Ovu godinu na automobilskom tržištu obilježava nestašica čipova. Problem kojem se još ne vidi kraj toliko je velik da su neki proizvođači automobila privremeno zatvorili pogone, parkirališta ispred tvornica puna su vozila koja se ne mogu dovršiti, a jasno kako je sve to utjecalo i na prodaju. Na određene modele automobila čeka se i po godinu dana, a prema predviđanjima nekih analitičara zbog nestašica čipova industrija bi ove godine mogla zabilježiti gubitak od čak 210 milijardi dolara.

O kako je velikom problemu riječ, najbolje možemo vidjeti na primjeru GM-a, legendarnog američkog proizvođača automobila koji je u trećem kvartalu isporučio skoro 447 tisuća automobila, što predstavlja pad od čak 33 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije.

Dok većina kompanija bilježi manju proizvodnju, a u skladu s tim i pad prodaje i očekivanih prihoda, istih problema nema - Tesla. Kompanija Elona Muska objavila je da su u trećem kvartalu ove godine prodali 241 tisuću automobila. Naravno, te su brojke i dalje manje od GM-a, no one predstavljaju i veliki porast u odnosu na isti kvartal 2020. Dok je GM u velikom minusu, Tesla je isporučila više od 100 tisuća novih vozila te je riječ o rekordnom kvartalu jer nikada prije u tromjesečnom razdoblju nisu prodali toliko automobila. Npr. u cijeloj 2019. Tesla je prodala 367.500 automobila.

Elon Musk još je prije dva mjeseca najavio kako se Tesla okreće “alternativnim čipovima” te prilagođavaju softver kako bi se prilagodili aktualnom stanju na tržištu, odnosno velikoj nestašici čipova. Takva se taktika isplatila i pokazala odličnom te je već sada jasno kako za cijelu godinu također možemo očekivati rekordan broj prodanih Teslinih automobila.

Izvor: Engadget

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju