Videoigre i pretjerano igranje često prati prilično loš glas. Mladi, a i oni malo stariji mogu postati ovisni o igrama, zanemariti druženje, školu te, umjesto da vrijeme provode na igralištima ili u prirodi, svaki slobodni trenutak sjede na stolici u zamračenim sobama s očima fokusiranim na ono što se događa na ekranima. Pri čemu takve igre često mogu biti nasilne i loše djelovati na djecu.
No postoji i druga strana medalje, a da videoigre nemaju samo negativnu komponentu te zašto njihov utjecaj može biti iznimno pozitivan pokazuje istraživanje koje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Grazu i Imperial Collegea u Londonu. Istraživanjem je obuhvaćeno više od 600 studenata poslijediplomskih studija, a fokus je bio na tzv. igrama otvorenog svijeta.
Riječ je o igrama u kojima se slobodno mogu istraživati veliki i detaljno napravljeni svjetovi te u kojima nema previše ograničenja i moguća je interakcija unutar njih. Provođenje vremena u takvim digitalnim otvorenim svjetovima, pokazali su rezultati istraživanja, može pozitivno djelovati na mentalno stanje i dobrobit gamera. Među igrama koje su posebno spomenute nalazi se i The Legend of Zelda: Breath of the Wild, a osim dobrobiti, takve igre pozitivno djeluju i na opuštanje ljudi te na tzv. kognitivni bijeg od stvarnosti, odnosno uživanjem u takvim virtualnim svjetovima ljudi mogu uzeti predah od svakodnevice, briga i problema s kojima su suočeni. Naravno, i to pozitivno djeluje na njihovo mentalno stanje.
Za neke, igranje ovih igara je jedan od oblika meditacije, dok je većina ispitanih komentirala da im takvi svjetovi pružaju unutarnji mir i omogućuju im da se isključe se od svakodnevice.
Omogućujući imerzivna okruženja koja omogućavaju mentalna odvraćanja, emocionalno olakšanje, kao i smisao, takve igre mogu služiti kao vrijedni alati za poboljšanje psihološkog i emocionalnog zdravlja, stoji u rezultatima istraživanja.
Kao neke od razloga pozitivnog djelovanja takvih igara otvorenog svijeta na korisnike, spominje se autonomija koju imaju prilikom istraživanja tih svjetova, kao i bogatstvo virtualnih svjetova. Iako takve igre obično imaju misije koje je potrebno obaviti, njih nije potrebno detaljno pratiti i izvršavati po nekom redoslijedu tako da postoji puno prostora za istraživanje i eksperimentiranje što, tvrde znanstvenici, pridonosi poboljšanjima njihova mentalnog zdravlja.
Omogućujući gamerima istraživanje različitih krajolika, gradova i skrivenih tajni, one predstavljaju potpunu suprotnost u odnosu na neke uobičajene internetske aktivnosti poput neograničenog skrolanja po društvenim mrežama, što može imati prilično negativan utjecaj na mentalno stanje korisnika.
Ako buduća istraživanja pokažu slične rezultate, jednog bi dana terapeuti i doktori svojim pacijentima kao jednu od terapeutskih mjera mogli pripisati provođenje nekog vremena u virtualnim svjetovima igara poput Zelde i drugih.
Izvor: Science Alert