i posebne proračune namijenjene što jednostavnijoj i protočnijoj razmjeni informacija - na jeziku koji je svima lako razumljiv. U tom zadatku svakako jako doprinose i uredi Europskog parlamenta u državama članicama, poput našeg u Hrvatskoj, koji uz sve ostale, ima dvije temeljne zadaće. Jedna je biti prva kontakt točka i na raspolaganju svim građankama i građanima koji se zanimaju za rad Europskog parlamenta te svoja prava i obveze, a druga je izravna suradnja i podrška zastupnicima u Europskom parlamentu iz Hrvatske (a po potrebi i iz drugih država članica EU-a).

Unatoč tome što je osjećaj pripadnosti Uniji među građankama i građanima prema posljednjim istraživanjima u porastu, ta potpora ipak varira, što dodatno naglašava potrebu za odgovarajućim komunikacijskim strategijama i politikama na razini EU-a. To je bilo posebice vidljivo u komunikacijskim aktivnostima EP-a tijekom pandemije virusa COVID-19 ili sada tijekom ruske agresije na Ukrajinu. Aktivno sudjelovanje u oblikovanju takvih strategija i politika nije samo jedna od obveza Parlamenta prema građanima EU-a, već je i u njegovom vlastitom interesu.

2. Oko kakvih ciljeva pokrećete komunikacijske kampanje, kako odlučite što je vrijedno komunicirati?

Komunikacijske kampanje Europskog parlamenta uvijek su vezane uz određeni cilj - bilo da je riječ o, nazovimo ih, redovnim ili izvanrednim događanjima ili pojavama u okviru društveno-političkih procesa. U okvir redovnih aktivnosti primjerice mogu se svrstati izbori za Europski parlament ili određeni prioritet, dok smo izvanredne kampanje pokretali kao odgovor na krize primjerice prouzrokovane izbijanjem pandemije bolesti COVID-19 te nažalost povodom ruske agresije na Ukrajinu.

Što se tiče europskih izbora i krajnjeg cilja Glavne uprave za komunikaciju Europskog parlamenta, pod koju spada i naš ured u Hrvatskoj, naš ultimativni KPI je što veća izlaznost na europske izbore pa kao institucija vodimo nestranačku kampanju u kojoj prednost ne dajemo niti jednoj političkoj opciji.  Parlament je i 2019. informirao građane o europskim izborima i njihovoj važnosti za budućnost EU-a. Institucionalna komunikacijska kampanja bila je nestranačka i kao takva usredotočila se na ono što su EU i Parlament postigli, a sami građani i aktivisti fokusirali su se na ono što u budućnosti žele vidjeti od strane izabranih zastupnica i zastupnika i same institucije. Pokrenuta je i digitalna platforma ovajputglasam.eu na 24 službena jezika EU-a i na njoj se registriralo više od 300.000 građana u svim državama članicama. Sudjelovali su u različitim izbornim aktivnostima i događanjima, poticali druge da se uključe u kampanju te da izlaskom na birališta izravno utječu na to tko će zastupati njihova prava i interese u Europskom parlamentu. U Hrvatskoj smo registrirali 30.000 građana koje nakon izbora nismo zaboravili nego smo nastavili raditi i komunicirati s njima kroz novu platformu zajednoza.eu. Ona omogućuje međusobno povezivanje s ljudima i organizacijama koje dijele isti interes za određene teme.

3. Kako dizajnirate vaše kampanje i koje kanale najviše koristite?

Službe unutar Glavne uprave za komunikaciju EP-a, na temelju detaljnih istraživanja javnog mnijenja i terenskog rada zadaju okvir, glavne ciljeve i metode provedbe kampanja koje se potom kapilarno provode putem različitih komunikacijskih alata diljem država članica EU-a. Ovisno o temi, fokusiramo se na nacionalne medijske kuće, na lokalne i regionalne medije, ili na one nišne, koji okupljaju publiku oko specifičnih interesa i tema. Za pojedine velike kampanje Europski parlament podupire medijske aktivnosti dodjelom bespovratnih sredstava. Svakoj kampanji i cilju pristupamo s više frontova i pomoću različitih alata; niti jedna naša aktivnost ne događa se bez rada s medijima i praćenja putem društvenih mreža na kojima je veliki fokus, a sve radimo in house. Svaka kampanja Europskog parlamenta kao jedan od najvažnijih i najsnažnijih alata koristi upravo društvene mreže i u tom pogledu EU institucije prednjače u odnosu na druga javna tijela, a ne zaostaju ni pred primjerice komercijalnim sektorima. 

Ni u jednu kampanju ne ulazimo bez relevantnog ispitivanja javnog mnijenja i detaljne segmentacije ispitanika. Sukladno tim podacima, dizajniramo komunikaciju i sadržaj koji plasiramo na određenu mrežu, s naglaskom na Facebook, Instagram, Twitter i YouTube. Vjerujemo da smo u tome uspješni, a veseli nas i činjenica da nas je, prema IPSOS-ovom istraživanju, generacija Z u Hrvatskoj već drugu godinu zaredom ocijenila kao „najcool političku instituciju“. Europski parlament jest politička institucija, ali to ne znači da komunikacija mora biti dosadna, a korištenje digitalnih alata neinovativno i jednosmjerno. 

4. S kojim izazovima se susrećete i kako građani reagiraju na vaše kampanje?

Rekao bih da se u javnom prostoru i na društvenim mrežama dijelimo iste izazove kao i druge institucije ili subjekti koji komuniciraju javne politike ili određeni set vrijednosti. Kao institucija na društvenim mrežama ćemo se uvijek susretati s negativnim komentarima, trolovima i govorom mržnje, no na nama je da obranimo rad i ciljeve naše, ali i drugih EU institucija te da suzbijemo govor mržnje i širenje dezinformacija (u čemu su pogotovo specijalizirane posebne službe EU-a). To je posebice bilo izraženo u vrijeme borbe protiv pandemije bolesti COVID-19, ali i sada u jeku ruske agresije na Ukrajinu, jer krize i ratovi odavno su se prebacili i u sferu društvenih mreža i pri tome komunikacijski timovi EU institucija igraju važnu i tešku ulogu.

U našem svakodnevnom radu i komunikaciji s građanima, partnerima i drugim dionicima osluškujemo i promišljamo kako bolje i adekvatnije komunicirati, ali i kako još inovativnije i bolje koristiti društvene mreže i digitalne alate koji nam se nude. 

Nas u Uredu Europskog parlamenta u Hrvatskoj ima svega nekoliko, što pred nas stavlja veliku odgovornost, izazove i pripravnost 0-24, ali time dobivamo i širi uvid u različite društveno-političke procese i fenomene, što nam omogućava bržu i adekvatniju reakciju. 

Europski parlament i sve njegove zastupnice i zastupnici izabrani su od strane građana, čije interese predstavljaju. Na nama je da s građanima razgovaramo, prenosimo što institucija radi, ali i da slušamo. Jedino tako možemo uspješno voditi naše digitalne kampanje i s punim razumijevanjem pristupati komunikaciji putem društvenih mreža i ostalih digitalnih alata. A sve to kako bismo u konačnici doprinijeli informiranosti građana te većoj razini njihove uključenosti u procese donošenja odluka. 

PODIJELJENO 0 PUTA

Podijeli

aktualno najčitanije
Iz Cloudflarea se posipali pepelom: "Iznevjerili smo svoje korisnike i širi internet"
Nakon pada sustava
Iz Cloudflarea se posipali pepelom: "Iznevjerili smo svoje korisnike i širi internet"
Komisija pokrenula tri istrage oko računalstva u oblaku: Na udaru Amazon i Microsoft
Krše li se pravila?
Komisija pokrenula tri istrage oko računalstva u oblaku: Na udaru Amazon i Microsoft
Direktor Googlea upozorava: Ne vjerujte slijepo AI alatima
Ono na što se sve češće upozorava
Direktor Googlea upozorava: Ne vjerujte slijepo AI alatima
Znanstvenici došli do nevjerojatnog otkrića kako tumori sprječavaju imunološki sustav da ih uništi
Ključ za buduće terapije
Znanstvenici došli do nevjerojatnog otkrića kako tumori sprječavaju imunološki sustav da ih uništi
Pokrenuta nova digitalna platforma za podršku mladima koji se suočavaju sa seksualnim zlostavljanjem na internetu
Help4U
Pokrenuta nova digitalna platforma za podršku mladima koji se suočavaju sa seksualnim zlostavljanjem na internetu
Hrvatska znanstvenica dobitnica Danubius Young Scientist Award 2025
U dobrom društvu
Hrvatska znanstvenica dobitnica Danubius Young Scientist Award 2025
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Sad znamo i to
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Što to točno znači?
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a
Pronađen u krvi pacijenata
Otkriven ključ trajnih simptoma dugog COVID-a
Trebamo li puniti mobitele na 100 posto? Evo što kažu stručnjaci
Dobro je znati
Trebamo li puniti mobitele na 100 posto? Evo što kažu stručnjaci
Umjetna inteligencija mijenja sve: Kako će izgledati televizori u budućnosti?
Naglasak na iskustvu
Umjetna inteligencija mijenja sve: Kako će izgledati televizori u budućnosti?
Zastrašujući trend širi se internetom: Jeste li naišli na ovakve videozapise na društvenim mrežama?
Uznemirujuće
Zastrašujući trend širi se internetom: Jeste li naišli na ovakve videozapise na društvenim mrežama?

Vezane vijesti

Ne propustite ni ovo

vijesti
IMAŠ PRAVO Jeste li znali da imate pravo na novčanu naknadu nakon prestanka radnog odnosa?
IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA
Jeste li znali da imate pravo na novčanu naknadu nakon prestanka radnog odnosa?
Požar na vrhu Vjesnikova nebodera: Diže se gusti dim
Buktinja
Drama u Vjesnikovu neboderu: "Požar se agresivno širi vertikalno, krhotine otpadaju sa zgrade"
VIDEO Pogledajte snimku: "Ovako je počeo požar u neboderu"
Vjesnik u plamenu
VIDEO Pogledajte snimku: "Ovako je počeo požar u neboderu"
show
Vivian Wilson mamila poglede na modnoj reviji u Los Angelesu
gradi svoj put
Znate li čija je ovo kći? Tata joj je svjetski moćnik čijeg se prezimena odrekla
Kako je Laura Gnjatović izgledala prije pet godina?
pogled unatrag
Pogledajte kako je naša misica izgledala prije pet godina, sad je jasno zašto slovi za favoritkinju
Deni Karadža u osmoj epizodi showa Supertalent
''meni si 10/10''
Poslušajte što je to rasplakalo Maju Šuput: ''Zabio si mi nož u srce!''
zdravlje
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Pokrovitelj Donat
Kad probava stane: Što piti da se tijelo opet pokrene?
Visoko osjetljivo dijete: 12 znakova koji otkrivaju da imate malo empatično čudo
Piše psihologinja
Visoko osjetljivo dijete: 12 znakova koji otkrivaju da imate malo empatično čudo
Jedan tihi pokazatelj u krvi može predvidjeti demenciju desetljećima prije simptoma!
Alarmantni rezultati nove studije
Jedan tihi pokazatelj u krvi može predvidjeti demenciju desetljećima prije simptoma!
zabava
Kako ga je nokautirala! Presudila obračun između muškaraca odlučnim udarcem pa pobrala ovacije
Ups...
Kako ga je nokautirala! Presudila obračun između muškaraca odlučnim udarcem pa pobrala ovacije
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Čovječe…
Medvjed im ušetao u kuću, ali nije bio spreman na ovakav otpor
Ovakva kupaonica postoji samo u Bosni! Pogledajte neuobičajeni dizajn
Dosjetljivo
Ovakva kupaonica postoji samo u Bosni! Pogledajte neuobičajeni dizajn
tech
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Sad znamo i to
NASA-ino superračunalo provelo 400.000 simulacija i sve upućuju na istu godinu u kojoj će Zemlja biti uništena
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Što to točno znači?
Znanstvenici su pronašli ogromnu pukotinu ispod jednog od vulkana u našem susjedstvu
Trebamo li puniti mobitele na 100 posto? Evo što kažu stručnjaci
Dobro je znati
Trebamo li puniti mobitele na 100 posto? Evo što kažu stručnjaci
sport
Pogledajte što je cnogorski policajac napravio kada se ispred njega pojavio Zlatko Dalić
hns objavio
Pogledajte što je crnogorski policajac napravio kada se ispred njega pojavio Zlatko Dalić
FOTO Hrvatski ultrasi odgovorili Crnogorcima: "Oprosta nema!"
PODIGLI PORUKU
FOTO Hrvatski ultrasi vulgarno odgovorili Crnogorcima: "Oprosta nema!"
Scene od kojih ćete se naježiti! Modrić ulazio u igru, a crnogorski navijači napravili su ovo
hodajuća legenda
VIDEO Scene od kojih ćete se naježiti! Modrić ulazio u igru, a crnogorski navijači napravili su ovo
tv
U dobru i zlu: Mora nešto skinuti s duše
U DOBRU I ZLU
U dobru i zlu: Mora nešto skinuti s duše
Skrivena sudbina: Sve ga boli – probudio se pored kreveta svoje kćeri
SKRIVENA SUDBINA
Skrivena sudbina: Sve ga boli – probudio se pored kreveta svoje kćeri
Kumovi: Prežalio je i majku i oca, ali njega neće
KUMOVI
Prežalio je i majku i oca, ali njega neće
putovanja
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
Za svačiji džep
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
Rakija "liječi sve bolesti": 5 stvari koje niste znali o najpopularnijem piću s Balkana
Vatrena voda
Rakija "liječi sve bolesti": 5 stvari koje niste znali o najpopularnijem piću s Balkana
Titula jednog od najljepših sela na svijetu donijela im je samo probleme: "Više nemamo privatnosti, a turisti ništa ne troše"
Filmski ugođaj
Titula jednog od najljepših sela na svijetu donijela im je samo probleme: "Više nemamo privatnosti, a turisti ništa ne troše"
novac
Von der Leyen pozvala zemlje EU-a na 135 milijardi eura potpore Ukrajini: "Ne postoje jednostavna rješenja”
raste pritisak
Von der Leyen pozvala zemlje EU-a na 135 milijardi eura potpore Ukrajini: "Ne postoje jednostavna rješenja”
Nije više za život: Smrtonosno zagađenje u metropoli godišnje odnese više od 17.000 života
Grad koji ubija
Nije više za život: Smrtonosno zagađenje u metropoli godišnje odnese više od 17.000 života
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
ostalo 6 poslovnica
Poznati trgovački lanac odjeće i obuće na putu do bankrota. Sumnje vjerovnika izazvale su domino-efekt
lifestyle
Terra ima novu božićnu kolekciju
Jednostavna, a toliko efektna
Pogledajte ovu božićnu kolekciju, ne znamo bismo li je poklonili ili ostavili samo za sebe
Ulična moda Zagreb u minici i visokim čizmama
I ženstvene čizme
Prva minica zagrebačke špice: Kombinacija s tankim najlonkama koju je teško ne primijetiti
Zagreb špica: Chanel čizme s potpeticom u obliku bisera u street style izdanju
WOW, FAMOZNE SU!
Dama iz Zagreba u čizmama za kojima se okretala cijela špica
sve
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
Za svačiji džep
"Najljepši europski grad u koji nitko ne ide": Ljepotan koji ima 12 rijeka, 21 otok i stotine patuljaka...
Pogledajte što je cnogorski policajac napravio kada se ispred njega pojavio Zlatko Dalić
hns objavio
Pogledajte što je crnogorski policajac napravio kada se ispred njega pojavio Zlatko Dalić
FOTO Hrvatski ultrasi odgovorili Crnogorcima: "Oprosta nema!"
PODIGLI PORUKU
FOTO Hrvatski ultrasi vulgarno odgovorili Crnogorcima: "Oprosta nema!"
 

Nastavi čitati

Business
Novac, ilustracija
Sve jača nervoza

Skupe AI dionice mogle bi se uskoro "značajno promijeniti"

piše Hina
Business
Filip Raponja, Plan Bee
Startaj Hrvatska 2025.

Inspirativna priča o istarskom pčelaru koji ne proizvodi samo med, već ima plemeniti cilj

piše Zimo
Business
Kupovina na internetu, ilustracijag
Gen Z diktira

Trgovci na mukama: Više nije dovoljno samo biti najjeftiniji, sad se traži i ovo

piše Martina Čizmić
Business
Shein, Temu, Wish, eBay, Joom, AliExpress
Velika akcija

Francuska nakon Sheina prijavila još 6 platformi zbog nedozvoljenog sadržaja

piše Hina
Business
Meditacija na poslu, ilustracija
Kako to?

Mnogima se to čini nemogućim: Šefica Canve objasnila je kako održava balans privatnog i poslovnog života

piše Hrvoje Jurman
Business
Konferencija Challeange 2025.
Challeange 2025.

"U povijesti nismo zaustavili ni jednu inovaciju, nećemo ni AI"

piše Martina Čizmić
  • Pišite nam
  • Uredništvo
  • Oglašavanje i marketing
  • Uvjeti korištenja
  • Politika zaštite privatnosti
  • Politika o kolačićima
  • Dnevnik
  • Nova Plus
  • Gol.hr
  • Zadovoljna
  • Kreni Zdravo
  • NovaTV
  • DomaTV
Upravljaj obavijestima