Tim Cook nedavno je upozorio na "kineski problem" i neočekivano smanjenje potražnje za Appleovim pametnim telefonima u Kini, za što je dijelom optužio i trgovinski rat SAD-a i najmnogoljudnije zemlje svijeta. No dio analitičara koji dobro poznaju stanje u Kini smatraju da je trgovinski rat samo Cookova izlika s kojom želi zamaskirati jedan puno veći problem, a to je cijena.

iPhone je od prvog modela premium uređaj s premium cijenom, no kako Apple iz godine u godinu povećava njegovu cijenu, tako je sada u slobodnoj prodaji za najjači iPhone potrebno izdvojiti više od 1000 dolara. Ove se cijene odnose na SAD, dok su u nekim drugim zemljama puno veće – dovoljno je samo usporediti cijenu Appleovih telefona u SAD-u i u Hrvatskoj, a velika je razlika i u odnosu na Kinu u kojoj određeni modeli iPhonea koštaju i više od 25 posto više u odnosu na Ameriku.

Ovakav pristup s visokim cijenama Appleu se u prošlosti isplatio, no u posljednjih godinu dana situacija se promijenila te veliki broj Kineza smatra da "iPhone nje vrijedan tog novca". Također, problem su i inovacije, odnosno kada je Apple u pitanju nedostatak inovacija u odnosu na Huawei koji je prestigao Apple kao druga najveća mobilna kompanija na svijetu i velikim koracima grabi prema prvom mjestu.

Na neočekivanu lošu potražnju u Kini i velike zalihe neprodanih telefona reagirali su i trgovci koji diljem zemlje nude popuste za kupovinu novih modela iPhonea, no pitanje je koliko će cijene niže između 100 do 200 dolara (ovisno o trgovini i modelu) pomoći u prodaji jer je i uz takve popuste iPhone za većinu i dalje preskup. Umjesto američkog telefona, sve više Kineza odlučuje se na kupovinu "svog" Huaweija koji je cjenovno povoljniji, a npr. model Mate 20 Pro za mnoge je najbolji smartphone na svijetu.

Na CNBC-u upozoravaju kako je pred Appleom još jedan veliki izazov, a to su 5G mreže – dok neke mobilne kompanije već govore o 5G telefonima koje će predstaviti tijekom sljedećih mjeseci, prvi iPhone s podrškom za 5G ne treba očekivati prije rujna 2020. godine tako da će konkurentske kompanije imati više od godinu dana prednosti pred Appleom.