Istraživanje UNICEF-a i Mreže mladih Hrvatske: Mladima su društvene mreže glavni izvor informacija, ali i uzrokuju manjak samopouzdanja i stres

Djeca i mladi jasno iskazuju želju da se u obrazovni sustav uključi što više obrazovnih sadržaja iz područja medijske pismenosti kako bi se sigurnije i vještije nosili s izazovima koje donose mediji i društvene mreže te nove platforme danas.

Martina Čizmić | 01.06.2022. / 09:22

Dijete za računalom (Foto: UNICEF)

Svaka druga mlada osoba na društvenim mrežama provodi više od tri sata dnevno, a one su im ujedno i glavni izvor informacija. Trećina mladih osjećalo je manjak samopouzdanja, stres ili zavist zbog sadržaja na društvenim mrežama. Posebno zabrinjava što većina mladih o tim osjećajima ni s kim ne razgovara. To su rezultati ankete koju su među djecom i mladima u dobi od 16 i 25 godina proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske, a koji su objavljeni na 5. Danima medijske pismenosti. 

Čak 89% mladih kaže da želi više sadržaja vezanih za medijsku pismenost u školi.
Kako sami kažu, žele učiti o prepoznavanju lažnih vijesti i dezinformacija, utjecaju društvenih mreža na mentalno zdravlje, zaštiti osobnih podataka, sextingu i sextortionu te analizi medijskih sadržaja.

Rezultati ove ankete među mladima slični su rezultatima istraživanja koje je za UNICEF i Agenciju za elektroničke medije proveo Ipsos, a pokazuju da su i odrasli i djeca i mladi svjesni izazova koje donosi nevjerojatna količina informacija i sadržaja kojima smo svakodnevno izloženi. Uz to, djeca i mladi jasno iskazuju želju da se u obrazovni sustav uključi što više obrazovnih sadržaja iz područja medijske pismenosti kako bi se sigurnije i vještije nosili s izazovima koje donose mediji i društvene mreže te nove platforme danas.

Dijelom to mogu kroz materijale koji su objavljeni na portalu Medijska pismenost. Tamo su im na raspolaganju 32 obrazovna materijala i 20 videopredavanja koji se koriste za organizaciju predavanja i radionica iz područja medijske pismenosti u vrtićima, školama, na fakultetima, u knjižnicama i drugim ustanovama. A koliko je takav materijal nužan, najbolje govori podatak da su preuzeti više od 650 tisuća puta. 

Tijekom Dana medijske pismenosti održano je 558 događanja s više od 1500 aktivnosti diljem zemlje u koje se uključilo više od 33 tisuće sudionika sa željom da nauče više o raznovrsnim vještinama iz područja medijske pismenosti, a ove su godine u fokusu bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana danas.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti