Inflacija je u drugi plan stavila kupovinu pametnih telefona, biraju se jeftiniji uređaji

Analitičari komentiraju da se gomilaju zalihe jer je prekomjerna ponuda telefona srednjeg ranga i cijene.

Hina | 23.07.2022. / 09:01 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 U svijetu je u drugom tromjesečju isporučeno 316 milijuna pametnih telefona ili 9 posto manje nego u istom razdoblju prošle godine, čemu je pogodovao pad potražnje uslijed manjeg raspoloživog dohotka zbog inflacije i drugih ekonomskih prepreka, donosi analitička tvrtka Canalys.

tri vijesti o kojima se priča Haker, ilustracija I pretvorili u kriptovalute Jedna od najvećih digitalnih pljački u povijesti: U manje od tri sata, hakeri ukrali oko 140 milijuna dolara iz banaka Rijetki fenomen Astronautkinja na Međunarodnoj svemirskoj postaji uhvatila "crvenog duha" Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo

Time je u drugom tromjesečju nastavljen pad isporuka pametnih telefona (smartphone) koji je prisutan od početka godine, te su dobavljači, kako ističu analitičari Canalysa, zbog nagomilavanja zaliha 'prisiljeni' preispitati svoj portfelj kako bi u drugom dijelu godine poboljšali rezultat.

Slika nije dostupna Najveći mobilni proizvođač smanjuje proizvodnju telefona za čak 30 milijuna

Ipak, unatoč ukupnom padu isporuka istraživači napominju da je potražnja za Appleovim i Samsungovim pametnim telefonima i dalje velika, te su ta dva dobavljača/proizvođača i dalje na prva dva mjesta po prodaji, a i među prvih pet jedini su povećali tržišni udjel.

Samsung je i dalje broj jedan u svijetu te nakon drugog tromjesečja 2022. drži i najveći tržišni udjel po isporukama smartphonea, od 21 posto, što je i povećanje sa 18 posto iz istog tromjesečja 2021. godine, dok je drugi Apple s tržišnim udjelom od 17 posto, također povećanim, sa lanjskih 14 posto.

Među prvih pet dobavljača još su Xiaomi, Oppo i Vivo, koji su svi ove godine ostvarili pad tržišnog udjela u isporukama tih telefona, pa je tako udjel Xioamija s lanjskih 17 posto pao na ovogodišnjih 14 posto, Oppojev sa 11 na 10 posto, a Vivov sa 10 na 9 posto.

Analitičari Canalysa to komentiraju i prekomjernom ponudom telefona srednjeg ranga i cijene, koji se gomilaju na zalihama, jer potrošači s ograničenim proračunom u inflaciji preusmjeravaju kupnju na uređaje nižih cijena, te se očekuje da će dobavljači u idućim mjesecima pojačati promocije i posebne ponude kako bi potaknuli bolju prodaju i prije blagdanskog rasprodajnog razdoblja pred kraj godine.

Slika nije dostupna Zbog inflacije i pada kupovne moći, najveći ruski mobilni operater počeo s prodajom rabljenih telefona

Pad potražnje izaziva veliku zabrinutost za cijeli lanac opskrbe pametnih telefona. Iako zalihe komponenti i pritisci na troškove popuštaju, ipak ostaje briga unutar logistike i proizvodnje, poput pooštravanja uvoznih zakona na nekim tržištima u razvoju i carinskih procedura koje odgađaju pošiljke. Stoga će za sve u tom lancu biti vitalna buduća suradnja dobavljača i kanala prodaje u praćenju potražnje i zaliha, kaže analitičar Toby Zhu.

Vezane vijesti